Σε δεινή θέση βρίσκονται πλέον τόσο οι ιδιοκτήτες πρατηρίων υγρών καυσίμων, όσο και οι ιδιοκτήτες οχημάτων και μοτοσικλετών που διαπιστώνουν πως και πρατήρια καυσίμων των Ιωαννίνων καταγράφονται ιστορικά ρεκόρ, αφού σε κάποιες περιπτώσεις η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης άγγιξε τα 2,30 ευρώ το λίτρο.
Αποτέλεσμα είναι να έχει μειωθεί υπερβολικά η κατανάλωση και στα πρατήρια υγρών καυσίμων, με τον Πρόεδρο του τοπικού Σωματείου και αντιπρόεδρο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θανάση Παπαδόπουλο, να αναφέρει πως δημιουργείται και τεράστιο πρόβλημα στους ίδιους, που ούτως ή άλλως δεν έχουν, όπως είπε, μεγάλα περιθώρια κέρδους.
Ο κ. Παπαδόπουλος μίλησε την Παρασκευή στο Ioannina TV, τονίζοντας πως δεν υπάρχουν προσδοκίες για σταδιακή έστω αποκλιμάκωση των τιμών, αντίθετα, αυτές θα ανεβούν κι άλλο, εάν εφαρμοστεί το εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο και ταυτόχρονα δεν αναπληρωθούν οι ποσότητες αυτές με μεγαλύτερη παραγωγή παγκοσμίως.
Έτσι, η Ομοσπονδία Πρατηριούχων εκτιμά, ότι είναι μονόδρομος η μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα όπως και του ΦΠΑ, κάτι που έγινε στην περίπτωση του πετρελαίου κίνησης, όπως ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος, με εξαιρετικά θετικά αποτελέσματα.
«Άλλη λύση, πέραν της άμεσης μείωσης του Ειδικού Φόρου και του ΦΠΑ δεν υπάρχει. Ας δει η κυβέρνηση τα δημοσιονομικά περιθώρια και ας προχωρήσει στη μείωση του ΕΦΚ για κάποιο διάστημα. Αν αυτό γίνει, εκτιμούμε, ότι η τιμή μπορεί να πέσει στα επίπεδα προ κρίσης, κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της κατανάλωσης, επομένως οι όποιες απώλειες από τη μείωση του ΕΦΚ, θα ισοσκελιστούν. Επίσης, έχουμε προτείνει να χρησιμοποιηθεί και ποσοστό των αποθεμάτων, που διαθέτει η χώρα, για να μειωθεί κι άλλο η τιμή», ανέφερε ο κ. Παπαδόπουλος.
Ακόμη, ερωτηθείς σχετικά με τις αποφάσεις της κυβέρνησης για την επιβολή πλαφόν στους πρατηριούχους και στο ποσοστό κέρδους, τόνισε, ότι το πλαφόν θα έπρεπε να μπει στη χονδρική τιμή και στα διυλιστήρια και όχι στους πρατηριούχους που έχουν συγκεκριμένο περιθώριο κέρδους.