ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ – ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ – Απεντάχθηκαν οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση

Το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, απαντώντας σε ερώτηση του Κυρ. Βελόπουλου, κάνει γνωστό πως οι τελικές μελέτες για τη συγκεκριμένη σιδηροδρομική γραμμή, απεντάχθηκαν, ωστός η δράση μπορεί να επανυποβληθεί προς χρηματοδότηση

 

Μια ακόμη αρνητική εξέλιξη για την Ήπειρο, έγινε γνωστή χθες, μετά από τη δημοσιοποίηση απάντησης που έδωσε το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών σε ερώτηση του Κυριάκου Βελόπουλου, για τις τελικές μελέτες του έργου της σιδηροδρομικής γραμμής «Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα».

Ειδικότερα και σε απάντηση της ερώτησης, που κατέθεσε ο βουλευτής κ. Βελόπουλος, του υπουργείο Εθνικής Οικονομίας κάνει αρχικά γνωστά τα εξής: «Ως βασικό μέσο χρηματοδότησης της ΕΕ για την προώθηση της ανάπτυξης, της απασχόλησης και της ανταγωνιστικότητας μέσω στοχοθετημένων χρηματοδοτήσεων σε έργα υποδομής σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, χρησιμοποιείται ο χρηματοδοτικός μηχανισμός Connecting Europe Facility (Συνδέοντας την Ευρώπη). Μέσω αυτού υποστηρίζεται η ανάπτυξη δικτύων υψηλών επιδόσεων, βιώσιμων και αποτελεσματικά διασυνδεδεμένων στους τομείς των μεταφορών, της ενέργειας και των ψηφιακών υπηρεσιών».

Στη συνέχεια το υπουργείο σημειώνει πως πράγματι, όπως αναφέρεται στην ερώτηση, στο πλαίσιο σχετικής πρόσκλησης του τομέα Μεταφορών του μηχανισμού το έτος 2020, εγκρίθηκε η χρηματοδότηση και υπογράφηκε (Νοέμβριος 2021) η σχετική σύμβαση επιχορήγηση της δράσης με τίτλο «Τελικές Μελέτες για την κατασκευή μονής σιδηροδρομικής γραμμής “Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα”» και κωδικό 2020-EL-TMC-0080-S.

Και αμέσως μετά αναφέρεται στην απάντηση του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών: «Η Δράση είχε επιλέξιμο προϋπολογισμό ύψους 15.500.000 ευρώ ανώτατο ποσό αναλογούσας κοινοτικής συγχρηματοδότησης 7.750.000 ευρώ και περιλάμβανε 4 επιμέρους μελέτες όσα και τα τμήματα της σχεδιαζόμενης σιδηροδρομικής γραμμής. Η δράση απεντάχθηκε στην παρούσα φάση, από το πρόγραμμα CEF της περιόδου 2014-20. Σημειώνεται ότι η δράση μπορεί να επανυποβληθεί προς χρηματοδότηση στην τρέχουσα πρόσκληση του τομέα Μεταφορών, με καταληκτική ημερομηνία υποβολής την 30/01/2024 ή σε άλλη μελλοντική πρόσκληση όταν ο φορέας πολιτικής κρίνει ότι πληρούνται τα κριτήρια ωριμότητας. Σε κάθε περίπτωση, το Υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και οι εποπτευόμενοι φορείς του επιφορτισμένοι με τον σχεδιασμό και την εκτέλεση σιδηροδρομικών μελετών και έργων, είναι αρμόδιοι για περισσότερες πληροφορίες σχετικές με την μη υλοποίηση της παραπάνω δράσης».

 

Βασίλης Λούπας