Την αισιοδοξία του για την κατασκευή του έργου, ως ένας τρίιχνος δρόμος, εξέφρασε μιλώντας στο ITV, ο Αλ. Καχριμάνης – Οριστικά στο Ταμείο Ανάκαμψης το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, με τον υπ. Υποδομών, Κ. Καραμανλή να ανακοινώνει την αποστολή της σύμβασης στο Ελεγκτικό Συνέδριο
Συνεχής είναι η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετό καιρό, από την πλευρά της Περιφέρειας Ηπείρου, για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, που αποτελεί ουσιαστικά την ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού.
Όπως φαίνεται η Περιφέρεια προσπαθεί για την χρηματοδότηση του έργου, έστω και με πολλές εκπτώσεις στις τεχνικές του προδιαγραφές, με τον Περιφερειάρχη, Αλέξανδρο Καχριμάνη, να μιλά το βράδυ της Τετάρτης στο κεντρικό δελτίο ειδήσεων του ITV και να εμφανίζεται συγκρατημένα αισιόδοξος για το μέλλον του έργου.
Ειδικότερα, λίγες ημέρες μετά την αρνητική εξέλιξη με την απόρριψη της προοπτικής ένταξης του άξονα στο Ταμείο Ανάκαμψης και ακολούθως από την αναφορά του στο Περιφερειακό Συμβούλιο, ότι οι υπηρεσίες ετοιμάζουν τη μελέτη του άξονα από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά ως ένα τρίιχνο δρόμο, ο κ. Καχριμάνης, επιχείρησε να εξηγήσει πως αυτή η πρόταση, είναι περισσότερο υλοποιήσιμη από τη συνέχεια της Ιόνιας και κατασκευή ενός πλήρους αυτοκινητόδρομου.
Σύμφωνα με τον Περιφερειάρχη, η μελέτη για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά είναι έτοιμη και ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου στα 65 εκ. ευρώ, περιλαμβάνοντας όμως και ανισόπεδους κόμβους, η χρηματοδότηση των οποίων μπορεί να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, μέσα από την πρόσκληση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
«Αυτό όμως δε μπορεί να γίνει για το σύνολο του δρόμου, αλλά για κάποια τμήματα, όπως είναι οι ανισόπεδοι κόμβοι», ανέφερε αρχικά.
Σε ένα δεύτερο επίπεδο, με βάση τις κατευθύνσεις που δόθηκαν από τον υπ. Υποδομών, και επειδή στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν μεγάλοι οδικοί άξονες, η υπηρεσία ετοιμάζει τη μελέτη ώστε και το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι να αφορά σε έναν τρίιχνο άξονα, με δυνατότητα όμως επέκτασης και βελτίωσής του μελλοντικά, ώστε να γίνει τετράιχνος.
«Οι μελέτες που κάνουμε, είναι για να μπορεί να γίνει μελλοντικά τετράιχνος ο δρόμος, δηλαδή να απαλλοτριωθούν κανονικά οι ιδιωτικές εκτάσεις και όταν σταθεί εφικτό και βρεθούν τα χρήματα, να κάνουμε τη βελτίωση. Ο προϋπολογισμός του έργου συνολικά σε μία τέτοια περίπτωση είναι περίπου 270 εκ. και μπορεί το έργο να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ του υπ. Υποδομών», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, για να προσθέσει, ότι δεν έχει εγκαταλειφθεί η σκέψη για το μοντέλο της παραχώρησης κάτι που σημαίνει, όμως, ότι θα πρέπει να λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων.
«Εξακολουθεί να υπάρχει η σκέψη αυτή στο μυαλό μας, για παραχώρηση και σταθμούς διοδίων, σε συνάρτηση με τον άξονα Τεργέστη – Ιωάννινα», πρόσθεσε.
Στο Ταμείο Ανάκαμψης το βόρειο τμήμα του Ε65
Εν τω μεταξύ, μια σημαντική είδηση για ένα αναπτυξιακό έργο που απασχολεί ιδιαίτερα και την Ήπειρο, έκρυβε η χθεσινή ημέρα.
Συγκεκριμένα, ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, ανακοίνωσε χθες, πως το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65 και ο ΒΟΑΚ, θα ενταχθούν στο Ταμείο Ανάκαμψης.
Παράλληλα ανακοίνωσε ότι εντός της εβδομάδας θα σταλεί η σύμβαση για τον Ε65 προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο.
Υπενθυμίζεται ότι μετά από 10 χρόνια αβεβαιότητας, ο αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Ε65) μπαίνει σε τροχιά ολοκλήρωσης, καθώς δόθηκε λύση για το πολύπαθο Βόρειο Τμήμα του, μήκους 70,5 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 442 εκ ευρώ.
Στις 18 Ιανουαρίου 2021 η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ενέκρινε ως συμβατή με τους κανόνες της εσωτερικής αγοράς τη χρηματοδότηση του Αναδόχου για την κατασκευή του Βορείου Τμήματος (Τρίκαλα – Εγνατία) μήκους 70,5 χιλιομέτρων. Το έργο έχει προϋπολογισμό 442 εκ. ευρώ και η διάρκεια κατασκευής του θα είναι τρία χρόνια. Θα έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και ΛΕΑ, καθώς και τέσσερις σήραγγες.
Όπως σημείωσε ο κ. Καραμανλής στο συνέδριο της Capital Link, ο Ε65 θα παίξει ιδιαίτερο ρόλο στην απολιγνιτοποίηση της Δυτικής Μακεδονίας. Θα συνδέει την Αθήνα με τη Δυτική Μακεδονία, αλλά και με την Ιταλία μέσω του Λιμένα της Ηγουμενίτσας, καθώς και με τα Δυτικά Βαλκάνια και από εκεί, με την κεντρική και βόρεια Ευρώπη. Με την ολοκλήρωσή του το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία θα διαρκεί μια ώρα και 30 λεπτά, αντί των δύο ωρών και 30 λεπτά, που απαιτούνται σήμερα.
Στο συνέδριο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών επεσήμανε επίσης ότι προκειμένου να ενταχθεί ένα έργο στο Ταμείο Ανάκαμψης έπρεπε να είναι ώριμο και να έχει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα. Ανέφερε ότι η Κυβέρνηση πρότεινε προς ένταξη «πράσινα» δηλαδή φιλικά προς το περιβάλλον έργα, καθώς και έργα που έχουν να κάνουν με την ψηφιακή μετάβαση, επομένως από υποδομές περιλαμβάνονται φράγματα και αντιπλημμυρικά έργα, αλλά και μία σειρά σιδηροδρομικών έργων.
Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο «πακέτο» για τη συντήρηση των γερασμένων υποδομών και για την οδική ασφάλεια, υπενθυμίζοντας το πρόγραμμα για 7.000 παρεμβάσεις στο δευτερογενές οδικό δίκτυο της χώρας, εκεί που γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.
Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας