ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Μεγάλα τα περιθώρια της τουριστικής ανάπτυξης

Σε εκδήλωση του ΣΕΤΕ παρουσιάστηκαν τα σχέδια δράσης για τον τουρισμό στην περιφέρεια, με ορίζοντα το 2030 – Για την Π.Ε. Ιωαννίνων, προτάθηκε η εστίαση στα εναλλακτικά τουριστικά προϊόντα, τον πολιτιστικό και θρησκευτικό τουρισμό και το City Break

 

Οι δράσεις που μπορούν να δώσουν περαιτέρω ώθηση στην τουριστική ανάπτυξη της Ηπείρου, συζητήθηκαν κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που πραγματοποίησε o ΣΕΤΕ στα Ιωάννινα, για την παρουσίαση της Εθνικής Στρατηγικής για τον Τουρισμό με ορίζοντα το 2030, εστιάζοντας στα Σχέδια Δράσης για την Περιφέρεια Ηπείρου.

Κατά την παρουσίαση, επισημάνθηκε ότι η Περιφέρεια Ηπείρου αποτελεί προορισμό με σημαντικές αναπτυξιακές δυνατότητες.

Ειδικότερα, προτάθηκε η εστίαση στα εναλλακτικά/ θεματικά τουριστικά προϊόντα, τον Πολιτιστικό και Θρησκευτικό Τουρισμό και το City Break στην ΠΕ Ιωαννίνων, ενώ για τις ΠΕ Πρέβεζας και Θεσπρωτίας δίνεται έμφαση στο Sun & Beach, στο Υachting και τον Πολιτιστικό και Θρησκευτικό Τουρισμό.

Στόχοι για το 2030, βάσει των Σχεδίων Δράσης για την Ήπειρο είναι η περαιτέρω ανάπτυξη του τουριστικού ρεύματος με σημαντική παράλληλα άμβλυνση της εποχικότητας, καθώς και η αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Επίσκεψη (+30,2%), που θα προκύψει κατά κύριο λόγο από την αύξηση της Μέσης Δαπάνης ανά Διανυκτέρευση (+17,3%) και δευτερευόντως από την αύξηση της Μέσης Διάρκειας Παραμονής (+11,0%).

Παράλληλα, έμφαση δόθηκε στην ανάγκη κεντρικού διευθυντηρίου, με την ενεργό συμμετοχή όλων των ενδιαφερόμενων μερών (κυβέρνησης, τοπικής αυτοδιοίκησης, φορέων, επιχειρηματικών, κλπ.), έτσι ώστε να μπορούν να υιοθετηθούν και τελικά να υλοποιηθούν οι προτεινόμενες πολιτικές και στρατηγικές κατευθύνσεις.

Την εκδήλωση τίμησαν με τη συμμετοχή τους ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης και οι Στράτος Ιωάννου, Αντιπεριφερειάρχης Πρέβεζας, υπεύθυνος για θέματα τουρισμού, Νίκος Γεωργάκος, Δήμαρχος Πρέβεζας, Νίκος Εξάρχου, Δήμαρχος Κόνιτσας, Γιάννης Καραγιάννης, Δήμαρχος Σουλίου, Κωνσταντίνος Καψάλης, Δήμαρχος Πωγωνίου, Γιώργος Λώλης, Αντιδήμαρχος Τουρισμού Δήμου Ιωαννιτών, καθώς και ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων, κ. Στάθης Σιούτης και άλλοι πρόεδροι και εκπρόσωποι φορέων του τουρισμού και όχι μόνο.

Από πλευράς του ΣΕΤΕ, συμμετείχαν οι Γιάννης Ρέτσος, Πρόεδρος ΣΕΤΕ, Μαρία Γάτσου, Γενική Διευθύντρια ΣΕΤΕ, Ιωάννα Δρέττα, CEO Marketing Greece, Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής ΙΝΣΕΤΕ.

Σωστή ανάπτυξη

Ειδικότερα, ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Ρέτσος, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ανέφερε μεταξύ άλλων: «Για να έχει το όποιο στρατηγικό σχέδιο απτό αποτέλεσμα, χρειάζεται διάλογος και συμπόρευση με όλη την κοινωνία. Χρειάζεται η κοινωνία που έχει αντιληφθεί ότι είναι σημαντικός ο Τουρισμός να συναινέσει για το αν τον θέλει και πώς τον θέλει. Η Ήπειρος είναι από τις Περιφέρειες της Ελλάδας που βάσει στατιστικών στοιχείων δε συγκαταλέγεται ακόμα στους κορυφαίους προορισμούς. Όμως, είναι μια περιοχή με μεγάλες προοπτικές η οποία έχει ήδη κάνει σημαντικότατα βήματα για τη σωστή ανάπτυξη του τουριστικού της προϊόντος, το οποίο θα δημιουργήσει τη δική του ζήτηση. Με μοναδικό ορεινό ανάγλυφο, αλλά και μέτωπο στη θάλασσα, έχει το δικό της διακριτό προφίλ, ενώ, παράλληλα, όλη η Περιφέρεια είναι σε αναπτυξιακή τροχιά. Στην κατεύθυνση αυτή, πρωτοβουλίες για τη διασύνδεση του τουρισμού με τον πολιτισμό και την ανάδειξη της τοπικής, πολύ υψηλού επιπέδου γαστρονομίας, είναι πολύ σημαντικές. Η Περιφέρεια της Ηπείρου έχει περιοχές-μεγάλους τουριστικούς προορισμούς, υπάρχει η δυναμική και τεράστιο περιθώριο περαιτέρω ανάπτυξης».

Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης τόνισε ότι: «Η  Ήπειρος είναι μια Περιφέρεια η οποία στηρίζεται οικονομικά και κοινωνικά σε πολύ μεγάλο βαθμό στον τουρισμό. Σήμερα, μετά από διαδρομή χρόνων, έχουμε πετύχει  το  τουριστικό προϊόν της Ηπείρου να αναγνωρίζεται  για το υψηλό επίπεδό του, εντός και εκτός Ελλάδος. Η Ήπειρος έχει μπει δυνατά στον χάρτη των ανερχόμενων τουριστικών προορισμών, προσελκύοντας επισκέπτες και τις τέσσερις εποχές του χρόνου, κάτι που ήταν και είναι πρωταρχική μας επιδίωξη,  για  ισόρροπη τουριστική ανάπτυξη των περιοχών της. Το Σχέδιο Δράσης για τον Τουρισμό έως το 2030, επιβεβαιώνει τη στρατηγική που έχει χαράξει και υλοποιεί μέχρι σήμερα η Περιφέρεια Ηπείρου. Αναδεικνύει τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και προβάλλει τις ειδικές μορφές τουρισμού της Ηπείρου, με τις οποίες καλύπτεται ευρύ φάσμα τουριστικού ενδιαφέροντος. Η Ήπειρος, αποδεδειγμένα εργάστηκε τα προηγούμενα χρόνια στοχευμένα για την προώθησή της ως προορισμού 4 εποχών. Είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι για τα αποτελέσματα και πολύ αισιόδοξοι για το μέλλον του τουρισμού στην Περιφέρειά μας για τα επόμενα χρόνια».

Η CEO της Μarketing Greece, Ιωάννα Δρέττα σημείωσε ότι: «Η επόμενη ημέρα της πανδημίας βρίσκει τη χώρα μας ευνοημένη, γιατί όλες οι βασικές αξίες που αναδεικνύει ο τουρισμός (όπως η αυθεντικότητα και ο άνθρωπος) αποτελούν κεντρικές έννοιες για την Ήπειρο και συμπίπτουν και με τις παγκόσμιες τάσεις. Στο πλαίσιο αυτό, είναι γεγονός ότι το τουριστικό προϊόν είναι ανάγκη να είναι εμπλουτισμένο. Για να γίνει αυτό εφικτό απαιτείται ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασία όλων με όλους -την Περιφέρεια, την Κυβέρνηση, τις επιχειρήσεις. Είναι σημαντικό να κάνουμε τον διαχωρισμό μεταξύ πόρου και προϊόντος. Για παράδειγμα, τα ωραία βουνά της Ηπείρου από μόνα τους δεν είναι προϊόν: προϊόν είναι τα ωραία σηματοδοτημένα μονοπάτια των βουνών και τα outdoor activities. Στην Ήπειρο έχουν γίνει πάρα πολλά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.»

Από την πλευρά τους, οι Ηλίας Κικίλιας, Γενικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ και Άρης Ίκκος, Επιστημονικός Διευθυντής του ΙΝΣΕΤΕ, παρουσίασαν την Εθνική Στρατηγική για τον Ελληνικό Τουρισμό με ορίζοντα το 2030 και ειδικότερα τα Σχέδια Δράσης που αφορούν στην Ήπειρο.

Ο κ. Ηλίας Κικίλιας υπογράμμισε ότι «σήμερα, ο τουρισμός κινείται πέρα από το απλό πακετάρισμα ταξιδιών, διαμονής και φαγητού με τον πολιτισμό, τις τέχνες, τη θρησκεία, την ιστορία και τη φύση να αποτελούν κρίσιμες διαστάσεις της εμπειρίας του ταξιδιώτη. Η βιώσιμη αξιοποίηση των πόρων μας σημαίνει ότι το τουριστικό μας προϊόν  πρέπει να καταστεί πιο σύνθετο, οργανωμένο κι επιμελημένο». Παράλληλα, εστίασε στην περιφερειακή και τοπική διάσταση των Σχεδίων Δράσης, καθώς ενισχύουν τη δυνατότητα Δήμων και Περιφερειών να εφαρμόσουν μία ολοκληρωμένη στρατηγική που μπορεί να ενταχθεί στα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) του νέου ΕΣΠΑ.