ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Τρεις λύσεις για το δρόμο προς το Δίστρατο

Αναφορικά με το πρόβλημα στην 36η επαρχιακή οδό προς το Δίστρατο όπου έχει σημειωθεί η μεγάλη κατολίσθηση, η Περιφέρεια Ηπείρου έχει στα χέρια της, τρεις διαφορετικές εναλλακτικές όπως της δόθηκαν από το ΙΓΜΕ για την αποκατάσταση της βατότητας και της κυκλοφορίας των οχημάτων.

Από τις τρεις όμως, η μία απορρίπτεται ασυζητητί καθώς υποδεικνύεται μία χάραξη κοντά στο ποτάμι και την κατασκευή μίας γέφυρας, με ένα εκτιμώμενο κόστος που μπορεί να φτάνει τα 15 εκ. ευρώ.

Η δεύτερη λύση είναι αυτή της χάραξης ενός νέου δρόμου για ένα μήκος 1-2 χιλιομέτρων σε θέση αρκετά πιο ψηλά από το υφιστάμενο δίκτυο, εάν όμως εντοπιστεί σταθερό σημείο. Η τρίτη πρόταση και αυτή που θα υλοποιηθεί άμεσα έχοντας όμως προσωρινό χαρακτήρα για να εξυπηρετηθεί η κυκλοφορία τους καλοκαιρινούς μήνες, σχετίζεται με τη βελτίωση του υφιστάμενου δρόμου που έχει υποστεί τις ζημιές από την κατολίσθηση, η οποία όμως έχει σταθεροποιηθεί πλέον και μπορούν να εργαστούν τα βαριά μηχανήματα για να δοθεί προσωρινή πρόσβαση σε Ι.Χ και όχι μόνο σε οχήματα 4Χ4.

Η Επιτροπή ενέκρινε το έργο «Άμεση αντιμετώπιση κατολισθητικών φαινομένων και αποκατάσταση σύνδεσης οδικού δικτύου Κόνιτσας – Διστράτου», προϋπολογισμού 365.800 ευρώ.

Με εξαιρέσεις

η απαγόρευση

κυκλοφορίας στα παράλια

Με συγκεκριμένες εξαιρέσεις που αναφέρονται σε οχήματα μεταφοράς ευπαθών και νωπών προϊόντων, οχήματα τροφοδοσίας καταστημάτων τουρισμού και εστίασης και οχήματα μεταφοράς υγραερίου και υγρών καυσίμων, θα εφαρμοστεί τελικά η απόφαση της Περιφέρειας Ηπείρου για τους θερινούς μήνες ως προς την κίνηση των φορτηγών στο παραλιακό μέτωπο της Πρέβεζας μέχρι τα όρια με τη Θεσπρωτία.

Η αρχική απόφαση για καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών από την Παρασκευή μέχρι και την Κυριακή το βράδυ για όλο το διάστημα μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου προκάλεσε σωρεία αντιδράσεων και μετά από νέες συζητήσεις η Περιφέρεια τροποποίησε την απόφαση που αναρτήθηκε στη «διαύγεια» την Δευτέρα και η οποία επίσης παρουσιάστηκε στη συνεδρίαση της Περιφ. Επιτροπής το πρωί της Τρίτης από τον Αλ. Καχριμάνη.

Ο περιφερειάρχης αφού αιτιολόγησε την αλλαγή του σκεπτικού ως προς την αρχική απόφαση, στάθηκε και σε μία βασική επισήμανση των αντιδρώντων σχετικά με το αν υπάρχει ή όχι αρμοδιότητα της Περιφέρειας να λαμβάνει τέτοιου είδους αποφάσεις, αφού ο ΚΟΚ αναφέρει πως αποκλειστικά αρμόδιες υπηρεσίες είναι αυτές του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών. «Από το 2016 το εθνικό δίκτυο ανήκει στην αρμοδιότητα των περιφερειών που μπορούν να λαμβάνουν αποφάσεις με τη σύμφωνη γνώμη των υπηρεσιών της ΕΛ.ΑΣ», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

Οι εξαιρέσεις

Ως προς την απόφαση αυτό που ισχύει πλέον είναι η απαγόρευση της κυκλοφορίας όλων των φορτηγών αυτοκινήτων μέγιστου επιτρεπόμενου ωφέλιμου βάρους άνω των 8 τόνων από την Παρασκευή 21 Ιουνίου έως τη Δευτέρα 30 Σεπτεμβρίου και κατά τις τρεις ημέρες της εβδομάδας, Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή, ως και τις επίσημες αργίες από ώρα 15.00 έως 21.00, στα παρακάτω τμήματα του Εθνικού Οδικού Δικτύου των Περιφερειακών Ενοτήτων Πρέβεζας και Θεσπρωτίας και στις δύο κατευθύνσεις:

Ε.Ο. Πρέβεζας-Ηγουμενίτσας (παραλιακή) από την Χ.Θ.0+000 Σήραγγα Ακτίου έως τη Χ.Θ.87+000 – Ηγουμενίτσα.

2. Από Χ.Θ.5+000 (Αρχαία Νικόπολη) μέχρι τη Χ.Θ. 39+000 της Ε.Ο. Πρέβεζας – Γέφυρας Καλογήρου.

3. Ε. Ο. Κόμβος Φραξήλα – Κόμβος Λιμποχωβίτη και

4. Ε.Ο. Αρχαγγέλου – Γλυκής (από διασταύρωση Αρχαγγέλου έως οικισμός Γλυκής όρια Π.Ε. Θεσπρωτίας)

Εξαιρούνται: α) Τα οχήματα ευπαθών και νωπών προϊόντων β) Τα οχήματα τροφοδοσίας κτηνοτροφικών, πτηνοτροφικών, ιχθυοκαλλιεργητικών μονάδων γ) Τα οχήματα τροφοδοσίας πάσης φύσεως καταστημάτων τουρισμού και εστίασης έως 10 τόνους ωφέλιμου φορτίου. δ) Τα οχήματα μεταφοράς υγραερίου και υγρών καυσίμων έως 10 τόνους ωφέλιμου φορτίου. ε) Τα οχήματα που εκτελούν εντεταλμένο έργο Πολιτικής Προστασίας. Τις πρωινές ώρες του Σαββάτου και της Κυριακής, ήτοι από 2 π.μ. έως 10 π.μ. επιτρέπεται η κυκλοφορία όλων των οχημάτων.