Με επτά θέματα λογοδοσίας της Περιφερειακής Αρχής στην ημερήσια διάταξή του Σώματος συνεδρίασε χθες το Περιφερειακό Συμβούλιο.
Επί των θεμάτων τοποθετήθηκε και έδωσε απαντήσεις ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ενώ επιμέρους απαντήσεις έδωσαν αντιπεριφερειάρχες.
Η συζήτηση ξεκίνησε ωστόσο με την κοπή της πίτας και την ανταλλαγή ευχών.
Το θέμα της γεφύρωσης Άρτας – Κεραμάτων και η μεταφορά των σχετικών πόρων στο έργο της διπλής γεφύρωσης του ποταμού Αράχθου έθεσε η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» κατά την διάρκεια της συνεδρίασης λογοδοσίας της περιφερειακής αρχής.
Το θέμα έθεσε ο κ. Τσίρκας και ζήτησε ενημέρωση αναφορικά με το τι έχει γίνει αλλά και τι προβλέπεται να γίνει για ένα θέμα μεγάλης σημασίας για την περιοχή της Άρτας.
Ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης, ξεκαθάρισε στην αρχή της τοποθέτησής του ότι «η χρηματοδότηση και η υλοποίηση ενός έργου δεν εξαρτάται μόνο από τη θέληση Περιφερειάρχη, Δημάρχου και την υπόσχεση Πρωθυπουργού ή Υπουργού, αλλά από την ωριμότητα του» και συνέχισε λέγοντας ότι «πολιτική απόφαση είναι η ένταξη ενός έργου στο Κεντρικό Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, όμως από κει και πέρα εάν δεν υπάρχουν ώριμες και ολοκληρωμένες μελέτες δεν μπορεί να προχωρήσει», υπογραμμίζοντας ότι είναι άλλο η πίστωση και άλλο «υπάρχουν τα χρήματα στο ταμείο».
Ο κ. Καχριμάνης εξήγησε ότι η ένταξη ενός έργου στο ΠΔΕ του Υπουργείου από μόνο του μπορεί να σημαίνει και υλοποίηση. Ειδικά για τον Άραχθο, είπε ότι θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί και η οριοθέτηση.
Ακόμη και αν επιταχυνθούν οι διαδικασίες όπως επιδιώκει ο Δήμος, «ο χρόνος δεν είναι σύμμαχος» ενώ επεσήμανε ότι δεν είναι μόνο η κατασκευή της γέφυρας, για την οποία είχε ανακοινωθεί πρόθεση χρηματοδότησης με το ποσό των 8,05 εκ. ευρώ αλλά και οι άλλες απαραίτητες παρεμβάσεις σύνδεσης της γέφυρας που φθάνουν στα 23 εκ. ευρώ ενώ τόνισε ότι «αντικειμενικά το έργο, είναι άγνωστο πότε μπορεί να υλοποιηθεί και παραδοθεί σε χρήση ώστε να εκπληρώσει τον αναπτυξιακό του ρόλο, όπως επιθυμεί η Αρτινή κοινωνία».
Καταλήγοντας υπογράμμισε ότι με ορατό πλέον τον κίνδυνο το έργο να μην αξιοποιηθούν οι πόροι του τρέχοντος ΠΔΕ και να χαθούν τα κονδύλιά του, ζητήσαν από κοινού με το Δήμο τη μεταφορά του ποσού στη διπλή γεφύρωση του Αράχθου, η οποία σήμερα εξυπηρετεί το σύνολο των μετακινούμενων από και προς την Άρτα, είναι δηλαδή η κεντρική αρτηρία συγκοινωνίας της πρωτεύουσας με την Πρέβεζα και την ενδοχώρα της περιφερειακής ενότητας.
«Σήμερα δεν υπάρχει κάτοικος της Άρτας, που να μην αντιλαμβάνεται ότι η σημερινή γέφυρα στον Άραχθο δεν επαρκεί για να αντιμετωπίσει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Επίσης υπάρχει ζήτημα για τη συντήρησή της. Η Περιφέρεια έχει εκπονήσει τις σχετικές μελέτες, τις έχει υποβάλλει στο Υπουργείο Υποδομών, έχουμε συζητήσει το θέμα κατ΄ επανάληψη με τον αρμόδιο Υφυπουργό κ. Ταχιάο και το ζήτημα προχωρά. Και το ένα έργο και το άλλο, τους Αρτινούς πολίτες θα εξυπηρετούν κατά κύριο λόγο. Τα χρήματα του Υπουργείου Υποδομών για τη γέφυρα, για την Άρτα θα χρησιμοποιηθούν και δεν πρόκειται να μεταφερθούν σε άλλη περιοχή. Ενδεχομένως δε να μη φτάσουν για το έργο της διπλής γεφύρωσης, μετά την αύξηση των οικοδομικών υλικών. Η Περιφέρεια θα συμπληρώσει ότι ποσό χρειάζεται από δικούς της πόρους και παράλληλα θα κατασκευάσει και τους δύο κόμβους στον «Εύζωνα» και προς τους Κωστακιούς», κατέληξε.
Συντήρηση εθνικής οδού
Από την άλλη, η αναγκαιότητα συντήρησης των Εθνικών οδών Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας και Πρέβεζας – Ιωαννίνων έθεσε ο Θοδωρής Κορωναίος από την παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών».
Ο κ. Κορωναίος πρόταξε την ανάγκη συντήρησης των συγκεκριμένων δρόμων και μάλιστα έκανε λόγο για μια πρόταση εφικτή αυτή της ασφαλτόστρωσης ανά 10 χιλιομέτρων το χρόνο ώστε οι δρόμοι να αποκτήσουν εκ νέου την δυνατότητα ασφαλής διέλευσης.
Ο Περιφερειάρχης Αλέξανδρος Καχριμάνης υποστήριξε ότι για χρόνια υπήρχε η εντύπωση ότι το Υπουργείο Υποδομών προχωρούσε τις μελέτες για την πλήρη ανακατασκευή των δύο οδικών αξόνων με αποτέλεσμα να μην γίνονταν ριζικές παρεμβάσεις.
Τα γεγονότα τους διέψευσαν και σχετικά πρόσφατα η Περιφέρεια ζήτησε και παρέλαβε τις μελέτες που υπήρχαν για να τις ολοκληρώσει.
Η τμηματική ασφαλτόστρωση είπε ο κ. Καχριμάνης «ήταν και είναι μια επιλογή ανάγκης, που υπαγορεύεται και από τους διαθέσιμους πόρους που είχε στη διάθεση της η Περιφέρεια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων».
Μάλιστα τόνισε ότι φέτος έχουν εντάξει έργο ύψους 150.000 ευρώ για την ασφαλτόστρωση του τμήματος της Εθνικής οδού από την έξοδο της σήραγγας Ακτίου. Παράλληλα, είπε ότι οι υπηρεσίες της Περιφέρειας φροντίζουν ώστε να κλείνουν το ταχύτερο δυνατό οι λακκούβες που ανοίγουν στους δρόμους. «…Δεν είναι όμως πάντα εφικτό, ούτε και μπορεί να γίνει αυτόματα, καθώς παίζουν καθοριστικό ρόλο οι καιρικές συνθήκες. Ήδη τις ημέρες αυτές συνεργείο εργάζεται για εργασίες επούλωσης στην Περιφερειακή Ενότητα Πρέβεζας».
Και η πρώτη αντιπαράθεση
Η συζήτηση για τους δρόμους ξεκίνησε από το σήμερα… και έφτασε δεκαετίες πίσω. Τόσο πίσω, που φτάσαμε στα χρόνια που υπουργός ήταν ο Κώστας Λαλιώτης.
Η ιστορική αναδρομή του περιφερειάρχη στάθηκε ικανή να πυροδοτήσει αντιπαράθεση ανάμεσα στον περιφερειάρχη και τον Στέφανο Ζούμπα που ακούγοντας τον κ. Καχριμάνη να λέει τη δική του οπτική των πραγμάτων αντέδρασε και δεν άργησε η συνεδρίαση να θυμίσει «γήπεδο» με την πρόεδρο να προσπαθεί να συγκρατήσει τα πάθη και να βάλει ξανά σε τάξη τόσο τον περιφερειάρχη όσο και τον επικεφαλής της περιφερειακής παράταξης.