Με τις ενστάσεις των κατοίκων να γίνονται τελικά δεκτές και με μια λύση που ικανοποιεί όλες τις πλευρές θα ολοκληρωθεί τελικά το έργο του ποδηλατόδρομου στην Πρέβεζα.
Η λύση που προτάθηκε και θα εφαρμοστεί, καθώς συζητήθηκε ήδη και με τις υπηρεσίες, τον ανάδοχο και το ΤΕΕ Ηπείρου, είναι πιο κοντά στη λογική και κυρίως δικαιώνει τις ενστάσεις και επισημάνσεις των κατοίκων και των φορέων στην Πρέβεζα
Πιο αναλυτικά και μετά από μια εκτενή συζήτηση στο περιφερειακό συμβούλιο και αφού δόθηκε ο λόγος στον αντιπεριφερειάρχη Πρέβεζας, Στράτο Ιωάννου για να επιχειρηματολογήσει υπέρ της αναγκαιότητας ολοκλήρωσης του έργου με εξέταση σημειακών αλλαγών στη χάραξη, ο Περιφερειάρχης, Αλέξανδρος Καχριμάνης, πρότεινε – και έγινε αποδεκτό – να γίνει αλλαγή της χάραξης της ποδηλατικής διαδρομής όχι μόνο από το σημείο στο Μονολίθι, αλλά κατά μήκος και άλλων περιοχών, όπως το Κανάλι, η Λούτσα, η Καστροσυκιά και ούτω καθεξής.
Το πρόβλημα που προκύπτει με την αλλαγή της χάραξης έχει να κάνει με την τροποποίηση της εγκεκριμένης μελέτης και φυσικά με την αύξηση του κόστους για το έργο, με τον περιφερειάρχη να τονίζει πως αφενός εξελίσσεται μία προκαταρκτική μελέτη από τις υπηρεσίες της Περιφέρειας και αφετέρου πως υπήρξε συμφωνία με το ΤΕΕ ώστε το επιπλέον κόστος που θα απαιτηθεί, να το αναλάβει η Περιφέρεια.
Κάπως έτσι, μπήκαν στο περιθώριο οι απόψεις που εκφράστηκαν τις τελευταίες εβδομάδες από την Π.Ε Πρέβεζας περί μη αλλαγής της χάραξης εκτός κάποιων σημειακών τροποποιήσεων, ενώ παράλληλα γίνονται αποδεκτές οι αιτιάσεις των αντιδρώντων που είχαν στο πλευρό τους και τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Δύο εξ αυτών άλλωστε το «Κοινό των Ηπειρωτών» και η παράταξη «Ήπειρος Όλον-Τόπος να Ζεις» αντίστοιχα, έθεσαν το θέμα στη λογοδοσία του περ. συμβουλίου με τους επικεφαλής τους Ιωάν. Στέφο και Στεφ. Ζούμπα αντίστοιχα να εισηγούνται σχετικά.
Στη συνεδρίαση υπήρχε και παρουσία εκπροσώπων της Πρωτοβουλίας Πολιτών που έχουν αντιδράσει με την κα Μουστάκα να κάνει λόγο για ένα περιβαλλοντικό έγκλημα με ολέθριες και ανεπανόρθωτες καταστροφές που θα προκαλέσει η εφαρμοζόμενη χάραξη.
Αξίζει να σημειωθεί επίσης, μία ενδιαφέρουσα παράμετρος την οποία ανέδειξε η κα Μουστάκα που είπε ότι η ανάδοχος εταιρεία με έγγραφό της στις 5 Φεβρουαρίου ενημέρωσε την Περιφέρεια, ότι διακόπτει τις εργασίες στο Μονολίθι, καθώς αυτές εκτελούνται εκεί όπου φτάνει το χειμέριο κύμα της θάλασσας και ως εκ τούτου είναι τεχνικά αδύνατο να γίνουν τη συγκεκριμένη περίοδο.
Οι απαντήσεις
Από την άλλη, την πρώτη απάντηση στις παρατάξεις και στους κατοίκους και φορείς έδωσε ο αντιπεριφερειάρχης κ. Ιωάννου που ξεκίνησε με το ιστορικό της μελέτης που άρχισε το 2009. Σημείωσε πως η Περιφέρεια έχει στα χέρια της και τη ΜΠΕ του έργου, η οποία όμως επεστράφη από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση που έκρινε πως δεν είναι απαραίτητη για ένα τέτοιο έργο.
Επεσήμανε τον κίνδυνο που διατρέχει το έργο που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης από τυχόν καθυστερήσεις καθώς θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέχρι τον Σεπτέμβριο, ενώ αναφορικά με την τοποθέτηση τσιμεντένιων διαχωριστικών στην εθνική οδό Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας στο ύψος του Παντοκράτορα όπου η μελέτη προτείνει μικτή χρήση του οδικού άξονα και του ποδηλατόδρομου, είπε πως αυτή έγινε για λόγους ασφαλείας.
Εκτός παραλιακού μετώπου
Στην απάντησή του ο κ. Καχριμάνης στάθηκε στην ανάληψη της ευθύνης από την Περιφέρεια Ηπείρου για το σύνολο των οδικών δικτύων της Πρέβεζας και της Θεσπρωτίας, επαναλαμβάνοντας το σύνολο των παρεμβάσεων και σε επίπεδο μελετών και σε επίπεδο έργων όπως οι κυκλικοί κόμβοι.
Η αναφορά του ωστόσο για τον εντοπισμό λυμάτων στο Μονολίθι ξεσήκωσε αντιδράσεις από τους παριστάμενους καθώς θεωρήθηκε ότι με αυτόν τον τρόπο η Περ. Αρχή επιχειρεί να μετατοπίσει τη συζήτηση.
Καταλήγοντας έκανε γνωστή τη νέα πρόταση της Περιφέρειας που είναι η αλλαγή της χάραξης όχι μόνο στο σημείο όπου έχουν προκληθεί οι αντιδράσεις στο Μονολίθι, αλλά και στο Κανάλι και στην Καστροσυκιά και στη Λούτσα όπου ο ποδηλατόδρομος θα περάσει από το δίκτυο των χαρακτηρισμένων αγροτικών οδών και όχι από το παραλιακό μέτωπο.