Αναγκαία είναι και για τα Γιάννενα η ίδρυση Τμημάτων Σχολικής Ένταξης στις μονάδες που απαιτούνται, όπως και η σύσταση και απόδοση οργανικών θέσεων για όλους τους εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και η πρόσληψη εκπαιδευτικών για τις ανάγκες της παράλληλης στήριξης.
Τα παραπάνω σημειώνει αλλά και ζητά με ανακοίνωσή του από το υπουργείο Παιδείας, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωαννίνων. Αφορμή για τη δημόσια παρέμβαση μέσω ανακοίνωσης του Συλλόγου, στάθηκε η ανακοίνωση ίδρυσης 49 Τμημάτων Ένταξης σε ολόκληρη τη χώρα, χωρίς όμως σε αυτά να περιλαμβάνεται ούτε ένα στο νομό Ιωαννίνων, ενώ σε ολόκληρη την Ήπειρο συστήνεται μόλις ένα Τμήμα Ένταξης.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Κων. Παργανάς σε δηλώσεις του στα τοπικά μέσα εξέφρασε την έκπληξή του για την ίδρυση ενός μόνο Τμήματος Ένταξης στην Ήπειρο, ενώ είχε υπάρξει ολοκληρωμένη και τεκμηριωμένη πρόταση από το ΠΥΣΠΕ για ίδρυση 11 Τμημάτων Ένταξης στην Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων, με εισηγήσεις από το αρμόδιο επιστημονικό όργανο του ΚΕΔΑΣΥ, γνωματεύσεις μαθητών που φοιτούν στα Σχολεία καθώς και σχετικές αποφάσεις έγκρισης για ίδρυση των Τ.Ε. από τα Δημοτικά Συμβούλια των Δήμων όπου υπάγονται οι αντίστοιχες σχολικές μονάδες.
«Εντύπωση επίσης προκαλεί και η χρονική στιγμή έκδοσης του ΦΕΚ, λίγες μόνο μέρες πριν τις εκλογές, έπειτα από μια ανεξήγητη και αδικαιολόγητη καθυστέρηση, δύο περίπου ετών, αφού οι προτάσεις είχαν κατατεθεί από τον Ιούνιο του 2021. Η συγκεκριμένη εξέλιξη αποτελεί έναν ακόμη κρίκο στην τακτική απαξίωσης της Ειδικής Εκπαίδευσης από το ΥΠΑΙΘ στην περιοχή μας, μετά και τη μη κάλυψη ενός σημαντικού αριθμού κενών της Παράλληλης Στήριξης, αφήνοντας πολλούς μαθητές με ειδικές ανάγκες αβοήθητους. Αποδεικνύεται για ακόμη μια φορά η αδιαφορία του υπουργείου για τα παιδιά που χρήζουν μιας επιπλέον βοήθειας ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή εκπαιδευτική τους καθημερινότητα», ανέφερε ο κ. Παργανάς.
Το δεύτερο θέμα που προκαλεί αντιδράσεις από τους εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι η μη σύσταση και μη απόδοση Οργανικών θέσεων στις εκπαιδευτικές ειδικότητες. Όπως ανέφερε ο κ. Παργανάς, παρά τις δεσμεύσεις του υπ. Παιδείας το προηγούμενο διάστημα, δεν δημιουργήθηκε καμία νέα οργανική θέση,
«Το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα έντονο στο νομό Ιωαννίνων ειδικά σε ό,τι αφορά στους εκπαιδευτικούς κλάδων ΠΕ06 και ΠΕ11. Αποδεικνύεται, για ακόμη μια φορά, πως ο σχεδιασμός απουσιάζει τα τελευταία τέσσερα χρόνια από τα χαρακτηριστικά λειτουργίας της παρούσας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας», ανέφερε ο κ. Παργανάς.