Προβληματισμό και ανησυχία εκφράζει η Διοικούσα Επιτροπή για τα περιθώρια έναρξης της κατασκευής και υλοποίησης του σημαντικού, για την ευρύτερη περιοχή αλλά και για τη χώρα, οδικού έργου
Το δικό της καμπανάκι κινδύνου κρούει η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Ηπείρου του ΤΕΕ, αναφορικά με το μέλλον του οδικού άξονα Ιωαννίνων – Κακαβιά.
Η Διοικούσα Επιτροπή συζήτησε το μείζον αυτό ζήτημα σε συνεδρίασή της, εστιάζοντας κυρίως στην ιδιαίτερα αρνητική εξέλιξη της μη συμπερίληψης και ένταξης – παρά τις περί του αντιθέτου δηλώσεις και τοποθετήσεις των αρμοδίων παραγόντων κατά το προηγούμενο χρονικό διάστημα και το κλίμα αισιοδοξίας που κατά συνέπεια καλλιεργήθηκε – του έργου που αφορά το τμήμα του οδικού δικτύου που απομένει για την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού (από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά) στο Ταμείο Ανάκαμψης και στα έργα που θα χρηματοδοτηθούν μέσω αυτού την προσεχή περίοδο.
Συγκεκριμένα, το γεγονός, ότι οι ελπίδες ένταξης του τμήματος αυτού στο Ταμείο Ανάκαμψης εξανεμίστηκαν γρήγορα, θα μπορούσε να θεωρηθεί και κάτι αναμενόμενο, με βάση της προδιαγραφές που είχαν ανακοινωθεί από την αρμόδια Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το αντίστοιχο κλίμα που είχε διαμορφωθεί σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο.
Το ότι όμως εκτός του βόρειου τμήματος του άξονα Ε-65 στο Ταμείο Ανάκαμψης εντάχθηκε τελικά και τμήμα του ΒΟΑΚ στην περιφέρεια Κρήτης, που προφανώς δεν αποτελεί ενταγμένο και χαρακτηρισμένο έργο των Διευρωπαϊκών Δικτύων, δημιουργεί και απογοήτευση και μεγαλύτερο προβληματισμό.
Έτσι, το ΤΕΕ στην πρόσφατη συνεδρίαση της διοικούσας αφού συζήτησε τις εξελίξεις, με απόφασή του εκφράζει την ανησυχία του για την ολοκλήρωση του εν λόγω έργου, που είναι εξαιρετικά σημαντικό και για την περιοχή και για τη χώρα.
«Ο αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας οδού έχει χαρακτηρισθεί ως έργο εθνικής σημασίας από το έτος 2006, αποτελεί τμήμα του Δυτικού άξονα (Κακαβιά – Καλαμάτα), είναι ενταγμένος στο κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών – ΤΕΝ από το έτος 1996, και ως εκ τούτου είναι απαραίτητη και άμεσης προτεραιότητας η ολοκλήρωσή του μέχρι και τα σύνορα της χώρας μας, προκειμένου να ενισχυθεί η περιφερειακή ανάπτυξη, η συνεκτικότητα του εσωτερικού οδικού δικτύου, οι συνδυασμένες μεταφορές από και προς τις χώρες της Βαλκανικής και της Κεντρικής και Δυτικής Ευρώπης, η συνδεσιμότητα και η ασφαλής μετακίνηση με ταχύτητα και άνεση.
Η θέση της Δ.Ε. του ΤΕΕ/ΤΗ είναι πως – σε κάθε περίπτωση – επιβάλλεται η Κυβέρνηση και οι αρμόδιοι φορείς να εξετάσουν τους δυνατούς τρόπους άμεσης διασφάλισης της χρηματοδότησης αυτού του έργου, ενόψει μάλιστα και της ολοκλήρωσης του προγραμματισμού της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027», αναφέρεται στη σχετική απόφαση του ΤΕΕ Ηπείρου, την οποία παρουσίασε στα τοπικά μέσα ο πρόεδρος Γ. Λυκοτραφίτης.
Εκείνο που δημιουργεί ωστόσο ακόμη μεγαλύτερη ανησυχία, και έκπληξη σε ένα βαθμό, είναι και η εξέλιξη των τελευταίων ημερών, όπως τουλάχιστον εμφανίστηκε στον απολογισμό έργου της περιφ. αρχής για το 2020, από τον Αλ. Καχριμάνη. Ο περιφερειάρχης επικαλούμενος συνάντηση και ενημέρωση από τον Γεν. Γραμματέα Υποδομών κ. Καραγιάννη προ δεκαπενθημέρου υποστήριξε, ότι συστάθηκε να μελετηθεί το σύνολο του οδικού άξονα από τα Ιωάννινα μέχρι την Κακαβιά ως «τρίιχνος», όπως έχει μελετηθεί το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, ώστε να υπάρξουν μεγαλύτερες πιθανότητες ένταξης και χρηματοδότησής του. Ο κ. Λυκοτραφίτης κράτησε σαφείς και διακριτές αποστάσεις από μία τέτοια εξέλιξη, για την οποία ωστόσο δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση του ΤΕΕ.
«Εμείς δε θέλουμε έναν κολοβό οδικό άξονα. Το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά δεν είναι ένα υπόλοιπο τμήμα του οδικού άξονα, αλλά ένα τμήμα που μαζί με το τμήμα Πύργος – Καλαμάτα, ολοκληρώνει τον οδικό άξονα της Ιόνιας οδού. Τα έργα πρέπει να είναι ολοκληρωμένα, με ενιαία τεχνικά χαρακτηριστικά και ειδικά για το τμήμα μέχρι την Κακαβιά είναι αυτονόητο, ότι πρέπει να μελετηθεί και να υλοποιηθεί με την αρχική πρόταση, ως τμήμα ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου», ανέφερε ο κ. Λυκοτραφίτης.