«Έργο που θα δώσει πνοή σε όλη τη δυτική Ελλάδα», ανέφερε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια της παράκαμψης Αμφιλοχίας – Πέντε μήνες νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό η παράδοση του δρόμου που συνδέει την περιοχή με την Ιόνια Οδό
«Η Ελλάδα αλλάζει γρήγορα, αλλάζει προς το καλύτερο, γίνεται μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα με μεγάλο αναπτυξιακό δυναμικό που ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία» τόνισε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης κατά την ομιλία του στα εγκαίνια της Παράκαμψης Αμφιλοχίας, που ολοκληρώθηκε πέντε μήνες νωρίτερα από ό,τι αρχικά σχεδιαζόταν και συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό.
«Το έργο που παραδίδουμε σήμερα είναι εξαιρετικά σημαντικό για όλη τη δυτική Ελλάδα αλλά ειδικά για την περιοχή εδώ της Αιτωλοακαρνανίας, για την Αμφιλοχία. Μιλούσα με τον Δήμαρχο της Αμφιλοχίας και μου περιέγραφε την αφόρητη κατάσταση η οποία επικρατεί στην πόλη, η οποία πρακτικά καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από όλα τα οχήματα, τα φορτηγά τα οποία περνούν με κατεύθυνση προς την Πρέβεζα, προς τη Βόνιτσα, προς την Πάλαιρο, προς την Λευκάδα. Το πρόβλημα αυτό πια λύνεται και λύνεται οριστικά με τα 17 χιλιόμετρα της Παράκαμψης της Αμφιλοχίας τα οποία παραδίδουμε από σήμερα κιόλας στην κυκλοφορία» τόνισε ο κ. Μητσοτάκης από την Αιτωλοακαρνανία, πρώτο σταθμό της σημερινής περιοδείας του σε νομούς της Δυτικής Ελλάδος.
«Παρά τις μεγάλες δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε, παραμένουμε συνεπείς στην ολοκλήρωση των προγραμματικών μας δεσμεύσεων ώστε στο τέλος τετραετίας να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε με αυτοπεποίθηση και πάλι την εμπιστοσύνη του ελληνικού λαού για να συνεχίσουμε το έργο μας» συμπλήρωσε ο πρωθυπουργός, ευχόμενος ο νέος δρόμος να είναι καλοτάξιδος.
Ανοίγοντας την ομιλία του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης σημείωσε πως «η αξιοπιστία και οι σχέσεις εμπιστοσύνης στην πολιτική χτίζονται στη συνέπεια μεταξύ λόγων και έργων. Η κυβέρνησή μας έχει προτάξει αυτήν την συμφωνία αλήθειας στο επίκεντρο του πολιτικού μας λόγου» είπε και συνέχιζε λέγοντας: «Μια σειρά από έργα τα οποία ήταν βαλτωμένα, τελματωμένα στα γρανάζια της εθνικής και της ευρωπαϊκής γραφειοκρατίας, ξέμπλεξαν με μεγάλη υπομονή και επιμονή το υπουργείο Υποδομών, ο υπουργός, ο υφυπουργός, οι γενικοί γραμματείς για να είμαστε σήμερα στην ευχάριστη θέση να περάσουμε από τις μακέτες στις παραδόσεις έργων που αλλάζουν τις ζωές των Ελλήνων πολιτών σε όλη την επικράτεια».
Ο κ. Μητσοτάκης χαρακτήρισε το συγκεκριμένο έργο που παραδόθηκε σήμερα «ιδιαίτερα σημαντικό για όλη τη δυτική Ελλάδα αλλά ειδικά για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας». Αποτελεί το πρώτο τμήμα ενός έργου που θα παραδοθεί εντός του 2023 είπε ο πρωθυπουργός, σημειώνοντας πως η χώρα διαθέτει ένα εξαιρετικό ανθρώπινο δυναμικό στον κατασκευαστικό τομέα.
«Η σημασία του έργου αυτού αυτονόητη για όλη την περιοχή» είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης, κάνοντας λόγο για ένα έργο που θα δώσει πνοή σε όλη την δυτική Ελλάδα. Ο πρωθυπουργός στάθηκε και στην οδική ασφάλεια, λέγοντας πως «τα περισσότερα ατυχήματα στη χώρα μας γίνονται στο επαρχιακό δίκτυο. Η οδική ασφάλεια είναι κεντρικός πυλώνας της πολιτικής μας και οι ασφαλείς αυτοκινητόδρομοι είναι σημαντικός παράγοντας. Και νομίζω αυτός ο δρόμος θα μειώσει σημαντικά τα τροχαία στην περιοχή» συμπλήρωσε.
«Ο δρόμος αυτός είναι ένα μόνο έργο από τα πολλά στην Δυτική Ελλάδα» είπε. «Θυμίζω ότι το Πάτρα – Πύργος είχε υποταγεί στις ορέξεις της διαπλοκής της προηγούμενης κυβέρνησης και έγινε μεγάλη προσπάθεια για να εξασφαλίσουμε τις απαιτούμενες ευρωπαϊκές εγγυήσεις και τολμώ να πω πως εάν η κυβέρνηση μας δεν είχε κερδίσει τόση αξιοπιστία στις Βρυξέλλες, το Πάτρα – Πύργος δεν θα ξεκινούσε. Ακόμη ένα εμβληματικό έργο είναι ο ΒΟΑΚ, μόλις προ δύο ημερών εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του κυριότερου τμήματος, αυτού ανάμεσα στα Χανιά και το Ηράκλειο και εκτιμώ πως θα έχουμε ενεργό εργοτάξιο στον ΒΟΑΚ πριν από το τέλος του έτους, ώστε να συμπληρώσουμε το πάζλ των μεγάλων οδικών αρτηριών, που θα κάνουν την Ελλάδα μία σύγχρονη, ευρωπαϊκή και ανταγωνιστική χώρα».
Κλείνοντας ο πρωθυπουργός εξέφρασε τις ευχαριστίες του σε «όλους όσοι εργάστηκαν για την ολοκλήρωση αυτού του έργου». «Θέλουμε να κρινόμαστε για τα έργα μας και όχι για τα λόγια μας. Και καθώς η κυβέρνηση εισέρχεται στον τέταρτο και τελευταίο χρόνο της κυβερνητικής της θητείας, το αποτύπωμα των έργων είναι αισθητό σε όλη την Ελλάδα» κατέληξε.
Το υπουργείο
Όπως τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Κ. Καραμανλής, η Αιτωλοακαρνανία, η Ήπειρος, η Λευκάδα, η Δυτική Ελλάδα, περίμεναν χρόνια ολόκληρα το συγκεκριμένο έργο.
Μάλιστα θύμισε πως ακριβώς τρία χρόνια πίσω και συγκεκριμένα στις Προγραμματικές Δηλώσεις στη Βουλή είχε ξεκινήσει την ομιλία του με τα τρία εμβληματικά οδικά έργα που για χρόνια παρέμεναν μπλοκαρισμένα. «Τότε είχαμε δεσμευτεί ότι θα βρούμε τη βέλτιστη δυνατή λύση. Και η δέσμευση μας αυτή έγινε πράξη», τόνισε.
Εξηγώντας τις συγκεκριμένες δεσμεύσεις ανέφερε τα τρία εμβληματικά έργα: «Αυτά ήταν η Πατρών – Πύργου, ο ΒΟΑΚ και βέβαια το Άκτιο – Αμβρακία. Τρία εξαιρετικά σημαντικά έργα που όλοι αναρωτιούνταν όχι για το πότε θα ολοκληρωθούν, αλλά αν ποτέ θα γίνονταν. Χρειάστηκε να δουλέψουμε εντατικά, μεθοδικά και με σχέδιο, ώστε πλέον να μπορούμε να μιλήσουμε με βεβαιότητα ότι, η Πατρών – Πύργου έχει αυτή τη στιγμή τρία εργοτάξια που εργάζονται νυχθημερόν για να παραδοθεί επιτέλους το έργο στην ώρα του. Ο ΒΟΑΚ, από μια απλή μολυβιά στο χάρτη χωρίς μελετητική ωριμότητα, χάραξη και χρηματοδότηση έχει πλέον προσωρινούς αναδόχους σε μεγάλο μέρος του και μέσα στη χρονιά θα δούμε και τα πρώτα εργοτάξια. Και το Άκτιο – Αμβρακία, μετά από μια απίστευτη περιπέτεια, παραδίδεται σήμερα στο μεγαλύτερο μέρος του και μάλιστα πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική υποχρέωση».
Ο κ. Καραμανλής επισήμανε την καταλυτική παρέμβαση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, με την οποία λύθηκε και αυτός ο γρίφος: «Ο Πρωθυπουργός δεν βρίσκεται εδώ μόνο με τη θεσμική του ιδιότητα, για να εγκαινιάσει το νέο αυτό έργο -όπως είθισται στη χώρα μας. Βρίσκεται εδώ ως ο Πρωθυπουργός που ασχολήθηκε ο ίδιος προσωπικά με τα σύνθετα προβλήματα που μπλόκαραν τα εμβληματικά αυτά έργα της Δυτικής Ελλάδας. Και που έδωσε ο ίδιος λύσεις, αποφασιστικής σημασίας, όπως στην Πατρών – Πύργου».
Ειδικά για το Άκτιο – Αμβρακία, είπε ότι χωρίς την δική του παρέμβαση θα είχαν χαθεί τα κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς το έργο είχε ήδη χρηματοδοτηθεί από δύο προγραμματικές περιόδους.
«Σώθηκε δηλαδή ένα έργο που όχι μόνο ήταν καταδικασμένο να μην γίνει ποτέ, αλλά κινδυνεύαμε και με δημοσιονομική διόρθωση. Θα ερχόταν δηλαδή η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να μας ζητήσει πίσω το σύνολο της δικής της χρηματοδοτικής συμβολής. Εργαστήκαμε λοιπόν σκληρά και συστηματικά και τα καταφέραμε», είπε χαρακτηριστικά.
Στη συνέχεια, αφού ανέφερε τα δεκάδες μικρά και μεγάλα έργα που γίνονται στην Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας, είτε οδικά, είτε σιδηροδρομικά, είτε αντιπλημμυρικά, είτε κτηριακά, τόνισε πως οι πολίτες βλέπουν όλο και περισσότερο το αποτέλεσμα της δουλειάς πουγίνεται εδώ και τρία χρόνια. «Βλέπουν ότι στα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα, απαντάμε με έργα. Στα προβλήματα, απαντάμε με λύσεις. Στη μιζέρια του χθες, απαντάμε με δημιουργία. Στην ανασφάλεια, απαντάμε με σταθερότητα. Στην τοξικότητα, απαντάμε με υπευθυνότητα. Αυτή ήταν πάντοτε η Νέα Δημοκρατία. Η μεγάλη πατριωτική παράταξη που σηκώνει διαχρονικά πιο ψηλά την Ελλάδα. Αυτή είναι η Κυβέρνηση μας. Η Κυβέρνηση των έργων, των πράξεων, των αποτελεσμάτων. Που κοιτάει κατάματα τους πολίτες γιατί μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας. Που κάνει τους Έλληνες ξανά αισιόδοξους για το μέλλον».
Η ταυτότητα του έργου
Η Παράκαμψη Αμφιλοχίας, έχει μήκος 17 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος του ευρύτερου έργου για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο – Αμβρακία, συνολικού προϋπολογισμού 160,5 εκατομμυρίων ευρώ.
Συνδέει τον οδικό άξονα Άκτιο – Αμβρακία με την Ιόνια Οδό, αναβαθμίζοντας την οδική ασφάλεια και αποσυμφορώντας την Αμφιλοχία, η οποία έως σήμερα επιβαρύνεται από την κίνηση οχημάτων προς τα νησιά του Ιονίου, ειδικά τους θερινούς μήνες.
Ο άξονας Άκτιο – Αμβρακία αναμένεται να ολοκληρωθεί το 2023. Όπως επισημαίνεται από την κυβέρνηση, πρόκειται για ένα από τα σημαντικά αναπτυξιακά έργα στη δυτική Ελλάδα, αναμένεται να δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στη βορειοδυτική Αιτωλοακαρνανία, τη Λευκάδα, την Πρέβεζα και την ευρύτερη περιοχή, να βελτιώσει την καθημερινότητα των πολιτών, και να αναβαθμίσει τη συνδεσιμότητά με την υπόλοιπη χώρα.
Οι εργασίες άρχισαν το 2020 χάρη σε συντονισμένες ενέργειες με τις οποίες διασφαλίστηκε η συμβασιοποίηση και λύθηκαν κωλύματα που είχαν προκύψει μετά την επαναδημοπράτηση του έργου, το 2018.