Εντάσεις και διαφωνίες στη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων, η οποία παρέλαβε την σχετική μελέτη που προτείνει την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης σε τρεις διαδοχικές ζώνες στον αστικό ιστό, ξεκινώντας από το κέντρο και επεκτεινόμενη περιφερειακά
Την μελέτη για την εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη των Ιωαννίνων, παρέλαβε πρόσφατα ο δήμος Ιωαννιτών, ένα θέμα που έχει ανοίξει έναν μεγάλο διάλογο για το πώς και αν πρέπει να εφαρμοσθεί.
Την ίδια στιγμή όμως οι τελικές αποφάσεις θα παρθούν πρώτα από την Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και ακολούθως από το Δημοτικό Συμβούλιο, που είναι τα συλλογικά όργανα που θα κληθούν να αξιολογήσουν τις εισηγήσεις και να αποφασίσουν με ποιον τρόπο και από πότε θα ξεκινήσει η εφαρμογή της ελεγχόμενης στάθμευσης στην πόλη των Ιωαννίνων.
Η μελέτη προτείνει την επαναφορά της ελεγχόμενης στάθμευσης σε τρεις διαδοχικές ζώνες στον αστικό ιστό, ξεκινώντας από το κέντρο και επεκτεινόμενη περιφερειακά, αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης, αλλά και εντάσεων στη συνεδρίαση της Επιτροπής Κυκλοφοριακών Θεμάτων του δήμου Ιωαννιτών το πρωί της Δευτέρας.
Εκτός από τα ουσιώδη ζητήματα που σχετίζονται με το χρόνο και το εύρος εφαρμογής της μελέτης της ελεγχόμενης στάθμευσης, στη διελκυστίνδα της αντιπαράθεσης και των διαφορετικών τοποθετήσεων μπήκε ακόμη και το ζήτημα της επάρκειας ή μη και γενικότερα της γνώσης των μελετητών, για την υφιστάμενη κατάσταση στους δρόμους της πόλης, ειδικά σε σχέση με τις κατευθύνσεις του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας.
Σε δηλώσεις του, την Δευτέρα, ο Πρόεδρος της Επιτροπής και αρμόδιος αντιδήμαρχος, Γιώργος Αρλέτος ανέφερε, πως η μελέτη προτείνει ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εφαρμογής της ελεγχόμενης στάθμευσης, αποτελεί όμως αντικείμενο διερεύνησης και κατάληξης στην οριστική πρόταση, που θα προκύψει μέσα από τη μελέτη εφαρμογής.
«Θεωρούμε σε κάθε περίπτωση, πως για να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα της στάθμευσης και το κυκλοφοριακό στην πόλη, θα πρέπει να εφαρμόσουμε την ελεγχόμενη στάθμευση. Για μία πόλη μάλιστα που θα πρέπει μέχρι το 2030 να έχει μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα, ο στόχος αυτός αποκτά και ουσιαστική και συμβολική σημασία και περιεχόμενο. Διατυπώνονται ενστάσεις και προβληματισμοί, όμως για όλα αυτά συζητάμε στην Επιτροπή, ώστε να εισηγηθούμε στην Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και στο δημοτικό συμβούλιο, που εν τέλει θα αποφασίσει για το εύρος της εφαρμογής και φυσικά και για την τιμολογιακή πολιτική. Γνωρίζουμε βέβαια εκ των προτέρων, πως όταν φτάσουμε σε αυτό το σημείο της συζήτησης για την τιμολογιακή πολιτική, και όσο θα πλησιάζουμε προς τις εκλογές, κάποιοι θα κάνουν σπέκουλα, αλλά είμαστε προετοιμασμένοι γι’ αυτό», ανέφερε.
Οι έλεγχοι
Παράλληλα, όμως κατά τη διάρκεια της συνεδρίασης, αναφέρθηκε πως ένα από τα κυρίαρχα ζητήματα πέραν των προβλέψεων για την ελεγχόμενη στάθμευση σε σχέση με το δίκτυο των δρόμων της πόλης, που προτείνει η μελέτη να ενταχθούν, έχει να κάνει και με τον ελεγκτικό μηχανισμό.
Η Τροχαία δεν έχει καμία αρμοδιότητα για την ελεγχόμενη στάθμευση, παρά μόνο για την παράνομη στάθμευση και ως εκ τούτου, η αρμοδιότητα ανήκει στη Δημοτική Αστυνομία, η οποία όμως, όπως αναφέρθηκε στη συνεδρίαση, δε διαθέτει επαρκή αριθμό προσωπικού. Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Αρλέτος τόνισε, ότι οι μελετητές προτείνουν μεταξύ άλλων και την εφαρμογή ενός μικτού συστήματος ελέγχου, τόσο από τη Δημοτική Αστυνομία, όσο και από ιδιώτες, χωρίς ωστόσο να είναι σε θέση να πει περισσότερες λεπτομέρειες, για το πώς θα μπορούσε να εφαρμοστεί ένα τέτοιο μικτό σύστημα.