Στον καθιερωμένο απολογισμό της κοινοβουλευτικής του δραστηριότητας, από τον Δεκέμβριο του 2021 μέχρι τον Ιούνιο του 2022, προχώρησε την Δευτέρα, ο βουλευτής Ιωαννίνων της Νέας Δημοκρατίας, Σταύρος Καλογιάννης.
Ο κ. Καλογιάννης, σε αυτόν τον απολογισμό επιχείρησε να κρατήσει τις ισορροπίες, αντιλαμβανόμενος ότι τρία χρόνια μετά τις εκλογές του 2019, η πορεία των θεμάτων της Ηπείρου και των Ιωαννίνων ειδικότερα δεν είναι ικανοποιητική.
Έτσι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, από τον απολογισμό αυτό δεν έλειψαν οι αναφορές για την πορεία υλοποίησης του κυβερνητικού έργου, και η προσεκτική κριτική για καθυστερήσεις ειδικά σε θέματα που αφορούν την περιοχή των Ιωαννίνων και της Ηπείρου, από την άλλη όμως υπερασπίστηκε το έργο της Κυβέρνησης σε μία δύσκολη συγκυρία που καθορίζεται από την ενεργειακή κρίση, την εξέλιξη της πανδημίας και τον πόλεμο στην Ουκρανία.
Μιλώντας γενικότερα για την πολιτική κατάσταση και το κυβερνητικό έργο, ο κ. Καλογιάννης τόνισε πως προωθούνται σημαντικές παρεμβάσεις για να μετριαστούν οι επιπτώσεις της κρίσης, μέχρι το τέλος του 2020 «… όπου προβλέπονται παρεμβάσεις συνολικού ύψους 8,5 δις ευρώ.
Στα σοβαρά προβλήματα που έχει προκαλέσει στην οικονομία και την κοινωνία μας η καταδικαστέα εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και ο συνεχιζόμενος πόλεμος, με σημαντικότερο την ενεργειακή κρίση, η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ανταποκρίνεται με αποτελεσματικότητα, στηρίζοντας όλους όσοι πλήττονται, με προτεραιότητα στους οικονομικά ασθενέστερους. Ήδη έχουν ληφθεί νέα γενναία μέτρα για την αντιμετώπιση των ανατιμήσεων στην ενέργεια και την ελάφρυνση των νοικοκυριών, και θα εξακολουθήσουν να λαμβάνονται για όσο διάστημα χρειαστεί, προκειμένου να μετριαστούν οι επιπτώσεις του πολέμου και του πληθωρισμού», ανέφερε ο κ. Καλογιάννης.
Για την Τεχνόπολη και
το Πάρκο Τεχνολογίας
Στη συνέχεια ο βουλευτής Ιωαννίνων, αφού έκανε έναν λεπτομερή απολογισμό του κοινοβουλευτικού του έργου, αναφέρθηκε σε θέματα τοπικού ενδιαφέροντος και επικαιρότητας με πρώτη «στάση» την τεράστια καθυστέρηση στην εκπόνηση των μελετών για τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια, διαδικασία που είναι εξαιρετικά χρονοβόρα και που δυστυχώς δεν έχει προχωρήσει.
Έτσι, πρότεινε να κινηθούν δύο μείζονος σημασίας θέματα για το λεκανοπέδιο, που είναι η απόδοση του στρατοπέδου Βελισσαρίου στον δήμο και τη χωροθέτηση και ανάπτυξη της Τεχνόπολης.
Με αφορμή την πρότασή του για την Τεχνόπολη, άσκησε κριτική στην περιφερειακή αρχή για την πρότασή της για το Πάρκο Έρευνας και Υψηλής Τεχνολογίας, κάνοντας λόγο για μία αποσπασματική και εκτός πλαισίου πρόταση.
«Πρώτα επελέγη, αυθαίρετα, κάποια έκταση για χωροθέτηση του λεγόμενου «Πάρκου», ακολούθησε η ανάθεση ορισμένων μελετών και ανακοινώθηκε η υποβολή ένταξης του έργου στο Ταμείο Ανάπτυξης. Ο προϋπολογισμός του έχει αλλάξει ριζικά τουλάχιστον δύο φορές. Επιπλέον, όταν επισήμως διατυπώθηκε η άποψη για συμπληρωματικές εγκαταστάσεις (π.χ. Data Centers), κινήθηκε διαδικασία αναζήτησης άλλου χώρου για την υλοποίησή τους. Τέλος, καθώς η λειτουργία του «Πάρκου» δημιουργεί έσοδα, το Ταμείο Ανάπτυξης μπορεί να το χρηματοδοτήσει μόνον κατά το ήμισυ. Πρέπει συνεπώς ο Φορέας του «Πάρκου», να καλύψει το υπόλοιπο ποσό, της τάξεως των 20 εκατ. ευρώ. Αυτό δεν είναι Τεχνόπολη, αλλά όπως έχει πει και ο κ. Καχριμάνης κάτι σαν Τεχνόπολη», ανέφερε για να απευθύνει πρόσκληση στους τοπικούς φορείς, να ανταποκριθούν στην ανάγκη δημιουργίας της Τεχνόπολης.
Για την αεροπορική σύνδεση με το Ηράκλειο
Αμέσως μετά ο βουλευτής Ιωαννίνων, αναφέρθηκε σε μία δική του πρωτοβουλία, που σχετίζεται με την αεροπορική σύνδεση των Ιωαννίνων με το Ηράκλειο και την ένταξή της στις άγονες γραμμές.
«Έχω θέσει το ζήτημα στη Βουλή, αλλά και σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις μου με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή, ο οποίος ανταποκρίθηκε θετικά, προφορικώς και γραπτώς. Για την ένταξη νέας γραμμής σε καθεστώς παροχής δημόσιας υπηρεσίας απαιτείται έγκριση της Ευρ. Επιτροπής, στην οποία πρέπει να υποβληθεί φάκελος επιβολής υποχρεώσεων παροχής δημόσιας υπηρεσίας σε τακτική αεροπορική γραμμή και σχετικής διακήρυξης, συνοδευόμενος από τεκμηριωμένη μελέτη σκοπιμότητας», τόνισε.
Τα έργα
Όπως και στους προηγούμενους απολογισμούς, έτσι και σε αυτόν της Δευτέρας ο κ. Καλογιάννης ρωτήθηκε για την πορεία των μεγάλων έργων υποδομής στην περιοχή, χωρίς να παραλείψε και σε αυτά να ασκήσει κριτική στην περιφερειακή αρχή, που ενεπλάκη επί διετία στον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά μέχρι που οι μελέτες επέστρεψαν στο υπουργείο, αλλά και στο ζήτημα της σύνδεσης της Ιόνιας οδού με την Πρέβεζα, όπου λανθασμένα όπως είπε, το υπουργείο εκχώρησε την αρμοδιότητα εκπόνησης των μελετών στην περιφέρεια Ηπείρου. «Οι περιφέρειες δεν έχουν καμία δυνατότητα να κάνουν μελέτες για τους αυτοκινητόδρομους, γιατί δεν έχουν την τεχνική δυνατότητα και τις υπηρεσίες», είπε χαρακτηριστικά.
Συνολικότερα για τα μεγάλα έργα στην περιοχή, τόνισε, ότι έχουν γίνει προσπάθειες, όμως έχουν γίνει και λάθη και πρόσθεσε, πως τα συναρμόδια υπουργεία επιχειρούν να προλάβουν τους χρόνους ώστε εντός του έτους, να ολοκληρωθούν οι μελέτες για το Γιάννενα – Κακαβιά, το οποίο εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός.
«Για το Καλπάκι – Κόνιτσα όμως δεν υπάρχει καμία δικαιολογία», πρόσθεσε.
Τέλος, σε μία αποστροφή του λόγου του ο κ. Καλογιάννης είπε πως κάποια υπουργεία , χωρίς να τα κατονομάσει, δεν ανταποκρίνονται καν στον κοινοβουλευτικό έλεγχο. «Χρειάζεται πολλές φορές, δυστυχώς, να επανερχόμαστε συνέχεια με ερωτήσεις και αναφορές για τα ίδια θέματα και δεν παίρνουμε απαντήσεις», σημείωσε.