ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ – Βαθμολογίες με υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση!

Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες, στις οποίες, όπως αναμενόταν, αποτυπώνονται οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι σε τρία συγκεκριμένα μαθήματα (Φυσική, Ιστορία, Μαθηματικά), όπου σχεδόν έξι στους 10 έγραψαν κάτω από τη βάση – Τα στοιχεία ανά μάθημα και ανά επιστημονικό επίπεδο

 

Ανακοινώθηκαν την, Παρασκευή, οι βαθμολογίες των υποψηφίων των ΓΕΛ και ΕΠΑΛ στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2024.

Συνολικά, 90.416 υποψήφιοι διαγωνίστηκαν για μία από τις 68.851 θέσεις της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης για το ερχόμενο ακαδημαϊκό έτος, 2024-25. Από αυτούς, οι 74.847 υποψήφιοι προέρχονται από τα ΓΕΛ και οι 15.569 από τα ΕΠΑΛ.

Για ακόμη μία χρονιά, τα στατιστικά των βαθμολογιών «δείχνουν» υψηλά ποσοστά κάτω από τη βάση και χαμηλά ποσοστά αριστούχων.

Όπως αναμενόταν, οι βαθμολογίες αποτύπωσαν τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι υποψήφιοι στα μαθήματα της Ιστορίας, της Φυσικής και των Μαθηματικών, καθώς στα τρία αυτά μαθήματα καταγράφηκαν τα υψηλότερα ποσοστά βαθμολογιών κάτω από τη βάση για τις φετινές Πανελλαδικές, τα οποία κινούνται κοντά στο 60%.

Αναλυτικότερα, το 59,87% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση στην Ιστορία, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό για τη Φυσική είναι 58,95% και για τα Μαθηματικά 58,37%.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι υποψήφιοι της Ομάδας Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής έγραψαν κατά τη συντριπτική τους πλειονότητα κάτω από τη βάση στα Μαθηματικά, σε ποσοστό που έφτασε το 72,94%.

Ιδιαίτερη εικόνα εμφανίζουν τα στατιστικά στοιχεία των βαθμολογιών στα μαθήματα της Πληροφορικής, της Οικονομίας, της Βιολογίας και των Λατινικών.

Οι υποψήφιοι φαίνεται ότι «μοιράστηκαν», καθώς τα ποσοστά «δείχνουν» συγκέντρωση σε βαθμολογίες κάτω της βάσης και ταυτόχρονα σε υψηλές βαθμολογίες.

Τα στοιχεία

Πιο αναλυτικά, όσον αφορά στο μάθημα της Πληροφορικής, το 23,32% των υποψηφίων έγραψε βαθμό 0-5 και το 21,71% αυτών, έγραψε άριστα (18-20).

Στην Οικονομία, επίσης, βαθμολογία 0-5 πήρε το 32,08% των υποψηφίων, ενώ άριστα το 18,19%.

Στο μάθημα της Βιολογίας, το 19,44% των υποψηφίων έγραψε βαθμό 5-10 και το 22,34% έγραψε άριστα.

Στο μάθημα των Λατινικών, το 34,32% των υποψηφίων έγραψε κάτω από τη βάση και ταυτόχρονα κατέγραψε ποσοστό αριστούχων της τάξεως του 14,20%.

Στα υπόλοιπα μαθήματα, τα ποσοστά που καταγράφονται για τις άριστες βαθμολογίες (18-20) κινούνται σε χαμηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας, μόλις το 1,62% έγραψε πάνω από 18 και στα Αρχαία, μόλις το 2,18%. Αξιοπρόσεκτο είναι και το γεγονός, ότι στα Αρχαία, η υψηλότερη συγκέντρωση ποσοστών βαθμολογίας καταγράφεται στους βαθμούς 5-10 (31,66%).

Στο μάθημα των Μαθηματικών, άριστα έγραψε το 4,59%. Στη Φυσική, το ποσοστό αριστούχων φτάνει το 7,23% και στην Ιστορία το 10,85%. Εξαίρεση, αποτελούν τα Λατινικά που, όπως προαναφέρθηκε, το 14,20% των υποψηφίων αρίστευσε, καθώς επίσης και η Χημεία, με ποσοστό αριστούχων στο 18,25%.

Ανά επιστημονικό πεδίο

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, στο 1ο επιστημονικό πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 11,35, εμφανώς χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 11,73. Το μάθημα που επηρέασε περισσότερο την κατάσταση ήταν η Ιστορία, όπου η μέση επίδοση έπεσε από το 10,10 στο 8,94.

Η αναμενόμενη πτώση των βάσεων στο 1ο επιστημονικό πεδίο αντισταθμίζεται ωστόσο από την αύξηση του αριθμού των διαγωνισθέντων, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά περίπου 1.300.

Στο 2ο επιστημονικό πεδίο των Θετικών Σπουδών η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν 12,10, λίγο χαμηλότερη από την περσινή που ήταν 12,30. Αναμένεται μικρή πτώση των βάσεων, 200 έως 300 μόρια.

Στο 3ο επιστημονικό πεδίο των Σπουδών Υγείας η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν ελαφρώς καλύτερη από την αντίστοιχη περσινή, καθώς οι χαμηλότερες επιδόσεις των υποψηφίων στο μάθημα της Φυσικής αντισταθμίστηκαν με το παραπάνω από τις επιδόσεις στη Βιολογία και στη Χημεία.

Έτσι, η μέση επίδοση στις Σπουδές Υγείας από 11,65 πέρσι διαμορφώθηκε στο 11,95 φέτος. Κατά συνέπεια δεν αναμένονται σημαντικές διαφοροποιήσεις των βάσεων στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο.

Στο 4ο επιστημονικό πεδίο των Σπουδών Οικονομία και Πληροφορικής η μέση επίδοση των υποψηφίων ήταν φέτος 10,42 έναντι 10,45 πέρσι. Ο πληθυσμός του συγκεκριμένου Προσανατολισμού επαυξήθηκε κατά 460 υποψηφίους και εδώ δεν αναμένονται ιδιαίτερες διαφοροποιήσεις στις βάσεις εισαγωγής.

Ακόμη, στα ΕΠΑΛ η μέση επίδοση των υποψηφίων αυξήθηκε από 9,21 πέρσι σε 9,85 φέτος στα Νέα Ελληνικά και στα Μαθηματικά. Το γεγονός αυτό προμηνύει αύξηση των βάσεων, η οποία θα διαφοροποιείται ωστόσο ανά τομέα.

Τα επόμενα βήματα

Από χθες, οι υποψήφιοι μπορούν να υπολογίσουν τα μόριά τους και για τη διευκόλυνσή τους στον υπολογισμό, μπορούν να χρησιμοποιούν την ειδική εφαρμογή του υπουργείου Παιδείας, όπου, εισάγοντας τους γραπτούς βαθμούς τους, μπορούν να δουν αυτόματα τα μόριά τους για κάθε Τμήμα/ Σχολή του Πεδίου ή του Τομέα που ανήκουν.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι εκκρεμεί η ανακοίνωση αποτελεσμάτων στα ειδικά μαθήματα Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024, οι εξετάσεις των οποίων ολοκληρώθηκαν χθες, Παρασκευή.

Επόμενο – και τελευταίο – βήμα για τους υποψήφιους πριν την ανακοίνωση των τελικών αποτελεσμάτων των Πανελλαδικών, αποτελεί η διαδικασία συμπλήρωσης του Μηχανογραφικού Δελτίου, για την οποία εκκρεμούν οι σχετικές ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας.

Ανακοίνωση Προέδρων

Τμημάτων Φυσικής

Τέλος, σε ανακοίνωση προχώρησαν οι Πρόεδροι Τμημάτων Φυσικής για τα Θέματα Φυσικής των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2024.

Σε αυτή αναφέρουν τα εξής: «Oι Πρόεδροι των Τμημάτων Φυσικής εκφράζουν τον πολύ έντονο προβληματισμό τους για τη λανθασμένη εικόνα που δίνουν για την Επιστήμη της Φυσικής τα θέματα των φετινών Πανελλαδικών εξετάσεων. H επιλογή των θεμάτων δεν δημιουργεί το παραμικρό πρόβλημα αξιοπιστίας των Πανελλαδικών Εξετάσεων, δίνει όμως λανθασμένο μήνυμα για την Επιστήμη της Φυσικής και αποτρέπει τους μαθητές να επιλέξουν τα Τμήματα Φυσικής για τις σπουδές τους.

Η Επιστήμη της Φυσικής αναζητά και δίνει επιστημονικές απαντήσεις στα μεγάλα ερωτήματα της ανθρωπότητας. Προσφέρει συνεχώς νέα γνώση και λύσεις στα ζωτικής σημασίας προβλήματα, δημιουργώντας νέες ιδέες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες στην επιστήμη. Συνεπώς, δεν πρέπει να συνδέεται με την απαίτηση για ταχύτατη επίλυση εξεζητημένων ασκήσεων».

 

Βασίλης Λούπας