Στις μέρες μας ο τομέας των επιχειρήσεων είναι πραγματικά αμείλικτος. Παρότι ο καθένας έχει τη δυνατότητα να δημιουργήσει μία επιχείρηση, το να έχει επιτυχία είναι κάτι το οποίο απαιτεί χρόνο, εμπειρία και αρκετές φορές συγκεκριμένους στόχους.
Γι’ αυτό ακριβώς η επιτυχία στον τομέα των επιχειρήσεων μπορεί να συγκριθεί σε μεγάλο βαθμό με την επιτυχία σε ένα παιχνίδι πόκερ. Θα πρέπει κανείς να ακολουθεί τους αυστηρούς στο πόκερ κανόνες και να αναπτύξει κάποιες συγκεκριμένες δεξιότητες. Για παράδειγμα, είναι σημαντικό να γνωρίζει τους αντιπάλους του, να δίνει σημασία στους αριθμούς, να ελέγχει τα συναισθήματα και να αισθάνεται άνετα έχοντας τον έλεγχο των καταστάσεων.
Όσον αφορά τους κανόνες του παιχνιδιού οφείλει κάνεις να κάνει μεγαλύτερο «άνοιγμα» όταν οι συνθήκες είναι οι κατάλληλες και να μην υπερβαίνει τα όρια που επιβάλλει η ίδια η αγορά ή αντίστοιχα το παιχνίδι.
Στη συνέχεια θα αναφερθούμε σε κάποιες βασικές συμβουλές που μπορούν να φέρουν την επιτυχία στον επαγγελματικό τομέα. Το βασικό είναι να έχει κανείς τη φιλοδοξία, την κατάλληλη διάθεση και να μην απογοητεύεται.
Γνώρισε τους αντιπάλους σου
Θα πρέπει κανείς να γνωρίζει πολύ καλά τα δεδομένα της αγοράς και κυρίως τον ανταγωνισμό. Οι αντίπαλοι είναι μεγαλύτεροι ή μικρότεροι; Ακολουθούν κάποια συγκεκριμένη στρατηγική; Είναι σημαντικό να αποκωδικοποιήσετε τις κινήσεις και τις αποφάσεις τους και να βγάλετε συμπεράσματα αναφορικά με το πώς λειτουργούν. Μήπως όμως είναι απρόβλεπτοι; Αρκετοί ακολουθούν τους κανόνες και κάποιοι άλλοι προσαρμόζονται ανάλογα με τις συνθήκες.
Όταν δημιουργείτε μία επιχείρηση και βγάζετε ένα καινούργιο προϊόν στην αγορά, θα πρέπει να μελετήσετε καλά τον ανταγωνισμό. Μέσω της έρευνας που θα κάνετε θα εντοπίσετε τα προβλήματα και τα πλεονεκτήματα που έχει το προϊόν ή η υπηρεσία σας και θα καταφέρετε να τα ενισχύσετε ή να τα διορθώσετε εγκαίρως.
Οι αριθμοί έχουν τη σημασία τους
Πέρα από τη δημιουργία ενός προφίλ των αντιπάλων, που μπορεί να σας βοηθήσει να αντιληφθείτε τη στρατηγική τους και να διαμορφώσετε τη δική σας, σημασία έχουν αντίστοιχα και οι αριθμοί που στην ουσία καταγραφούν γεγονότα. Μπορείτε να αναλύσετε τη στρατηγική των αντιπάλων σας με ποσοτικά δεδομένα, συγκρίνοντάς τα με δικά σας.
Θα αντιληφθείτε έτσι πού ακριβώς βρίσκεστε στην αγορά και κατά πόσο μπορείτε να αναπτυχθείτε ή όχι. Θα εντοπίσετε ευκαιρίες τις οποίες ενδεχομένως να μην είχατε αντιληφθεί πριν βάλετε τη στατιστική και τα μαθηματικά να κάνουν τη δουλειά τους.
Για παράδειγμα, εφόσον γνωρίζετε πόσα κερδίζει κάποιος ανταγωνιστής σας και τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών του, μπορείτε να προσαρμόσετε τα δικά σας δεδομένα. Σας δίνεται η δυνατότητα είτε να διαμορφώσετε υψηλότερες τιμές εφόσον αυτό είναι εφικτό με βάση τα δεδομένα της αγοράς ή να ακολουθήσετε αντίθετα μια στρατηγική χαμηλότερων τιμών και εκπτώσεων από τους ανταγωνιστές σας, εφόσον τα πράγματα είναι πιο δύσκολα εμπορικά ή εάν μπορείτε να βγάλετε περισσότερα κέρδη με μεγαλύτερο όγκο δουλειάς και προϊόντων, δίνοντας έμφαση στην ποσότητα και τη μείωση του κόστους.
Ελέγξτε τα συναισθήματά σας
Αρκετός κόσμος αγχώνεται και αυτό το άγχος είναι κακό για τη δουλειά, καθώς οδηγεί σε βεβιασμένες επιλογές και σε λάθος εκτιμήσεις. Ενδεχομένως αυτό να οφείλεται σε έλλειψη εμπειρίας, καθώς με τα χρόνια νιώθει κάνεις πιο σίγουρος και αποκτά καλύτερο έλεγχο.
Ο φόβος λήψης σημαντικών αποφάσεων και ρίσκου μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία, όπως ακριβώς και η ανάληψη μεγαλύτερου ρίσκου απ’ ότι θα έπρεπε κάνεις να αναλάβει. Μία επιθετική στρατηγική μπορεί να οφείλεται τόσο σε στοχευμένη τακτική, όσο και στην απώλεια ελέγχου. Τα αποτελέσματα μπορούν να είναι πολύ διαφορετικά. Έχετε υπόψη σας πως όπως ακριβώς εσείς αξιολογείτε και παρακολουθείτε τους ανταγωνιστές σας, το ίδιο πιθανότατα να συμβαίνει και με εκείνους που περιμένουν να κάνετε τη λάθος κίνηση.
Αισθανθείτε πιο άνετα με μεγάλα χρηματικά ποσά
Όσο η επιχείρησή σας μεγαλώνει, τόσο μεγαλώνει αντίστοιχα και ο τζίρος και τα κέρδη της. Ο φόβος για τα πολλά χρήματα είναι ένα συναίσθημα το οποίο θα πρέπει όλοι να ελέγξουν. Πολλοί επιχειρηματίες φοβούνται να ανοιχτούν και να επενδύσουν μεγάλα ποσά σε διαφημίσεις ή να αυξήσουν τις τιμές των προϊόντων και των υπηρεσιών τους. Προτιμούν να ακολουθήσουν μία πιο ασφαλή στρατηγική για να αποφύγουν τις μεγάλες απώλειες. Αυτό έχει μία λογική, αλλά μπορεί επίσης να κρατήσει δέσμιο το νου, αποτρέποντας την ανάπτυξη και την αύξηση των κερδών.
Η άγνοια φόβου για τα μεγάλα ποσά δεν σημαίνει και άγνοια κινδύνου, απλά είναι ένα συναίσθημα που σε κάνει να μη χάνεις την ψυχραιμία σου και δεν σου δημιουργεί άγχος για το ρίσκο και την απώλεια. Ο μόνος τρόπος για να ξεπεράσει κάνεις αυτόν το φόβο είναι να διαχειριστεί τα συναισθήματά του και να μάθει μάλιστα να το κάνει αυτό συστηματικά.