Νέες βολές κατά της Δημοτικής Αρχής Ιωαννίνων, για έλλειψη οργανωμένου σχεδιασμού και για απουσία του συντονισμού ακόμη και μεταξύ των υπηρεσιών του δήμου, εξαπέλυσε την Τρίτη, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε, η επικεφαλής της παράταξης «Ιωάννινα 2023», Τατιάνα Καλογιάννη.
Η κα. Καλογιάννη, έχοντας στο πλευρό της, νέα πρόσωπα που έχουν συστρατευθεί μαζί της στην προσπάθεια διεκδίκησης του δήμου στις δημοτικές εκλογές του 2023. επέλεξε να αναφερθεί στην πολιτική που εφαρμόζει η δημοτική αρχή στην αντιμετώπιση προβλημάτων των πολιτών και στην προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας ζωής τους.
Με αφορμή τη συζήτηση που έχει ανοίξει βέβαια εδώ και χρόνια στον δήμο Ιωαννιτών για την υλοποίηση του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, αλλά και την τρέχουσα επικαιρότητα, που επίσης περιλαμβάνει παρεμβάσεις σχετικές με την βελτίωση της προσβασιμότητας ή της οδικής ασφάλειας, η κα Καλογιάννη σημείωσε πως δεν έχουν αντιμετωπιστεί κομβικής σημασίας ζητήματα, όπως είναι η προσβασιμότητα ατόμων ευπαθών κατηγοριών, στο δημόσιο χώρο, η διευκόλυνση της χρήσης ποδηλάτου, η ανάπτυξη ενός ολιστικού συστήματος μετακινήσεων και η οδική ασφάλεια.
Έτσι τόνισε, πως υπάρχει απόλυτη αναγκαιότητα για επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης του 1996, που αναθεωρήθηκε το 2013, ασκώντας όμως κριτική στη δημ. αρχή, που διέθεσε, όπως είπε, το 79% του προϋπολογισμού του τεχνικού προγράμματος, σε έργα χωρίς καμία ιεράρχηση και αξιολόγηση.
«Η δημοτική αρχή αντιλήφθηκε την αναγκαιότητα επικαιροποίησης της κυκλοφοριακής μελέτης, όταν άνοιξε το ζήτημα χρήσης του κτιρίου στη Δομπόλη. Η πολιτική σκοπιμότητα βεβαίως είναι προφανής. Αρχίζει και τελειώνει στον επικοινωνιακό ντόρο, δεδομένου ότι τα διπλάσια ή πολλαπλάσια έργα προκαλούν διπλάσια ή πολλαπλάσια φωτογραφικά ενσταντανέ ή δελτία τύπου», ανέφερε για να σταθεί σε συγκεκριμένες παρεμβάσεις όπως αυτές στην περιοχή Καλούτσανης – Κιάφας.
«Η επέμβαση που έχει ανάγκη η περιοχή είναι όντως ουσιαστική και μεγάλης κλίμακας, αλλά η ανάγκη της δημοτικής αρχής ήταν η ονομαστική τιτλοποίηση και όχι η λειτουργική υλοποίηση. Η εργολαβία επίσης αφορά στην επίστρωση του πεζόδρομου Κοτζιούλα και της πλατείας που βρίσκεται δίπλα από αυτόν, ενώ σε ένα από τα σημεία αναφοράς για την πόλη μας, στον δημόσιο χώρο της πλατείας του Τζαμιού, θα τοποθετηθούν πέντε μεταλλικά παγκάκια και ένα ηλιακό παγκάκι. Βεβαίως, αναρωτιέται κάποιος αν στο πολυδιαφημισμένο έργο του Θρησκευτικού Τουρισμού, που προϋπολογίστηκε πριν καν μελετηθεί τον Δεκέμβριο του 2019 στα 6 εκ. τεθούν οι ίδιες προδιαγραφές υλικών με το έργο που συζητάμε, καθώς και τα δύο αφορούν στην ίδια γειτονιά», ανέφερε.
Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και η κριτική για τα έργα ανακατασκευών σε κεντρικές οδούς της πόλης, που δεν αλλάζουν όπως είπε την καθημερινότητα του πολίτη.
Για το Open Mall
Από την άλλη, στη συνέχεια της τοποθέτησής της η κα Καλογιάννη στάθηκε στο έργο του Open Mall στο ιστορικό κέντρο της πόλης, λέγοντας πως ακόμη και σήμερα, η δημ. αρχή δε γνωρίζει τον χαρακτήρα της οδού Ανεξαρτησίας.
«Άλλα δρομολογήθηκαν, άλλα προκύπτουν, άλλα πιθανώς να θέλουν οι έμποροι της περιοχής, άλλα πιθανώς οι επιχειρηματίες της εστίασης, άλλα οι επιχειρηματίες στον τομέα του τουρισμού, άλλα οι μόνιμοι κάτοικοι της περιοχής. Δηλαδή, η διαβούλευση που έπρεπε να γίνει πριν τη μελέτη και τη δημοπράτηση του έργου, γίνεται μετά την υλοποίησή του. Και κυρίως χωρίς να έχουν προηγηθεί οι διανοίξεις των εγκάρσιων οδών μέσω των οποίων θα διοχετευθεί η κυκλοφορία των αυτοκινήτων», ανέφερε, για να επιρρίψει ευθύνες όμως και στην προηγούμενη δημοτική αρχή Μπέγκα γιατί, όπως είπε, άλλαξε στη μελέτη για το Open Mall, τον χαρακτήρα της Ανεξαρτησίας, που χαρακτηρίζεται ως «πεζόδρομος» στο ΣΒΑΚ.
«Ήρθε η σημερινή δημοτική αρχή και υλοποίησε τη μελέτη, ενώ θα μπορούσε να κάνει μία ανασύνταξή της. Εδώ, ακύρωσε το διαγωνισμό για το έργο της αναβάθμισης του αστικού οδοφωτισμού και δε μπορούσε να κάνει μία αναθεώρηση της συγκεκριμένης μελέτης;».
Καταλήγοντας η κα Καλογιάννη, χαρακτήρισε παρωχημένο το μοντέλο διοίκησης, με τις αποσπασματικές και χωρίς σχέδιο παρεμβάσεις.
«Δεν υπάρχει κανένας απολύτως συντονισμός και καμία συνεργασία μεταξύ των εμπλεκομένων για να ελαχιστοποιείται η όχληση στην πόλη εξαιτίας της διέλευσης διαφόρων δικτύων κοινής ωφέλειας, όπως της ΔΕΥΑΙ, του ΔΕΔΔΗΕ για την υπογειοποίηση του δικτύου, τα δίκτυα τηλεπικοινωνιών, το επικείμενο δίκτυο του φυσικού αερίου. Σήμερα, το 2022 στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης, το μοντέλο να γίνεται αποκατάσταση των διαλυμένων από χρόνια πεζοδρομίων με απλή αντικατάσταση πλακών ή να ρίχνεις άσφαλτο από ’δω κι από ’κει, είναι πλέον παρωχημένο και πολιτική πρακτική άλλων εποχών».