Ενδιαφέροντα στοιχεία για την ποιότητα, αλλά και την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στα Ελληνικά και τοπικά μας προϊόντα, έφερε στο «φως» και η δεύτερη έρευνα αγοράς που διενεργήθηκε διαδικτυακά τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο
Η Περιφέρεια Ηπείρου, με την υποστήριξη του εργαστηρίου Χημείας Τροφίμων, του Τμήματος Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στην στρατηγική ανάπτυξης αξιόπιστου και αποτελεσματικού branding για τα τοπικά μας προϊόντα και προώθηση τους, συνεχίζει την διερεύνηση των απόψεων του καταναλωτή τοπικά και πανελλαδικά στην μετά κορωνοϊό εποχή ολοκληρώνοντας την νέα έρευνα αγοράς:
«εμπιστοσύνης των καταναλωτών στα ελληνικά (και τα Ηπειρωτικά) παραδοσιακά τρόφιμα στην μετά κορωνοϊό εποχή.
Η έρευνα διενεργήθηκε διαδικτυακά τον περασμένο Μάιο και Ιούνιο, με τη συμμετοχή 548 συμμετεχόντων πανελλαδικά.
Η εμπιστοσύνη εκτιμήθηκε σε 5 διακριτά πεδία: ασφάλεια, υγεία, βιωσιμότητα,
αυθεντικότητα, γεύση και σε 3 διακριτούς παραμέτρους: τα ίδια τα τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους και τις τεχνολογίες παραγωγής τους.
Η έρευνα έδειξε ότι οι καταναλωτές θεωρούν τα παραδοσιακά τρόφιμα, τις πρώτες ύλες τους, και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται αρκετά ασφαλή (γύρω στο 80%), ενώ θεωρούν ότι τα οφέλη υγείας που προσφέρουν και θα προσφέρουν είναι λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 75%), αλλά και τα οφέλη βιωσιμότητας που προσφέρουν είναι ακόμη λιγότερο σημαντικά (γύρω στο 65%).
Χαμηλή είναι επίσης η εκτίμηση τους για την αυθεντικότητα τους (γύρω στο 64%) ενώ αντίθετα είναι και θα είναι αρκετά γευστικά (της τάξης του 80%). Στο ίδιο πλαίσιο των διακριτών πεδίων, για λόγους σύγκρισης οι ίδιοι καταναλωτές πανελλαδικά ρωτήθηκαν και για την άποψη τους ως προς τα παραδοσιακά τρόφιμα Ηπείρου και βρέθηκε ότι αυτοί θεωρούν ότι τα Ηπειρωτικά παραδοσιακά τρόφιμα είναι περισσότερο βιώσιμα (κατά +4%, 70%), και αυθεντικά κατά (+6%, 70%), και το ίδιο υγιεινά.
Όμως θεωρούν ότι είναι, αλλά λιγότερο ασφαλή (κατά -4% 76%), και λιγότερο γευστικά (κατά -4%, 76%) πολύ πιθανόν γιατί δεν τα έχουν δοκιμάσει οι ίδιοι προσωπικά.
Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης αναφερόμενος στη νέα (2η στην σειρά) αυτή έρευνα αναφέρει: «Μετά την πρώτη έρευνα αγοράς που μας έδειξε την υψηλή στις προτιμήσεις εκτίμηση των καταναλωτών για τα Ηπειρωτικά προϊόντα, που όμως δεν τα βρίσκουν διαθέσιμα πανελλαδικά, με την παρούσα μελέτη διερευνάμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών για τα ελληνικά παραδοσιακά τρόφιμα συγκρίνοντας τα με αυτή στα Ηπειρωτικά τρόφιμα στην μετά κορωνοϊό εποχή που ήδη ξεκίνησε.
Επειδή εμάς μας ενδιαφέρουν τα δικά μας προϊόντα η μελέτη μας δείχνει ότι αν και οι καταναλωτές πιστεύουν σθεναρά ότι τα προϊόντα μας είναι αυθεντικά προσφέρουν στην βιωσιμότητα και υγιεινά, δεν είναι τόσο σίγουροι για την ασφαλή και γευστικότητα τους γεγονός που αποδίδεται στο ότι δεν τα γνωρίζουν προσωπικά. Άρα θα πρέπει να προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε το δίκτυο προώθησης τους πανελλαδικά περισσότερο για να έχουμε μεγαλύτερες πωλήσεις και καταναλώσεις και, αν είναι δυνατόν, να τα εντάξουμε στο καθημερινό καλάθι του Έλληνα. Στις επόμενες μελέτες, με την συνεργασία με το Πανεπιστήμιο θα διερευνήσουμε την άποψη των καταναλωτών σε πιο εξειδικευμένα θέματα προτίμησης των όπως η ιχνηλασιμότητα τους κ.α.».
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό Sustainability, όπου μπορεί κανείς να βρει επιπλέον πληροφορίες.