ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΙΩΑΝΝΙΝΑ – ΚΑΚΑΒΙΑ – Έργο που αλλάζει τον χάρτη των οδικών υποδομών

Στη Βουλή πέντε μεγάλα έργα, μεταξύ των οποίων και η επέκταση της Ιόνιας Οδού – Χρ. Σταϊκούρας: «Το έργο θα αποτελέσει την κύρια πύλη εισόδου από τα Δυτικά Βαλκάνια» – Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης είναι 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης

 

 

Το σημαντικό, αναπτυξιακό έργο, του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, συζητήθηκε την Πέμπτη, στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, όπου ο υπουργός Υποδομών, Χρ. Σταϊκούρας, ενημέρωσε αναλυτικά για πέντε μεγάλα έργα, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 650 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για έργα, υψηλής κοινωνικής ανταποδοτικότητας, τα οποία πρόκειται να συμβασιοποιηθούν το προσεχές διάστημα, με τον υπουργό να ενημερώνει τα μέλη της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής, παρουσία του Γενικού Γραμματέα Υποδομών, Κωνσταντίνου Μαγουλά.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

· Κατασκευή έργων ύδρευσης στις Π.Ε. Πρέβεζας – Άρτας – Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας,

· Κατασκευή Φράγματος στην περιοχή Τσικνιά Λέσβου,

· Επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο Τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά»,

· Εγγειοβελτιωτικά έργα στις Παραλίμνιες Περιοχές Αμβρακίας – Αμφιλοχίας και Βάλτου Αιτωλοακαρνανίας και

· Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου Έργων της «Ελληνικό Μετρό» στη Θεσσαλονίκη.

Κατά την ενημέρωση της αρμόδιας Επιτροπής της Βουλής, ο κ. Σταϊκούρας αναφέρθηκε εκτενώς στο αντικείμενο και την εξέλιξη των παραπάνω έργων.

Στην τοποθέτησή του για την επέκταση της Ιόνιας Οδού, στο Τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά», προϋπολογισμού 310 εκ. ευρώ, ο κ. Σταϊκούρας, είπε αρχικά πως «ο οδικός αυτός άξονας, μήκους 69,5 χλμ, είναι ο δυτικότερος κάθετος άξονας της Εγνατίας Οδού και αποτελεί τμήμα του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (Orient East Med). Το έργο είναι η συνέχεια της Ιόνιας Οδού, από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας την Περιφερειακή Ενότητα Ιωαννίνων».

Στη συνέχεια τόνισε πως το συγκεκριμένο οδικό έργο βελτιώνει τη συνδεσιμότητα του Νομού με την υπόλοιπη Ελλάδα, συμβάλλοντας στην ανάπτυξή της, ενώ αποτελεί την κύρια πύλη εισόδου της χώρας από την Αλβανία και κατ’ επέκταση τα Δυτικά Βαλκάνια.

Παράλληλα, σύμφωνα με τον υπουργό, ο νέος οδικός άξονας θα συνδέει, επίσης, τον Διεθνή Αερολιμένα Ιωαννίνων και μέσω της Εγνατίας Οδού τον Λιμένα Ηγουμενίτσας, όπως επίσης και τη ΒΙΠΕ Ιωαννίνων με τους κύριους οδικούς άξονες.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο περιλαμβάνει δύο υπο-τμήματα:

• Το 1ο υπο-τμήμα, το τμήμα Ιωάννινα – Καλπάκι, μήκους 46,4 χλμ., συνιστά νέα χάραξη, και περιλαμβάνει 1 σήραγγα, 3 γέφυρες και 6 ανισόπεδους κόμβους.

• Το 2ο υπο-τμήμα, το τμήμα Καλπάκι – Κακαβιά, μήκους 23,1 χλμ., συνιστά βελτίωση υφιστάμενης χάραξης και περιλαμβάνει 2 υφιστάμενες γέφυρες και 6 ανισόπεδους κόμβους.

«Έχει εκδοθεί η απόφαση έγκρισης των δικαιολογητικών του προσωρινού αναδόχου, καθώς και η απόφαση κατακύρωσης και ανάθεσης της υπόψη σύμβασης. Σημειώνεται πως η προς υπογραφή Σύμβαση διήλθε και ολοκλήρωσε επιτυχώς τον προ-συμβατικό έλεγχο. Ο χρόνος ολοκλήρωσης και παράδοσης του έργου είναι 54 μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης», τόνισε ο κ. Σταϊκούρας.

Τέλος, επίσης την Πέμπτη, μιλώντας για τις υποδομές της χώρας, ο κ. Σταϊκούρας, είχε αναφέρει και τα εξής: «Οι υποδομές και οι μεταφορές λειτουργούν ως πολλαπλασιαστής της οικονομικής μεγέθυνσης και ταυτόχρονα, είναι ένα θεμελιώδες πεδίο στη στρατηγική διαχείρισης των κινδύνων, προκειμένου να ελαχιστοποιήσουμε τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης».

Μιλώντας δε για μεγάλα οδικά έργα στη χώρα, μεταξύ των οποίων και ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, είπε πως «το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί αυτή την περίοδο ένα πλήθος εμβληματικών και μικρότερων έργων, τα οποία αλλάζουν τον χάρτη των υποδομών της χώρας».

Έργα ύδρευσης σε Πρέβεζα – Άρτα

Εξάλλου, χθες στη Βουλή ο κ. Σταϊκούρας, μεταξύ των πέντε μεγάλων έργων που ενημέρωσε την αρμόδια Επιτροπή, αναφέρθηκε και στην κατασκευή έργων ύδρευσης στις περιφερειακές ενότητες Πρέβεζας – Άρτας – Αιτωλοακαρνανίας – Λευκάδας, προϋπολογισμού περίπου 141 εκατ. ευρώ.

Ο υπουργός έκανε λόγο για ένα έργο αναγκαίο αφού το υφιστάμενο δίκτυο μεταφοράς αδυνατεί να καλύψει πλήρως τις ανάγκες των εξυπηρετούμενων περιοχών, κυρίως κατά τις περιόδους αιχμής, καθώς:

· διαπιστώνονται προβλήματα διαρροών λόγω διάβρωσης,

· παρατηρείται μη ορθολογική διανομή του διαθέσιμου νερού στους οικισμούς, και

· καταγράφεται σημαντική αύξηση του εποχικού πληθυσμού τους καλοκαιρινούς μήνες στους παραθαλάσσιους οικισμούς.

Στη συνέχεια τόνισε πως αντικείμενο του έργου αποτελεί η κατασκευή νέου δικτύου μεταφοράς νερού, συνολικού μήκους 104 χλμ., από τις πηγές του Αγίου Γεωργίου Λούρου μέχρι τη Λευκάδα.

«Προβλέπεται η κάλυψη των αναγκών ύδρευσης οικισμών στις Περιφερειακές Ενότητες Άρτας, Πρέβεζας, Αιτωλοακαρνανίας και Λευκάδας. Το δίκτυο θα αντικαταστήσει το υφιστάμενο πεπαλαιωμένο υδραγωγείο, προσφέροντας ορθολογική διανομή του νερού μεταξύ των οικισμών και καλή ποιότητα πόσιμου ύδατος, σε περισσότερους από 150.000 κάτοικους των παραπάνω περιοχών», ανέφερε.

Με το νέο έργο μεταφοράς νερού επιτυγχάνεται:

· η κάλυψη των σημερινών και των μελλοντικών (40ετίας) υδατικών αναγκών των εξυπηρετούμενων περιοχών, και

· η μείωση της υπεράντλησης νερού από γεωτρήσεις, με αποτέλεσμα να βελτιωθούν τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των υδατικών συστημάτων της περιοχής του έργου.

Το έργο έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχει εγκριθεί η κατακύρωσή του και έχει ολοκληρωθεί ο προσυμβατικός έλεγχος από το Ελεγκτικό Συνέδριο.

«Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι οι 40 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης, εκ των οποίων 36 μήνες είναι για κατασκευαστικές εργασίες και 4 μήνες είναι η δοκιμαστική λειτουργία. Μετά τη βεβαίωση περαίωσης, τη λήξη δηλαδή της δοκιμαστικής λειτουργίας, ο Ανάδοχος θα συντηρεί και θα λειτουργεί το έργο για 36 μήνες», είπε ο υπουργός Υποδομών.