Την ικανοποίησή του για την πορεία των έργων της Νιάρχου, αλλά και για την υλοποίηση του έργου της παράκαμψης στον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης, εξέφρασε ο Αλ. Καχριμάνης – Προβληματισμός και δυσαρέσκεια για το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης
Την αισιοδοξία ότι το έργο της οδού Νιάρχου θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023, όταν εκπνέει και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020» εξέφρασε χθες ο Περιφερειάρχης, Αλέξανδρος Καχριμάνης,
Παράλληλα, ανέφερε πως τα έργα προχωρούν με ταχείς ρυθμούς, χωρίς παράλληλα να υπάρχει κανένα πρόβλημα, σχετικά με το έργο των δικτύων της ΔΕΥΑΙ, που έχει ανάδοχο την ίδια εταιρεία με το έργο του οδικού άξονα.
Σε χθεσινές του δηλώσεις, ο Περιφερειάρχης, ανέφερε ειδικότερα, πως οι εργασίες προχωρούν με εξαιρετικούς ρυθμούς και τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει η δημιουργία βοηθητικών λωρίδων που είναι απαραίτητες για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας για την κατασκευή του οδικού άξονα.
Ο κ. Καχριμάνης ρωτήθηκε στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε και για το εάν ανησυχεί σχετικά με την προσφυγή που άσκησε αναπληρωματικό μέλος του ΔΣ της ΔΕΥΑΙ για την παράνομη με βάση τη νομοθεσία, σύνθεση του Δ.Σ., λόγω της μη κάλυψης της ποσόστωσης των γυναικών και εάν μία τέτοια προσφυγή μπορεί να προκαλέσει προβλήματα ή καθυστερήσεις στο έργο της Νιάρχου, για να απαντήσει, λέγοντας, ότι οι υπογραφές των προέδρων των φορέων και των οργανισμών, όπως η ΔΕΥΑΙ δεσμεύουν τους οργανισμούς, ενώ ειδικά για το έργο των δικτύων της ΔΕΥΑΙ στη Νιάρχου πληροφορίες αναφέρουν, ότι έχουν «πέσει» οι υπογραφές μεταξύ της Διαχειριστικής Αρχής, της ΔΕΥΑΙ και του αναδόχου, επομένως δεν υφίσταται καμία περίπτωση καθυστέρησης.
Για την παράκαμψη Νικόπολης
Παράλληλα, ο Περιφερειάρχης, στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου εμφανίστηκε ιδιαίτερα αισιόδοξος και για την υλοποίηση του έργου της παράκαμψης στον αρχαιολογικό χώρο της Νικόπολης, ένα έργο που θα δώσει νέα προοπτική στην ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας σε συνδυασμό και με την αλλαγή της εισόδου της πόλης από τον Μύτικα.
«Καταλαβαίνετε ότι είχαμε ένα τεράστιο άγχος γιατί είναι έργο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα από το 2014-2020. Που σημειωτέον το πρόγραμμα αυτό, χωρίς να δοθεί παράταση – αν και πιθανόν να πάρει παράταση λόγω covid – είναι μέχρι τις 31/12/2023. Έτσι ξεκινάμε αυτό το έργο και ενοποιείται ο χώρος της αρχαίας Νικόπολης. Ήταν ένα αίτημα από πάρα πολλά χρόνια και δύσκολα πέρασε και από το ΚΑΣ. Δεύτερον, η αλλαγή εισόδου της πόλης από το Μύτικα, δίνει άλλη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας, ενώ συμβάλλει να μπορούμε να έχουμε το δικαίωμα να ενταχθεί η αρχαία Νικόπολη υπό την προστασία της UNESCO», ανέφερε.
Το Ταμείο Ανάκαμψης
Από την άλλη όμως, δεν έκρυψε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός, ότι μετά την εξαίρεση των έργων οδικών υποδομών στην Ήπειρο από το Ταμείο Ανάκαμψης, επίσης η Ήπειρος είναι η μοναδική περιφέρεια στην ηπειρωτική Ελλάδα, στην οποία δεν μελετάται καν το ενδεχόμενο της σιδηροδρομικής σύνεσης.
«Είμαστε σε συνεννόηση με τα υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για να ενταχθούν έργα οδικής ασφάλειας, όπως γέφυρες και κυκλικοί κόμβο στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δυστυχώς, μεγάλα έργα, όπως το Ιωάννινα – Κακαβιά, δεν μπόρεσαν να μπουν στο Ταμείο Ανάκαμψης, παρόλο που εμείς ως περιφέρεια Ηπείρου προετοιμαστήκαμε. Νομίζω και για τα έργα που θα μπουν στο «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF), μπορεί να είναι ιδιαιτερότητα η Ήπειρος, καθόσον μέχρι σήμερα είναι η μόνη περιοχή της Ελλάδας για την οποία δεν προωθείται πρόγραμμα για το σιδηρόδρομο».
Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας