ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ – Ανάδειξη της υψηλής ποιότητας του ερευνητικού έργου

Σε σταθερά ανοδική τροχιά στα παγκόσμια συστήματα κατάταξης των ΑΕΙ, βρίσκεται το Ίδρυμα των Ιωαννίνων, που ξεχωρίζει για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και της διενεργούμενης έρευνας

 

Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων συνεχίζει τη δυναμική του πορεία, αποκτά διαρκώς μεγαλύτερη ακαδημαϊκή φήμη και εδραιώνεται στο διεθνές ακαδημαϊκό στερέωμα.

Η θέση του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στα παγκόσμια συστήματα κατάταξης ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αναδεικνύει την υψηλή ποιότητα του εκπαιδευτικού και ερευνητικού έργου  που παράγεται στο Ίδρυμα, σύμφωνα με πρόσφατες δημοσιεύσεις από τα ακόλουθα συστήματα κατάταξης:

Στην κατάταξη του Center for World University Rankings (CWUR) για το έτος 2024, το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων περιλαμβάνεται στο 3.7% των καλύτερων Πανεπιστημίων παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας την 774η θέση μεταξύ 20.966 πανεπιστημίων και την 4η θέση σε εθνικό επίπεδο, με βασικά κριτήρια την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης και διενεργούμενης έρευνας.

Μια ακόμη σημαντική διάκριση για το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων αποτελεί και η θέση του στην κατάταξη που δημοσίευσε η Best Value University Rankings in Europe 2024 – Study Abroad Aide. Το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κατατάσσεται στο 16% των κορυφαίων Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων μεταξύ 2.525 ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων από 38 ευρωπαϊκές χώρες, με βασικά κριτήρια την προσέλκυση φοιτητών από άλλες χώρες και την ακαδημαϊκή του φήμη.

Επιπλέον, το QS World University Ranking, δημοσίευσε τον διεθνή πίνακα κατάταξης των καλύτερων πανεπιστημίων του κόσμου (reference year 2025 – ακαδημαϊκό έτος 2022-2023),  στον οποίο το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων κατατάσσεται στη θέση 1001-1200, μετά από αξιολόγηση 5.663 πανεπιστημίων από 106 χώρες, παρουσιάζοντας σταθερή πορεία και με τις καλύτερες επιδόσεις του να καταγράφονται στην έρευνα (international research network, citations per faculty).

Ένα επιστημονικό συνέδριο

για τη Δια Βίου Μάθηση

Παράλληλα, οι προκλήσεις και οι προοπτικές για την εκπαίδευση, τη διδασκαλία και τη Διά Βίου Μάθηση, βρίσκονται στο επίκεντρο του επιστημονικού συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή που διεξάγεται από χθες μέχρι και αύριο Κυριακή στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.

Η διοργάνωση του συνεδρίου ανήκει στο Εργαστήριο «Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας» του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με το  Διακρατικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση» του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης, του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και του Τμήματος Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου και το Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

Στο Συνέδριο, ως επίσημοι προσκεκλημένοι ομιλητές παρίστανται διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί από ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια, με την Μαρία Σακελλαρίου, Καθηγήτρια και διευθύντρια του Εργαστηρίου «Παιδαγωγικής και Διδακτικής Μεθοδολογίας» στο Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου  Ιωαννίνων να κάνει λόγο σε δηλώσεις της στα τοπικά μέσα για τη μεγάλη πρόκληση που είναι να βρεθεί ο τρόπος ώστε η διδασκαλία από την προσχολική ηλικία μέχρι και τις δομές Διά Βίου Μάθησης να διαφοροποιηθούν από κάτι συνηθισμένο και να προσεγγίσουν τη φιλοσοφία της Βιώσιμης Ανάπτυξης.

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας