Μείζονα και πλείστα είναι τα εμπόδια που υπάρχουν όχι μόνο στην εκτέλεση έργων που έχουν αναλάβει οι τεχνικές εταιρείες αλλά ακόμη και στη συνέχιση της λειτουργίας αυτών, εξαιτίας του καθεστώτος των συνεχών ανατιμήσεων σε προϊόντα και πρώτες ύλες.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, οι ανατιμήσεις που ενσωματώνονται στα τεχνικά έργα, και κυρίως στο σίδηρο, στον χαλκό, το αλουμίνιο και τα παράγωγα του πετρελαίου, έχουν ξεπεράσει πλέον το 100% σε διάστημα περίπου έξι μηνών, με τις τεχνικές εταιρίες να απευθύνουν δραματική έκκληση και ταυτόχρονα προειδοποίηση προς την κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία, να παρέμβουν.
Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών (ΣΑΤΕ) με ανακοίνωσή του, επισημαίνει πως πλέον μετά και τον πόλεμο στην Ουκρανία, η αγορά έχει φτάσει σε σημείο, όπου εταιρείες αρνούνται καταθέσουν έστω και προσφορά γα τα δομικά υλικά, ενώ οι τεχνικές εταιρείες από την πλευρά τους, βρίσκονται προ αδιεξόδου, αφού αδυνατούν, για αντικειμενικούς λόγους να εκτελέσουν τα έργα που έχουν αναλάβει.
Ο ΣΑΤΕ, όπως τόνισε ο πρόεδρός του Γεώργιος Βλάχος, που μίλησε στο Ioannina TV, ζητά από την κυβέρνηση τη χορήγηση αυτοδίκαιης παράτασης τεσσάρων έως έξι μηνών για την εκτέλεση των έργων, μετά από αίτηση των εργοληπτικών επιχειρήσεων
και τη θεσμοθέτηση σύγχρονου και σοβαρού συστήματος αναθεώρησης των τιμών εντός του συγκεκριμένου χρονικού διαστήματος.
Η πρόβλεψη του υπ. Υποδομών και του υπ. Ανάπτυξης αντίστοιχα σε ΚΥΑ που εκδόθηκε στο τέλος του 2021, για την αναθεώρηση των προϋπολογισμών, σύμφωνα με τον κ. Βλάχο καλύπτει σε μεγάλο ποσοστό τις αυξήσεις που έγιναν το προηγούμενο έτος, επομένως και τα συμβασιοποιημένα έργα που ήδη εκτελούνταν τότε, αυτό όμως δε συμβαίνει σήμερα για τα προς συμβασιοποίηση νέα έργα, με τις νέες τιμές, που ανεβαίνουν διαρκώς.
«Είναι δεδομένο ότι εάν δεν τηρηθούν οι ανωτέρω προϋποθέσεις οι περισσότερες εργοληπτικές επιχειρήσεις θα προβούν σε διάλυση των συμβάσεων έργων παράλληλα με αίτημα αποζημίωσης», ανέφερε ο κ. Βλάχος, προαναγγέλλοντας τη συνάντηση που επρόκειτο να γίνει χθες το απόγευμα με την πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών, προκειμένου να εξεταστούν νέοι τρόποι αντιμετώπισης της δύσκολης κατάστασης για τις τεχνικές εταιρείες.