Τεράστια η μείωση στον όγκο δουλειάς στα συνεργεία Ι.Χ, με σοβαρές επιπτώσεις στην κατάσταση των οχημάτων – Σοβαρές ζημιές στα οχήματα από καύσιμα κακής ποιότητας
Χειρότερη και με μεγάλη διαφορά μάλιστα είναι η κατάσταση που βιώνουν οι ιδιοκτήτες συνεργείων και φανοποιείων Ι.Χ από τις αρχές του έτους και κυρίως από τον Μάρτιο και έπειτα, ακόμη και σε σχέση με την αρχή της οικονομικής κρίσης την περασμένη δεκαετία.
Ο αριθμός των ιδιοκτητών Ι.Χ που ακολουθεί τα περιοδικά σέρβις των οχημάτων τους, έχει μειωθεί δραματικά, με τη δουλειά να έχει πέσει κατακόρυφα, σε ποσοστό άνω του 60% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Η επίσκεψη στο συνεργείο για τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο γίνεται ολοένα και πιο σπάνια, όπως ανέφερε ο Χρήστος Μπάης, αντιπρόεδρος του Σωματείου Φανοποιών Μηχανοτεχνιτών και Συναφών Επαγγελμάτων Ιωαννίνων «Ο Αρχιμήδης», ενώ και τα περισσότερα αυτοκίνητα που τελικά φτάνουν στο συνεργείο, παρουσιάζουν σημαντικές βλάβες, που ανεβάζουν κατά πολύ το κόστος επισκευής και αποκατάστασης.
«Δεν είναι υπερβολή να πούμε, ότι στην αρχή της οικονομικής κρίσης, ήμασταν καλύτερα από σήμερα. Έχουμε τεράστια προβλήματα με την μείωση της προσέλευσης των οδηγών, έχουμε μεγάλα προβλήματα με τις καθυστερήσεις στις παραδόσεις, αλλά και στην ποιότητα των ανταλλακτικών και είναι δύσκολο για έναν ιδιοκτήτη συνεργείου να τα βγάλει πέρα, χωρίς να υποχρεωθεί να αναζητήσει και μία δεύτερη ή μία τρίτη δουλειά στο ίδιο αντικείμενο», ανέφερε αρχικά ο κ. Μπάης.
Το φτιάχνουν μόνοι τους…
Αναφορικά με τις ζημιές που παρουσιάζουν τα αυτοκίνητα, που φτάνουν τελικά στα συνεργεία μετά από καιρό, ο κ. Μπάης είπε πως οι περισσότερες από αυτές, θα είχαν αποφευχθεί εάν οι ιδιοκτήτες τους φρόντιζαν να κάνουν τον περιοδικό έλεγχο. «Μιλάμε για ζημιές πολλών χιλιάδων ευρώ, που έτσι κι αλλιώς είναι δύσκολο να αποκατασταθούν και που είναι δύσκολο να πληρωθούν, γιατί οι πολίτες δε μπορούν να ανταπεξέλθουν με ευκολία στις ανάγκες που υπάρχουν», πρόσθεσε.
Τελευταία επίσης, παρατηρείται και ένα άλλο φαινόμενο, που είναι η προσπάθεια πολλών να φτιάξουν ή να αντικαταστήσουν μόνοι τους, κάποια ανταλλακτικά, για να μειώσουν το κόστος στο συνεργείο.
«Αυτό ισχύει, αλλά μόνο για τους κατόχους των αυτοκινήτων παλαιότερης τεχνολογίας, γιατί στα καινούργια, είναι πολύ δύσκολο να “μπει χέρι” και από τον ειδικό, χωρίς να έχει το διαγνωστικό μηχάνημα στην κατοχή του».
Καύσιμα κακής ποιότητας
Με μεγάλη ένταση βρίσκεται στην επικαιρότητα ωστόσο και το ζήτημα της νοθείας των καυσίμων ή της κακής ποιότητας του καυσίμου, κάτι που στα συνεργεία το διαπιστώνουν στην πράξη. «Υπάρχει καύσιμο πολύ κακής ποιότητας και στην δική μας περιοχή και αυτό το βλέπουμε από την κατάσταση στις τρόμπες βενζίνης και πετρελαίου και στα φίλτρα. Μιλάμε για ζημιές που κοστίζουν επίσης αρκετά, αν αναλογιστούμε, ότι μία αντλία βενζίνης κοστίζει από 150 ευρώ και πάνω, ενώ του πετρελαίου ξεπερνά τα 500 ευρώ. Το θέμα όμως είναι, ότι κανείς δεν αναλαμβάνει και την ευθύνη γι’ αυτό. Πληρώνουμε τη βενζίνη πανάκριβα, αλλά κανείς δεν εγγυάται για την ποιότητά της, ούτε και υπάρχει κάλυψη σε περίπτωση βλάβης από το καύσιμο κακής ποιότητας», ανέφερε ο κ. Μπάης. «Δε μπορούμε να υποδείξουμε εμείς στον ιδιοκτήτη του Ι.Χ σε ποιο πρατήριο θα βάζει καύσιμα, ούτε και γνωρίζουμε άλλωστε ποιος έχει καλή ποιότητα και ποιος όχι. Το μόνο που λέμε, είναι να ελέγχουν και να αλλάζουν συχνά το φίλτρο καυσίμου, για να αποφύγουν τυχόν μεγαλύτερες βλάβες».