Νέο ενιαίο τιμολόγιο θεσπίζεται για τα κόμιστρα των Ταξί σε όλη την Επικράτεια, με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Μεταφορές Μιχάλη Παπαδόπουλου.
Το τιμολόγιο, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται ο ΦΠΑ ποσοστό 13%, διαμορφώνεται ως εξής:
– Εκκίνηση της χρέωσης κομίστρου (πτώση σημαίας): 1,8 ευρώ (από 1,19 ευρώ)
– Τιμολόγιο 1 (μονή χρέωση): 0,9 ευρώ (από 0,68)
– Τιμολόγιο 2 (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 1,25 ευρώ (από 1,16 ευρώ)
– Χρονοχρέωση / ώρα (για το διάστημα όπου το Ταξί βρίσκεται σταματημένο κατά τη διάρκεια εκτέλεσης της διαδρομής επί είκοσι (20) λεπτά της ώρας): 15 ευρώ (από 10,85 ευρώ)
– Ελάχιστη διαδρομή: 4 ευρώ (από 3,16 ευρώ)
– Από και προς Αεροδρόμια: 4 ευρώ
– Επιβάρυνση για κάθε μίσθωση από Λιμάνια – Σιδηροδρομικούς Σταθμούς και Σταθμούς Υπεραστικών Λεωφορείων: 1,07 (όπως ισχύει)
Επίσης, το κόμιστρο για κάθε μία αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Το νέο τιμολόγιο θα τεθεί ισχύ με τη δημοσίευση της Απόφασης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Την Παρασκευή, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εργαζομένων – Ιδιοκτητών Ταξί Ιωαννίνων «Ο Νεομάρτυς Γεώργιος» Μιχάλης Ψήνας, ρωτήθηκε για τις αυξήσεις για να σημειώσει ότι μιλάμε για μια αύξηση μεσοσταθμική της τάξης του 20%.
Υπεραμύνθηκε των αυξήσεων καθώς όπως είπε είχαν ζητήσει στήριξη του κλάδου προκειμένου να μπορέσουν να αντέξουν και να διατηρηθούν στο επάγγελμα που ήδη μετράει «απώλειες» καθώς πολλοί είναι εκείνοι που είτε αναζητούν να πουλήσουν το ταξί ή κάνουν παράλληλα και άλλη εργασία για να ζήσουν τις οικογένειές τους.
Βέβαια, οι όποιες αυξήσεις θα μετρηθούν στην πράξη από τους χρήστες των ταξί καθώς εάν το επιβατικό κοινό δε μπορεί, θα αναζητήσει άλλους τρόπους για να μετακινηθεί με λιγότερο κόστος.
Η αύξηση ήταν αποτέλεσμα των διεργασιών του Συνδικάτου των αυτοκινητιστών μετά και τις συναντήσεις που είχε με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών όπου έθεσε όλα τα αιτήματα που είχε καταθέσει το ΣΑΤΑ με σχετικό υπόμνημα στις 13-05-2022 επισημαίνοντας πως τις υπάρχουσες συνθήκες (δύο χρόνια υπολειτουργίας λόγω της υγειονομικής κρίσης, αύξηση της τιμής των καυσίμων, διπλασιασμός των δαπανών για την συντήρηση του οχήματος) ο κλάδος δεν έχει άλλες αντοχές. Αποτέλεσμα ήταν ο υφυπουργός Μεταφορών Μιχάλης Παπαδόπουλος μετά την συνάντηση μα προχωρήσει στη συμφωνία.
«Οι αυξήσεις αυτές εάν δεν υπάρξει μια λύση με το θέμα των καυσίμων δε θα μπορέσουν να ισορροπήσουν τα αυξημένα κόστη της λειτουργίας μας» επισημαίνει ο κ. Ψήνας.
Βασίλης Λούπας