Άλλα λόγια να αγαπιόμαστε για τις low cost εταιρείες…

Στη Βουλή έφτασε το θέμα του ενδεχόμενου να προσελκύσει το αεροδρόμιο Ιωαννίνων αεροπορικές εταιρείες low cost, μέσω Ερώτησης της Ελληνικής Λύσης.

Ωστόσο στην απάντησή ο κ. Κικίλιας, δεν απαντά επί της ουσίας, αλλά στέκεται περισσότερο και στο βασικό θέμα της Ερώτησης, που έχει να κάνει με το εάν προτίθεται το υπουργείο να προβεί στις δέουσες ενέργειες, για να καταστεί διεθνής τουριστικός προορισμός, «…διά μέσου διαφημιστικής προβολής του στο εξωτερικό, προκειμένου να προσελκυθούν αεροπορικές εταιρείες ακόμη και χαμηλού κόστους, ώστε κι αυτές με τη σειρά τους να μεταφέρουν τουρίστες στην πόλη των Ιωαννίνων και γενικότερα στην Ήπειρο;».

Έτσι, στην απάντησή του ο κ. Κικίλιας απαντά ευθέως στην Ερώτηση για τη διαφημιστική προβολή, παρουσιάζοντας όσα ήδη έχουν γίνει από το υπουργείο και τον ΕΟΤ γενικότερα, αλλά και ειδικότερα για την Ήπειρο και τα Ιωάννινα, στο Σχέδιο Μάρκετινγκ του 2022.

«H ανάδειξη της Ελλάδας σε κορυφαίο, ασφαλή προορισμό που προσφέρει αυθεντικές εμπειρίες όλο το χρόνο αποτελεί κεντρική στρατηγική του υπουργείου Τουρισμού. Αυτό αποτυπώνεται και στο ετήσιο Σχέδιο Μάρκετινγκ 2022 για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς ένας από τους βασικούς του στόχους είναι η άμβλυνση της εποχικότητας και της γεωγραφικής συγκέντρωσης των επισκεπτών μέσω διαφοροποίησης του τουριστικού προϊόντος, προώθησης ειδικών και εναλλακτικών μορφών τουρισμού και προβολής των ηπειρωτικών προορισμών της Ελλάδας. Στο ανωτέρω Σχέδιο Μάρκετινγκ έχει συμπεριληφθεί η κατά προτεραιότητα ενίσχυση της ανάπτυξης του γαστρονομικού, του πολιτιστικού και θρησκευτικού τουρισμού, αλλά και του αθλητικού – περιπατητικού – ποδηλατικού τουρισμού, δηλαδή μορφών τουρισμού που αφορούν άμεσα ηπειρωτικούς προορισμούς όπως η Ήπειρος.

Όσον αφορά ειδικά την Περιφέρεια Ηπείρου, στην ιστοσελίδα του Ε.Ο.Τ. υπάρχει διακριτή σελίδα προβολής της (www.visitgreece.gr/el/mainland/epirus/). Παράλληλα, πολλοί προορισμοί της Ηπείρου και οι μοναδικές εμπειρίες που μπορεί να βιώσει ο επισκέπτης τους -ενδεικτικά αναφέρονται τα Ζαγοροχώρια, ο ποταμός Άραχθος, τα Τζουμέρκα, οι Δρακόλιμνες, το φαράγγι του Βίκου κ.α προβάλλονται σε όλες τις πρόσφατες διαφημιστικές καμπάνιες του Ε.Ο.Τ. και συγκεκριμένα α) στην καμπάνια χειμερινού τουρισμού που υλοποιήθηκε κατά τη χρονική περίοδο από το Δεκέμβριο του 2021 έως και τον Μάρτιο του 2022 με κεντρικό μήνυμα “Greece does have a winter”, και β) στην κεντρική καμπάνια του Ε.Ο.Τ. για το έτος 2022 “Greece, You will want to stay for ever”, και ειδικότερα στα θεματικά videos για την προώθηση του τουρισμού φύσης και υπαίθριων δραστηριοτήτων.

Περαιτέρω επισημαίνεται ότι ο Ε.Ο.Τ, τόσο μέσω της κεντρικής υπηρεσίας, όσο και μέσω των Γραφείων Εξωτερικού υλοποιεί προγράμματα συνδιαφήμισης με σημαντικούς εταίρους της τουριστικής αγοράς. Στο πλαίσιο αυτό είναι υπό διαμόρφωση ένα πρόγραμμα συν-διαφήμισης του Ε.Ο.Τ. με σημαντικούς Tour  Operators και αεροπορικές εταιρείες από χώρες της Βόρειας και Κεντρικής Ευρώπης για την προσέλκυση ταξιδιωτών σε διάφορους προορισμούς στη χώρα μεταξύ των οποίων και στην περιοχή των Ιωαννίνων και της Ηπείρου ευρύτερα, κατά τη διάρκεια των χειμερινών και πρώτων ανοιξιάτικων μηνών.

Τέλος, θα πρέπει να επισημανθεί ότι όλα τα εργαλεία επικοινωνίας του Ε.Ο.Τ, ιδιαίτερα τα ψηφιακά Visit Greece assets, όπως η ιστοσελίδα, η εφαρμογή (application) αλλά και οι σελίδες των κοινωνικών δικτύων, βρίσκονται στη διάθεση των τοπικών φορέων της περιοχής της Ηπείρου, για την ενσωμάτωση εξειδικευμένης πληροφορίας και ανάδειξης περιοχών φυσικού κάλλους καθώς και ιδιαίτερων εμπειριών», καταλήγει η απάντηση του κ. Κικίλια που τοποθετείται επί του περιεχομένου της Ερώτησης της Ελληνικής Λύσης και όχι επί του συγκεκριμένου ζητήματος της προσέλκυσης εταιρειών χαμηλού κόστους στο αεροδρόμιο Ιωαννίνων.