Σύμφωνα με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Μ. Παναγιωτάκη, η εταιρεία θέτει ως κορυφαίες προτεραιότητες για το 2022, την ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδιασμού της και του επενδυτικού της πλάνου, την προώθηση νέων προϊόντων και την στήριξη των παραγωγών
Η ανάπτυξη του στρατηγικού σχεδιασμού της και του επενδυτικού της πλάνου, η προώθηση και νέων προϊόντων και η στήριξη των παραγωγών αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες και για το 2022, για την Γαλακτοβιομηχανία «Δωδώνη», η οποία πρωταγωνιστεί στον χώρο, σε Ελλάδα και διεθνώς.
Η «Δωδώνη» και τη νέα χρονιά, που τώρα ξεκίνησε έχει να αντιμετωπίσει συγκεκριμένες και κυρίως νέες προκλήσεις, έχοντας ήδη κατακτήσει πρωτεύοντα ρόλο στις προτιμήσεις των Ελλήνων καταναλωτών στη φέτα και στοχεύοντας να διατηρήσει αυτή τη θέση και το 2022.
Στις προκλήσεις αυτές, στους στόχους, αλλά και στον σχεδιασμό της γαλακτοβιομηχανίας, αναφέρθηκε εκτενώς χθες ο Διευθύνων Σύμβουλος της «Δωδώνη», Μιχάλης Παναγιωτάκης, κατά την καθιερωμένη συνάντηση με δημοσιογράφους των τοπικών ΜΜΕ.
Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά, ο σχεδιασμός που υλοποιείται στοχεύει και στο να θωρακίσει τη «Δωδώνη» από την κατάσταση που δημιουργούν οι ισχυρές πληθωριστικές τάσεις στην οικονομία και η αύξηση του κόστους που προέρχεται από τις ανατιμήσεις στην ενέργεια, τις μεταφορές κ.α.
Το αυξημένο κόστος είναι αναπόφευκτο να επιφέρει και αύξηση των τιμών, η προοπτική όμως είναι το 2022 να λειτουργήσει σαν γέφυρα προς το 2023 και το πέρασμα σε συνθήκες σταθεροποίησης και ομαλοποίησης στην οικονομία.
Χθες, ο κ. Παναγιωτάκης, αναφέρθηκε στη γενικότερη κατάσταση, αλλά και σε επιμέρους ζητήματα.
Όπως τόνισε με έμφαση, ενδιαφέρον έχει η πολύ καλή ήδη αποδοχή από τους καταναλωτές των νέων προϊόντων που λάνσαρε η «Δωδώνη», όπως είναι τα γιαούρτια με φρούτα και η Φέτα Spread.
Παράλληλα το Τμήμα έρευνας της εταιρίας εργάζεται διαρκώς και αναμένονται και νέα προϊόντα από το επόμενο εξάμηνο. Σε εταιρικό επίπεδο οι αλλαγές που επήλθαν στη μετοχική σύνθεση και η σύζευξη νέων και παλαιών μετόχων από το τέλος του 2021 ευνοούν το σχεδιασμό και το επενδυτικό σχέδιο για τη νέα χρονιά. Η οικονομική ανεξαρτησία και ευμάρεια της εταιρίας είναι δεδομένες και η σύζευξη δυνάμεων επιτρέπει να τίθενται νέοι στόχοι.
Στον τομέα της παραγωγής, η «Δωδώνη» συνεχίζει να στηρίζει τους παραγωγούς γάλακτος, οι οποίοι αποτελούν κι ένα πλεονέκτημα στην παραγωγή της ΠΟΠ Φέτας.
Οι τιμές παραγωγού στο γάλα έχουν ανέβει ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια και σε αυτό συμβάλλει και η πολιτική στήριξης από τη «Δωδώνη». Μέσα στο ευρύτερο πλαίσιο της ελληνικής οικονομίας όμως, αυξημένο είναι και το κόστος για τους κτηνοτρόφους – παραγωγούς οι οποίοι και έχουν ανάγκη στήριξης σε αυτή τη φάση ώστε να διατηρήσουν την παραγωγή τους.
Η αγορά φέτας
Όπως αναδείχθηκε κατά τη διάρκεια της χθεσινής ενημέρωσης του Διευθύνοντα Συμβούλου της «Δωδώνης», οι προοπτικές για ανάπτυξη της αγοράς Φέτας είναι σημαντικές κυρίως γιατί υπάρχει αυξημένο καταναλωτικό ενδιαφέρον διεθνώς.
Και αυτό είναι που επιτρέπει και προωθεί επενδύσεις στην παραγωγική διαδικασία, αλλά και αναδεικνύει την ανάγκη για νέους παραγωγούς. Προβληματίζει όμως, η μείωση της παραγωγής γάλακτος.
Είναι χαρακτηριστικό ότι φεύγουν από το επάγγελμα της κτηνοτροφίας παραγωγοί χωρίς να αντικαθίστανται με νέους. Η «Δωδώνη» από τη μεριά της μελετά προτάσεις και προς την Πολιτεία, αλλά αναλαμβάνει και δικές της πρωτοβουλίες. Θα μπορούσε να υπάρξει συνεργασία και με άλλες επιχειρήσεις του χώρου ώστε να διατηρηθεί η παραγωγική ζώνη.
Τέλος, τονίσθηκε πως απαιτείται και από την Πολιτεία, να αποτελέσει προτεραιότητα η ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγής με την αξιοποίηση εθνικών και ευρωπαϊκών πόρων που θα κατευθυνθούν σε συστηματικές επενδύσεις πέρα από το κλασικό μοντέλο των επιδοτήσεων. Η μετα-πανδημία εποχή μπορεί να δώσει ευκαιρίες για επενδύσεις στη στήριξη της πρωτογενούς παραγωγής, η οποία έχει τη δύναμη να στηρίξει μακροπρόθεσμα την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.
Βασίλης Λούπας