Υπό όρους και με νέο έλεγχο οι νέες άδειες για καραβάκια

Θυελλώδης η συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου που ενέκρινε τη χορήγηση δύο νέων αδειών για τη συγκοινωνία και δύο αδειών για πλωτά ταξί – Αναπάντητα ερωτήματα και προβληματισμοί για το αν μπορούν να τηρηθούν οι νέοι όροι και η πρόβλεψη ηλεκτροκινητήρων, οι οποίοι «απαγορεύονται» από τη μελέτη του ΟΦΥΠΕΚΑ

 

 

 

Από κόσκινο θα (ξανα)περάσει η διαδικασία οριστικής χορήγησης δύο αδειών λειτουργίας για εκτέλεση συγκοινωνιακών πλόων καθώς το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε χθες τη διαδικασία χορήγησης με βάση την κατάταξη των αιτούντων που εισηγήθηκε η Γνωμοδοτική Επιτροπή, αυτό θα γίνει όμως, αφού προηγουμένως ελεγχθούν και πάλι, καθώς προστέθηκαν νέοι όροι που σχετίζονται με την υποχρέωση αντιρρυπαντικής ή φιλοπεριβαλλοντικής τεχνολογίας…

Στην ίδια χθεσινή συνεδρίαση το Περιφερειακό Συμβούλιο ενέκρινε επίσης το Κναπονισιτκό πλαίσιο για τα πλωτά ταξί, όωπς επίσης και τη χορήγηση των δύο αδειών ταξί, τις οποίες θα λάβουν οι δύο εκ των τεσσάρων που δε θα λάβουν την άδεια για τους συγκοινωνιακούς πλόες, κάτι που εγείρει σοβαρό κίνδυνο να προσβληθεί η απόφαση καθώς δεν υπήρξε πρόσκληση ενδιαφέροντος και δεν τηρείται η υποχρέωση κάθε δημόσιου φορέα να διασφαλίζει τον ελεύθερο ανταγωνισμό.

Η ατμόσφαιρα στην αίθουσα του περιφ. συμβουλίου «μύριζε μπαρούτι» από την αρχή και η σπίθα που άναψε τη φωτιά ήταν η τοποθέτηση του προέδρου της Κοινότητας Νήσου κ. Λιούμπου που είναι όμως και ένας εκ των τεσσάρων ενδιαφερόμενων, που κατηγόρησε ευθέως και σε προσωπικό επίπεδο τον Αλ. Καχριμάνη, ότι με τις ενέργειές του «έχει βάλει φωτιά» στο Νησί.

Η απάντηση δόθηκε στο ίδιο ύφος από τον περιφερειάρχη ενώ υπήρξαν και προφορικές αντεγκλήσεις και μεταξύ των τεσσάρων αιτούντων που ήταν παρόντες στην αίθουσα.

Επί της ουσίας, η προοπτική της οριστικής αδειοδότησης λειτουργίας των νέων καραβιών, θα περάσει εκ νέου από κόσκινο, καθώς μετά τις αυτοψίες στα τρία από τα τέσσερα καραβάκια, (το τέταρτο είναι στη φάση κατασκευής στη Γαλλία και θα βρίσκεται στην Ελλάδα στις αρχές Οκτωβρίου όπως αναφέρθηκε), τα καραβάκια θα ελεγχθούν εκ νέου για να κριθεί αν πληρούν τους επιπρόσθετους όρους αντιρρυπαντικής τεχνολογίας που ενέκρινε το Σώμα.

Ανεφάρμοστος ο όρος

για τους ηλεκτροκινητήρες

Εκεί βρίσκεται όμως και μία άλλη παράμετρος που ίσως διέλαθε της προσοχής της Περιφέρειας και δεν αποκλείεται να τη βρει μπροστά της στη συνέχεια της διαδικασίας. Ο κ. Καχριμάνης τόνισε πως απαραίτητη προϋπόθεση για να χορηγήσει άδεια λειτουργίας είναι οι κινητήρες των καραβιών να είναι κατηγορίας Euro 6 αφενός και αφετέρου να είναι ηλεκτροκινητήρες, με την Περιφέρεια να αναλαμβάνει την υποχρέωση να «τρέξει» το πρόγραμμα εγκατάστασης σταθμών φόρτισης.

Όμως, η πρόταση της Περιφερειακής Αρχής επικαλείται και τη μελέτη φέρουσας ικανότητας του ΟΦΥΠΕΚΑ την οποία είχε αναδείξει το ITV πριν από ένα μήνα, στην οποία οι μελετητές ξεκαθαρίζουν με απόλυτα σαφή και κατηγορηματικό τρόπο πως «… τα υφιστάμενα σκάφη δεν μπορούν να μετατραπούν αποκλειστικώς σε ηλεκτροκίνητα, καθώς, μεταξύ άλλων, εντάσσονται στις νομικές διατάξεις που αφορούν στα επιβατικά και όχι στα τουριστικά μέσα», σημειώνεται χαρακτηριστικά.

«Αγκάθι» και το Κανονιστικό

πλαίσιο για τα πλωτά ταξί

Παρόμοια επίσης προβλήματα μπορεί να αντιμετωπίσει και η προσπάθεια για τη θέσπιση Κανονιστικού πλαισίου για τα πλωτά ταξί, καθώς το Σώμα αποφάσισε να χορηγηθούν οι δύο άδειες στους δύο εκ των τεσσάρων που δε θα προηγηθούν στις άδειες για τους συγκοινωνιακούς πλόες. Έτσι όμως, παραβιάζεται η αρχή των ίσων ευκαιριών και του ελεύθερου ανταγωνισμού, καθώς μόλις χθες ψηφίστηκε το Κανονιστικό πλαίσιο για μία νέα δραστηριότητα χωρίς να έχει προκηρυχθεί διαγωνισμός και πρόσκληση ενδιαφέροντος για τις άδειες των ταξί. Έτσι, οποιοσδήποτε εν δυνάμει ενδιαφερόμενος μπορεί να προσφύγει στη Δικαιοσύνη ζητώντας να μην προχωρήσει η διαδικασία γιατί με τον τρόπο που έγινε περιορίζεται ξεκάθαρα ο ελεύθερος ανταγωνισμός.

Ως προς το πλαίσιο λειτουργίας των πλωτών ταξί, η εισήγηση αναφέρει ότι θα λειτουργούν εναλλάξ (ένα την ημέρα) με δυνατότητα εκτέλεσης δρομολογίων ταξί από και προς το Νησί σε 24ωρη βάση. Θα εξεταστεί επίσης η πρόταση που κατέθεσε ο κ. Καχριμάνης ώστε η μέγιστη χωρητικότητα να είναι μέχρι 15 άτομα, ενώ η εισήγηση ανέφερε μέγιστη χωρητικότητα μέχρι δέκα άτομα.

Από δυο χωριά στο Νησί…

Πέραν των παραπάνω, αυτό που επισημάνθηκε και αποτελεί και γενική παραδοχή, ακόμη και των ίδιων των Νησιωτών, είναι πως η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί, έχει προκαλέσει μεγάλη ένταση στη μικρή κοινωνία, που αποτυπώθηκε πρόσφατα όπως σημείωσε και ο κ. Σιώλος, στις καταγγελίες και τις προσφυγές στις Εισαγγελικές αρχές, από λεμβούχους που εξακολουθούν να εκτελούν δρομολόγια σε βάρος άλλων, που δεν πήραν την παράταση της χρονικής διάρκειας ισχύος της δικής τους άδειας.