Νέα κατηγορηματική διαβεβαίωση από τον υφυπουργό Ν. Ταχιάο για τη στατική επάρκεια της σήραγγας «Μαλακάσι Α» – Μικρές παρεμβάσεις στη σήραγγα με στόχο να αποδοθεί ξανά στην κυκλοφορία πριν τη Μεγ. Τετάρτη
Η διέλευση της Εγνατίας Οδού είναι απολύτως ασφαλής και απρόσκοπτη, διαβεβαίωσε, την Κυριακή από τα Γιάννενα, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος, σε κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρο Καχριμάνη και τη διοίκησης της εταιρείας «Εγνατία Οδός Α.Ε».
Σύμφωνα με τον υφυπουργό η σήραγγα «Μαλακάσι Α» στην περιοχή του Μετσόβου επί της Εγνατίας οδού που παραμένει κλειστή εδώ και ένα δεκαήμερο για τους απαιτούμενους ελέγχους, δεν παρουσιάζει κανένα απολύτως στατικό πρόβλημα και είναι απολύτως ασφαλής για τις μετακινήσεις των πολιτών.
Ο κ. Ταχιάος, στη νέα του αυτή επίσκεψη στα Γιάννενα, συνοδευόταν από τον πρόεδρο της Εγνατία Οδός Α.Ε κ. Κωνσταντόπουλο και τον διευθύνοντα σύμβουλο κ. Κουτσούκο και πριν τη σύσκεψη και τις δηλώσεις που έγιναν στο διοικητήριο της Περιφέρειας με τον Αλ. Καχριμάνη, βρέθηκε στην επίμαχη σήραγγα όπου επιθεώρησε τις εργασίες που βρίσκονται σε εξέλιξη.
Αυτές όπως φρόντισε εξαρχής να ξεκαθαρίσει, δεν αφορούν στη στατική επάρκεια της σήραγγας, παρότι είναι η παλαιότερη που κατασκευάστηκε στην Εγνατία, αλλά στην αντιμετώπιση της αποφλοίωσης στα τοιχώματά της, λόγω της μη καλής αποστράγγισης των ομβρίων σε συνδυασμό με τις επιπτώσεις από τη χρήση αλατιού για τον παγετό.
«Υπάρχουν κάποιες διαπιστωμένες φθορές στα τοιχώματα της σήραγγας όπου παρατηρείται η αποφλοίωσή τους, όμως σε καμία περίπτωση δεν προέκυψε κατά τον έλεγχο το παραμικρό πρόβλημα στη στατική επάρκεια της σήραγγας. Αυτό που γίνεται, είναι κάποιες μικρές παρεμβάσεις ώστε η σήραγγα να αποδοθεί ξανά στην κυκλοφορία πριν τη Μεγ. Τετάρτη και δε θα χρειαστεί να ξανακλείσει. Αυτό θα γίνει στη συνέχεια, όπως θα γίνει σε όλες τις σήραγγες της Εγνατίας, όταν θα μπούμε στη φάση της βαριάς συντήρησής τους», ανέφερε ο κ. Ταχιάος.
Ο κ. Καχριμάνης, είπε, μεταξύ άλλων, ότι δεν είχε στόχο να προκαλέσει πρόβλημα, εξηγώντας ότι «αν είπα μια κουβέντα παραπάνω, την είπα για να δείξω το πρόβλημα που υπάρχει για το δρόμο αυτό που χρειάζεται βαριά συντήρηση, όπως είπε και ο κ. υπουργός και όχι για να δημιουργήσω πρόβλημα».
Η καθυστερημένη ανακοίνωση
Από την άλλη, χρειάστηκε να περάσουν τρία 24ωρα μετά την αποστολή του ενημερωτικού σημειώματος της Διεύθυνσης Αστυνομίας Ιωαννίνων για την παράταση των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων στο συγκεκριμένο σημείο και αφού προηγήθηκε η αυτοψία της Κυριακής και η συνέντευξη Τύπου στο διοικητήριο της Περιφέρειας, προκειμένου η «Εγνατία Οδός Α.Ε» να βγάλει ανακοίνωση, την οποία πρώτη όφειλε να έχει εκδώσει, από την περασμένη εβδομάδα, ενώ οι εργασίες συντήρησης εξελίσσονταν και ενώ είχε ήδη αποφασιστεί, ότι η σήραγγα θα παραμείνει κλειστή μέχρι και τη Μεγ. Τετάρτη 1 Μαΐου.
«…οι ισχύουσες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο σημείο με αμφιδρόμηση της κυκλοφορίας μεταξύ των χ.θ. 115+300 και 116+700 παρατείνονται έως και τη Μ. Τετάρτη 1 Μαΐου 2024.
Σημειώνεται δε πως από την ολοκλήρωση των εργασιών ελέγχου των εμπειρογνωμώνων δεν διαπιστώθηκε κάτι σημαντικό στην στατικότητα της σήραγγας, ενώ οι αρχικές εργασίες συντήρησης πρόκειται να συνεχιστούν μέχρι την προαναφερθείσα ημερομηνία. Τονίζεται ότι θα δρομολογηθεί και ό,τι άλλο απαιτεί η συντήρηση της σήραγγας.
Το προσωπικό της Εγνατία Οδός ΑΕ συνεχίζει να εργάζεται με κύριο γνώμονα την ασφάλεια των πολιτών. Παρακαλούνται οι οδηγοί να ακολουθούν πιστά τις σημάνσεις και τον Κ.Ο.Κ», αναφέρει η ανακοίνωση της Εγνατία Οδός Α.Ε που εκδόθηκε μόλις το πρωί της Δευτέρας.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί, ότι όπως φαίνεται από το φωτογραφικό υλικό που απέστειλε η Περιφέρεια Ηπείρου σχετικά με την επίσκεψη της Κυριακής, οι εργασίες τοποθέτησης προστατευτικών πλεγμάτων στη σήραγγα γίνονται σε ολόκληρο τον θόλο αυτής και όχι μόνο στα πλευρικά τοιχώματα, ενώ το γεγονός πως συνολικά απαιτούνται 15 και πλέον ημέρες για την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών καταδεικνύει, ότι το πρόβλημα μπορεί να μην ήταν τόσο σοβαρό ώστε να κινδυνεύει η ασφάλεια των μετακινήσεων, δεν είναι όμως και ανεπαίσθητο, με βάση όσα αποτυπώνονται στο φωτογραφικό φακό και με τη διάρκεια που απαιτούνται για τις εργασίες.