Ιουν
12

ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ - Στα… κάγκελα για τις αυξήσεις στα διόδια της Εγνατίας
Εκτύπωση

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica; min-height: 14.0px} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}

Έντονες διαμαρτυρίες από τους Δήμους Ιωαννιτών και Δωδώνης – Στον σταθμό διοδίων της Τύριας, το κόμιστρο αυξάνεται σε 3,42 από 2,10 ευρώ, ενώ στο Δροσοχώρι η χρέωση από την 1η Ιανουαρίου, θα φτάσει στα 1,98, από 1,20 ευρώ

 

Τσουχτερά γίνονται τα διόδια στην Εγνατία Οδό από την 1η Ιανουαρίου 2019, καθώς αυξάνεται η χρέωση από 0,03 σε 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο για τα Ι.Χ. αυτοκίνητα (αύξηση 66%), ενώ ο νέος τρόπος υπολογισμού με βάση τη χιλιομετρική απόσταση απογειώνει τις αυξήσεις ακόμα στα επίπεδα του 150%(!) σε συγκεκριμένους σταθμούς, όπως στα Μάλγαρα έξω από τη Θεσσαλονίκη, όπου υπάρχει αυξημένη διέλευση Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Ο συγκεκριμένος σταθμός έχει ζώνη χρέωσης 59,7 χιλιομέτρων, με αποτέλεσμα το ύψος του κομίστρου να εκτινάσσεται από το 1,20 ευρώ σήμερα στα 2,98 ευρώ!

Οι δυσβάσταχτες αυτές αυξήσεις προβλέπονται στην κοινή υπουργική απόφαση που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και υπογράφουν οι υπουργοί Οικονομικών και Υποδομών Ευκλείδης Τσακαλώτος και Χρίστος Σπίρτζης, αντίστοιχα, και ορίζονται ενόψει του διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου σε ιδιώτες με σύμβαση παραχώρησης, τον οποίο θα διενεργήσει το ΤΑΙΠΕΔ.

Με την ίδια ΚΥΑ καταργούνται από 1 Ιανουαρίου του 2019 όλες οι σημερινές απαλλαγές από τα διόδια, εκτός της κατηγορίας των ανέργων, οι οποίοι θα πρέπει να επιδεικνύουν την κάρτα ανεργίας. Εκτός της αύξησης του κόστους των διοδίων επί της Εγνατίας προβλέπεται η δημιουργία 43 συνολικά πλευρικών διοδίων.

Συγκεκριμένα, το κόστος των σταθμών διοδίων, όσων λειτουργούν σήμερα και όσων πρόκειται να λειτουργήσουν το επόμενο διάστημα, διαμορφώνεται ως εξής:

Στον σταθμό διοδίων της Τύριας, στο οδικό τμήμα Νεοχωρίου-Σελλών-Τύριας, η περιοχή χρέωσης καθορίζεται σε 68,4 χιλιόμετρα (μεταξύ Ηγουμενίτσας-Ιωαννίνων), διαμορφώνοντας το κόμιστρο σε 3,42 ευρώ από 2,10 ευρώ. Για την Παμβώτιδα, το μήκος καθορίζεται σε 39,7 χιλιόμετρα με χρέωση 1,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), για το Μαλακάσι σε 48,1 χιλιόμετρα με χρέωση 2,40 ευρώ (από 2,10), για τη Σιάτιστα σε 48,6 χλμ. με χρέωση 2,40, για τον Πολύμυλο σε 48,2 χλμ. με 2,41 ευρώ (από 2,40), στα Μάλγαρα για μήκος 59,7 χλμ. με 2,98 ευρώ (από 1,20 ευρώ), στη Θεσσαλονίκη για μήκος χρέωσης 13,8 χλμ. σε 0,69 ευρώ, στην Ανάληψη για 58,8 χλμ. σε 2,94 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Ασπροβάλτα για 28,5 χλμ. το κόστος ανέρχεται σε 1,42 ευρώ, στη Μουσθένη για 54,3 χλμ. η χρέωση γίνεται 2,71 ευρώ (από 2,40 ευρώ), στην Καβάλα με 47,2 χλμ. στα 2,36 ευρώ, στον Ιασμο για 46,2 χλμ. στα 2,31 ευρώ (από 1,90 ευρώ), στη Μέστη με 55,7 χλμ. σε 2,78 ευρώ (από 1,70 ευρώ) και στο Αρδάνιο για 40,5 χλμ. σε 2,02 ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τους κάθετους άξονες, στην Ιεροπηγή το μήκος χρέωσης καθορίζεται σε 47,2 χλμ. με χρέωση 2,36 ευρώ (από 2,10 ευρώ), στους Ευζώνους για 60 χλμ. 3 ευρώ (από 1,80 ευρώ), στον Προμαχώνα για 48 χλμ. χρέωση 2,4 ευρώ (παραμένει σταθερό) και στο Στρυμονικό για 47,5 χλμ. κόστος 2,37 ευρώ.

Για να ισχύσουν οι νέες τιμές πρέπει να εγκριθεί η νέα τιμολογιακή πολιτική από τη Γενική Διεύθυνση Κινητικότητας και Μεταφορών (DGMOVE) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αλλιώςτούψοςτωνκομίστρων θα προσαρμοστεί στις παρατηρήσεις.

Ο Δήμος Ιωαννιτών

Έτσι, μετά τις εξελίξεις αυτές, ο Δήμος Ιωαννιτών, με ανακοίνωσή του, εκφράζει την αντίθεσή του στις αυξήσεις που προβλέπονται στα διόδια της Εγνατίας με τη νέα ΚΥΑ, η οποία προβλέπει πως από την 1η Ιανουαρίου 2019 καταργείται και κάθε απαλλαγή από την πληρωμή διοδίων, με την εξαίρεση των ανέργων, οι οποίοι θα διέρχονται δωρεάν, όταν δείχνουν την κάρτα ανεργίας.

Στην ανακοίνωση αναφέρονται και τα εξής: «Το γεγονός ότι στο Νομό Ιωαννίνων λειτουργούν πλέον τέσσερις σταθμοί διοδίων σε Ιόνια και Εγνατία, επιφέρει σοβαρή επιβάρυνση στο μεταφορικό κόστος και στο εισόδημα των κατοίκων. Πάγια θέση του δήμου μας είναι η μείωση της τιμής των διοδίων για ορισμένες ευπαθείς κοινωνικές ομάδες, καθώς και για εργαζόμενους που μετακινούνται, για λόγους εργασίας εντός νομού, ενώ ζητάμε να επιταχυνθούν και να ολοκληρωθούν το συντομότερο οι διαδικασίες εφαρμογής ενός ενιαίου, αναλογικού και δίκαιου συστήματος διοδίων και, κυρίως, η όποια τιμολογιακή πολιτική να αποφασίζεται σύμφωνα με τις οικονομικές συνθήκες στη χώρα. Tέλος, πρέπει όλοι οι φορείς της Ηπείρου να κλιμακώσουμε από κοινού τις πολιτικές μας παρεμβάσεις στην κατεύθυνση των παραπάνω προτάσεων ή και όποιων άλλων αποφασιστούν. Είναι αρχή μας και το έχουμε αποδείξει μέχρι σήμερα, πως σε όλα τα μεγάλα ζητήματα πρέπει να υπάρχει συνένωση δυνάμεων για να έχουμε τα καλύτερα αποτελέσματα».

Ο Δήμος Δωδώνης

Παράλληλα, με αφορμή την αύξηση στο αντίτιμο των διοδίων της Εγνατίας Οδού ο Δήμαρχος Δωδώνης Χρήστος Ντακαλέτσης, προχώρησε χθες σε δήλωση, στην οποία αρχικά σημειώνει πως ο Δήμος Δωδώνης, είναι ένας από τους λίγους που από τα διοικητικά του όρια διέρχονται οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες, της Ιόνιας και της Εγνατίας Οδού.

Στη συνέχεια σημειώνει και τα εξής: «Οι δρόμοι φέρνουν επισκέπτες, φέρνουν κι ανάπτυξη. Όμως με την τροπή που παίρνουν τα πράγματα, φοβούμαστε πως δεν θα επιτευχθεί κανένα από τα δύο. Ήδη εδώ και μερικούς μήνες είναι σε λειτουργία τα διόδια της Ιόνιας Οδού, στο Τέροβο. Γνωρίζαμε ότι πρόκειται για ένα έργο παραχώρησης και για αποφάσεις ειλημμένες. Θεωρούμε όμως ότι είναι έξω από κάθε λογική η τεράστια αύξηση που έρχεται στα διόδια της Εγνατίας Οδού. Η απόφαση που ελήφθη εκτοξεύει το αντίτιμο στο σταθμό της Τύριας στα 3,42 ευρώ, ποσό ιδιαίτερα υψηλό. Ο Δήμος μας είχε την τύχη να διέρχονται από την περιοχή του οι δύο μεγάλοι οδικοί άξονες της περιοχής. Σήμερα έχει την ατυχία να φιλοξενεί δύο σταθμούς διοδίων στα διοικητικά του όρια, έναν για τον κάθε δρόμο. Το βάρος για όσους θέλουν να διέλθουν είναι δυσβάσταχτο. Θεωρούμε ότι η απόφαση για την αύξηση των διοδίων στην Εγνατία θα πρέπει να αναθεωρηθεί και καλούμε τους βουλευτές του Νομού να αντιδράσουν άμεσα στα νέα δεδομένα».

Ο Στ. Καλογιάννης

Τέλος και ο πρώην υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Σταύρος Καλογιάννης, προχώρησε σε δήλωση για το ίδιο θέμα, τονίζοντας πως η κυβέρνηση «από τη γελοιότητα περνάει στην κυβίστηση».

«Ο εμπαιγμός των πολιτών από τη σημερινή Κυβέρνηση δεν έχει όρια. Δείχνει ανίκανη να σοβαρευτεί, ενώ η χώρα παραμένει σε δεινή κρίση, η πολιτική υπερφορολόγησης των ελευθέρων επαγγελμάτων είναι εξοντωτική, οι κτηνοτρόφοι βρίσκονται σε απόγνωση. Κατά τα λοιπά, αυτή η αναξιόπιστη Κυβέρνηση, και ενώ τα εξωτερικά μας θέματα έχουν οξυνθεί επικίνδυνα λόγω των δικών της χειρισμών, θέλει να μας πείσει ότι οδηγεί τη χώρα σε «καθαρή» έξοδο από τα μνημόνια…

Η λύση για τους αυτοκινητόδρομους, συμπεριλαμβανομένης της Εγνατίας οδού, είναι να εφαρμοστούν χωρίς άλλη καθυστέρηση, τα ηλεκτρονικά αναλογικά διόδια, με διαλειτουργικότητα και σημαντική έκπτωση προς τους τακτικούς χρήστες. Επαναλαμβάνω για μία ακόμη φορά ότι τη σχετική εντολή είχα δώσει, ως αναπληρωτής Υπουργός, τον Μάρτιο 2013. Αλήθεια, γιατί επί πέντε χρόνια δεν εφαρμόζεται; Ποιοι λόγοι επιβάλουν την μη εφαρμογή της, ποιοι ωφελούνται και ποιοι ζημιώνονται από αυτή την πολιτική της Κυβέρνησης; Σίγουρα όχι οι πολίτες», αναφέρει ο κ. Καλογιάννης.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος