Μαρ
10

Οι απαλλοτριώσεις «φρενάρουν» τα νέα χρονοδιαγράμματα
Εκτύπωση

Οι τεράστιες καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις προκαλούν εύλογα ερωτηματικά για το αν ο νέος αυτοκινητόδρομος θα είναι τελικά έτοιμος τον Μάρτιο του 2017 • Συμπληρωματικές συμβάσεις και έργο σκούπα στον ορίζοντα για τον άξονα Άκτιο – Αμβρακία • Στα «σκαριά» η σιδηροδρομική σύνδεση Ηγουμενίτσας – Κωνσταντινούπολης

 

 

Ιδιαίτερα προβληματισμένος εμφανίστηκε χθες ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, μετά τις αποφάσεις που δημοσιοποίησε και που έλαβε η Διυπουργική Επιτροπή Συντονισμού Μεγάλων Έργων Υποδομής για την πορεία της Ιόνιας Οδού, αλλά και όλων των μεγάλων οδικών αξόνων.

Ο κ. Καχριμάνης εξέφρασε την ανησυχία του για την πρόοδο των εργασιών στην Ιόνια και παράλληλα, επανέφερετο αίτημα της Περιφέρειας για ένταξη στο «Πακέτο Γιούνκερ» της επέκτασης της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά και τη σύνδεσή της με Πρέβεζα- Άκτιο,

«Δυστυχώς ενώ η προθεσμία του Μαρτίου 2017 είναι πολύ κοντά έχουμε εκτάσεις για τις οποίες ούτε απαλλοτριώσεις έχουν γίνει, ούτε καν επιτάξεις. Υπάρχει μια τεράστια ολιγωρία σε αυτό το θέμα, και εάν το Υπουργείο Υποδομών συνεχίσει να σκέπτεται με τον ίδιο τρόπο, δεν θα έχουμε το ανάλογο αποτέλεσμα, όπως χθες ειπώθηκε για το Μάρτιο του 2017, που είναι η τελευταία ημερομηνία αυτού του προγράμματος. Αυτό θα έχει πολύ μεγάλες επιπλοκές στη συνέχεια για το τέλειωμα αυτών των έργων. Κάνω έκκληση έστω και την τελευταία αυτή στιγμή, να καταλάβουν κάποιοι ότι πρέπει να δουλέψουν και να κάνουν τις επιτάξεις αυτών των εκτάσεων για να μπορέσουν να λυθούν αυτά τα θέματα», είπε μεταξύ άλλων.

Για το δεύτερο ζήτημα, των οδικών συνδέσεων με την Ιόνια Οδό ο Περιφερειάρχης τόνισε και τα εξής: «Και τα δύο τμήματα πρέπει  να θεωρηθούν ως συνέχεια της Ιόνιας οδού, και να κλείσουν μέσα από το πακέτο Γιούνκερ όπως είναι και η πρόταση της Περιφέρειας Ηπείρου. Θα είναι έγκλημα αν αυτά τα έργα, δεν συνεχιστούν. Και το λέω αυτό γιατί είναι πολύ απλό, καθώς το ίδιο το κράτος λέει ότι το πράττει για το τμήμα της Ε65 από Τρίκαλα μέχρι τον κόμβο με την Εγνατία Οδό. Υπάρχουν ώριμες μελέτες και εμείς απαιτούμε να υλοποιηθούν μέσα από το πακέτο Γιούνκερ για το οποίο ο Γενικός Γραμματέας ΣΔΙΤ του Υπουργείου Οικονομίας Νίκος Μαντζούφας, είπε ότι ζητάει προτάσεις από τα Υπουργεία, ώστε με ΣΔΙΤ, άρα με παραχώρηση, να γίνουν κάποια έργα. Πρέπει να τελειώνει αυτό το θέμα, δεν μπορεί πηγαίνουμε συνέχεια με ρυθμούς χελώνας σε ό,τι αφορά τα έργα της περιοχής».

Η διϋπουργική

Η διυπουργική επιτροπή προέβη σε απολογισμό της προόδου εργασιών των εν εξελίξει έργων παραχώρησης των πέντε αυτοκινητοδρόμων (Μορέας, Αιγαίου, Ιόνια, Ολυμπία και Ε65), του Μετρό Θεσσαλονίκης, του εν εξελίξει διαγωνισμού για το αεροδρόμιο Καστελίου Κρήτης, καθώς και των πρωτοβουλιών που έχει πάρει μέχρι στιγμής η Διυπουργική Επιτροπή προκειμένου να επιταχυνθούν τα εν λόγω έργα και να τηρηθούν τα αυστηρά χρονοδιαγράμματα υλοποίησης τους.

Για τους αυτοκινητόδρομους Ολυμπία, Ιόνια και Ε65 έχουν ήδη υπογραφεί Πλαίσια Συναντίληψης με τους παραχωρησιούχους και υπάρχει δέσμευση όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την πλήρη αποπεράτωση των έργων εντός των προκαθορισμένων χρονοδιαγραμμάτων.

Η παράδοση τους σε πλήρη κυκλοφορία ορίζεται για το Μάρτιο του 2017. Ήδη σε εφαρμογή των πλαισίων συναντίληψης, στην Ολυμπία Οδό, υπάρχει σημαντική αύξηση του ρυθμού εκτέλεσης εργασιών στα εργοτάξια του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα, ενώ ταυτόχρονα επιταχύνονται δραστικά οι εργασίες σε όλα τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και του αυτοκινητοδρόμου Ε65. Και οι τρεις αυτοκινητόδρομοι έχουν ολοκληρωθεί, έως σήμερα, σε ποσοστό περίπου 70%.

Ο άξονας Άκτιο - Αμβρακία

Ταυτόχρονα, σε εξέλιξη είναι η τετράμηνη παράταση για τις 4 εργολαβίες για την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Άκτιο-Αμβρακία όπως είχε αποκαλύψει το ypodomes.com από τις αρχές Δεκεμβρίου.

Μετά τις 31 Απριλίου θα έχουμε το επόμενο βήμα που έχει να κάνει με την μερική ολοκλήρωση του αυτοκινητόδρομου και την απόδοση κάποιων τμημάτων στην κυκλοφορία μέχρι τον Μάρτιο του 2017.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ypodomes.com από το Υπουργείο Υποδομών, θα έχουμε συμπληρωματικές συμβάσεις για τις 3 από τις 4 εργολαβίες και συγκεκριμένα για τις εργολαβίες 1, 3 και 4. Πρόκειται για τις εργολαβίες που παρακάμπτουν την Βόνιτσα και την Αμφιλοχία.

Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του Υπουργείου, στόχος είναι να δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι τον επόμενο Μάρτιο τόσο η Παράκαμψη Βόνιτσας μήκους 15χλμ όσο και η Παράκαμψη Αμφιλοχίας. Αυτή την εποχή είναι σε εξέλιξη η μελέτη για την εργολαβία σκούπα με εκτιμώμενο κόστος περίπου 60 εκ. ευρώ (το ποσό δεν έχει ακόμα "κλειδώσει") που θα δημοπρατηθεί ίσως και εντός του 2016 για να ολοκληρωθεί ο αυτοκινητόδρομος.

Ουσιαστικά αφού θα έχουν δοθεί στην κυκλοφορία οι 2 μεγάλες παρακάμψεις θα απομένουν τα ενδιαμέσα τμήματα που δεν περνούν από αστικές περιοχές.

Με την παράδοση των δύο παραπάνω τμημάτων θα φανεί άμεσα η μείωση της χρονοαπόστασης που θα χρειάζεται κάποιος κινούμενος από την Ιόνια Οδό προς το Άκτιο και αντιστρόφως. Τα έργα είναι πλήρως χρηματοδοτημένα τόσο από το ΕΣΠΑ 2007-2013 όσο και απο το Νέο ΕΣΠΑ 2014-2020 καθώς είναι χαρακτηρισμένα έργα phasing (ή έργα-γέφυρα).

Η «σιδηροδρομική Εγνατία»

Η κατασκευή υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με την Κωνσταντινούπολη υπεγράφη την Τρίτη, στη Σμύρνη από τον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τον Τούρκο ομόλογό του Αχμέτ Νταβούτογλου στη διάρκεια του Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας Ελλάδας- Τουρκίας.

 

Έξι συνολικά συμφωνίες υπεγράφησαν, με σημαντικότερη ίσως την επικαιροποίηση της συμφωνίας για την επιστροφή στην Τουρκία των παράνομων μεταναστών. Παρόλα αυτά η δημιουργία της υπερταχείας που θα συνδέει Ηγουμενίτσα και Κωνσταντινούπολη θα αποτελέσει μια καλή βάση για την λεγόμενη «σιδηροδρομική Εγνατία», ενός σημαντικότατου και καινοτόμου έργου που επί δεκαετίες παραπέμπεται στις καλένδες.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος