Ιουλ
14

ΔΙΟΔΙΑ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ - Γενναίες μειώσεις ζητούν οι τοπικές κοινωνίες
Εκτύπωση

Έντονος ο προβληματισμός των Ηπειρωτών, μετά την ανακοίνωση της πρόθεσης του υπουργείου Υποδομών για μικρή μείωση του τέλους διοδίων σε Τύρια και Μαλακάσι – Τις δυνατότητες προσφυγής στην περίπτωση μη εφαρμογής των αναλογικών διοδίων, εξετάζει ο Δήμος Μετσόβου

 

Μια ακόμη προσπάθεια να… «χρυσώσει» το χάπι φαίνεται πως κάνει το υπουργείο Υποδομών, αναφορικά με τις αντιδράσεις που υπάρχουν για τους 38 σταθμούς διοδίων στην Εγνατία Οδό.

Αυτό προκύπτει ξεκάθαρα από την απάντηση που έδωσε ο υπουργός Χρ. Σπίρτζης, σε ερώτηση του βουλευτή Κώστα Τασούλα, με τον υπουργό να υπόσχεται… εκπτώσεις, ή μάλλον μικρές μειώσεις των τελών των διοδίων σε Τύρια και Μαλακάσι!

Συγκεκριμένα σύμφωνα με το υπουργείο, με την ολοκλήρωση της τοποθέτησης όλων των προβλεπόμενων σταθμών διοδίων, στον άξονα και τους κάθετους άξονες της Εγνατίας Οδού, θα αλλάξει το μήκος της περιοχής χρέωσης για κάθε σταθμό που έχει κατασκευαστεί, που κατασκευάζεται ή πρόκειται να κατασκευαστεί.

Μια ημέρα μετά τη δημοσιοποίηση του θέματος, από τον βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας, οι τοπικές κοινωνίες της Ηπείρου, και δήμαρχοι της περιοχής, αντιμετωπίζουν πλέον το μείζον αυτό ζήτημα με έντονο προβληματισμό και αυτό γιατί ο κ. Σπίρτζης χωρίς να αναφέρει συγκεκριμένες λεπτομέρειες και ποσοστά των μειώσεων επισημαίνει στην απάντησή του πως με τη λειτουργία του νέου σταθμού διοδίων στο Δροσοχώρι, ο οποίος αναμένεται να λειτουργήσει στις 31 Αυγούστου, θα υπολογίζονται διαφορετικά οι χιλιομετρικές αποστάσεις μεταξύ των τριών σταθμών που βρίσκονται εντός ή στα όρια των Ιωαννίνων και αυτό θα επιφέρει μειώσεις στα τέλη των διοδίων.

Παρότι η Εγνατία Οδός Α.Ε στην εισήγησή της έχει προτείνει τον καθορισμό ενιαίας τιμής στους σταθμούς διοδίων στο ύψος του 1 ευρώ μέχρι την εφαρμογή της αναλογικής χρέωσης, πληροφορίες αναφέρουν πως η τιμή αυτή δεν αποτελεί καν αντικείμενο συζήτησης στο υπουργείο.

Τόσο ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου, Γιάννης Λώλος, όσο και ο Δήμαρχος Μετσόβου Κώστας Τζαφέας με χθεσινές τους δηλώσεις τόνισαν ότι η απάντηση του κ. Σπίρτζη δεν αποτελεί κάτι άλλο πέρα από μία προσπάθεια να «χρυσώσει το χάπι» για τις τοπικές κοινωνίες, που έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους κυρίως για το υψηλό κόστος που καταβάλλουν οι καθημερινοί χρήστες και οι επισκέπτες στις μετακινήσεις εντός της Π.Ε. Ιωαννίνων.

Αμφότεροι τόνισαν πως το υπουργείο ή θα πρέπει να προχωρήσει σε μία γενναία μείωση των τελών διοδίων, ή να αναστείλει τη λειτουργία των νέων σταθμών, μέχρι την έναρξη εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.

«Θα πρέπει να μειωθούν δραστικά οι τιμές των διοδίων και όχι με ψέματα», τόνισε ο κ. Λώλος, ενώ ο Κ. Τζαφέας έκανε γνωστό ότι ο Δήμος Μετσόβου, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου έχει ζητήσει ήδη τη συνεργασία μεγάλου δικηγορικού γραφείου στην Αθήνα ώστε να εξετάσει τις δυνατότητες προσφυγής στην περίπτωση μη εφαρμογής των αναλογικών διοδίων.

«Αποτελεί πολιτική δέσμευση η εφαρμογή των αναλογικών διοδίων, ενώ ο Δήμος Μετσόβου παραχώρησε για την κατασκευή της Εγνατίας δημοτικές εκτάσεις, στο πλαίσιο της κοινωφελούς προσφοράς, χωρίς ποτέ να αποζημιωθεί. Για τους λόγους αυτούς και επειδή μία πιθανή καθυστέρηση των αναλογικών διοδίων θα πλήξει όχι μόνο τους κατοίκους, αλλά και τον τουρισμό της περιοχής, είμαστε έτοιμοι να στραφούμε νομικά, διεκδικώντας την καλύτερη δυνατή λύση», σημείωσε ο κ. Τζαφέας.

Νέα εμπόδια

στην παραχώρηση

Εξάλλου, νέα εμπόδια μπαίνουν στην παραχώρηση της Εγνατίας Οδoύ μετά και τη νέα αναβολή των διαγωνισμών για την κατασκευή νέων σταθμών διοδίων σε Καβάλα (Άσπρη Άμμος) και Στρυμονικό, λόγω της απεργίας των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν στην παραχώρηση του οδικού άξονα και την τοποθέτηση των νέων σταθμών διοδίων, ζητώντας την εφαρμογή αναλογικού συστήματος.

Υπενθυμίζεται ότι στην Εγνατία Οδό, σύμφωνα με πρόσφατη ΚΥΑ, θα τοποθετηθούν συνολικά 18 μετωπικοί (μαζί με τους τέσσερις στους κάθετους άξονες) και 20 πλευρικοί σταθμοί, κάτι το οποίο έχει προκαλέσει την αντίδραση τοπικών φορέων.

Για τους δυο νέους σταθμούς διοδίων σε Καβάλα και Στρυμονικό, η Εγνατία Οδός πρόκειται να δημοσιεύσει νέα ημερομηνία υποβολής προσφορών για την κατασκευή τους.

Να σημειωθεί ότι στόχος του ΤΑΙΠΕΔ είναι η ολοκλήρωση του διαγωνισμού και η ανάδειξη του αναδόχου μέχρι το τέλος τους έτους, ενώ όσον αφορά το μοντέλο αξιοποίησης, πολλά είναι τα εναλλακτικά σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι, με αυτό που προκρίνεται είναι η παραχώρηση του οδικού άξονα για 35 χρόνια στον υποψήφιο επενδυτή.

Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα έως τους Κήπους Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη.

Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'} p.p2 {margin: 0.0px 0.0px 1.0px 0.0px; font: 12.0px 'Times New Roman'; min-height: 15.0px}

Ο συνολικού μήκους 800 χιλιομέτρων αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης. Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Share on facebook
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος
  • Εφημερίδα Ανεξάρτητος