ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ – Αυξημένη η κυκλοφορία, στους 100.000 οι συνδρομητές

Για το θέμα της παραχώρησης του οδικού άξονα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΤΑΙΠΕΔ, η ολοκλήρωση της διαδικασίας πάει για το τέλος του 2022, καθώς υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού

 

Σταδιακή επανάκαμψη της κυκλοφορίας καταγράφεται στην Εγνατία Οδό, με την κίνηση των οχημάτων να είναι αυξημένη κατά 3% έως 5% σε σχέση με πέρυσι ενώ μεγάλο είναι το ενδιαφέρον των χρηστών του αυτοκινητοδρόμου για την απόκτηση πομποδέκτη που εξασφαλίζει γρήγορες και οικονομικότερες διελεύσεις.

Είναι ενδεικτικό ότι μόλις στον ένα χρόνο που μετρά η Εγνατία Οδός από την καθιέρωση της υπηρεσίας, Egnatia Pass για την ηλεκτρονική πληρωμή τέλους διοδίου, έχει διαθέσει περί του 100.000 πομποδέκτες.

Υπενθυμίζεται ότι η Eγνατία Οδός εισήλθε στην εποχή των ηλεκτρονικών διοδίων τον Οκτώβριο του 2020, ενώ μόλις σε ενάμιση μήνα από την εφαρμογή του είχε 15.000 συνδρομητές (Έλληνες και Βαλκάνιους).

Έτσι ο κάτοχος του πομποδέκτη της εταιρείας, μπορεί να ταξιδεύει από τη Βόρεια Ελλάδα ως την Πελοπόννησο και από την Ηγουμενίτσα μέχρι τους Κήπους, χωρίς στάσεις και καθυστερήσεις στους σταθμούς διοδίων.

Όσον αφορά το θέμα που έχει δημιουργηθεί με την έλλειψη μηχανημάτων αυτόματης διέλευσης, στελέχη της Εγνατίας Οδού επισημαίνουν στο capital ότι ο αυτοκινητόδρομος δεν αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα στην παρούσα φάση, ωστόσο είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο να δημιουργηθούν δυσλειτουργίες σε περίπτωση που η κατάσταση στην παραγωγή μικροεπεξεργαστών (microchips) που αποτελούν βασικό εξοπλισμό των συσκευών πομποδεκτών, συνεχιστεί.

Η Εγνατία Οδός είναι οδικός άξονας, μήκους 658 χιλιομέτρων, με πλήρη έλεγχο προσβάσεων και διαχωρισμένο οδόστρωμα.

Εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα στην Περιφέρεια της Θεσπρωτίας (βορειοδυτική ακτή της Ελλάδας) μέχρι τους Κήπους στην Περιφέρεια του Έβρου (στον συνοριακό σταθμό με την Τουρκία).

Οι τρεις κάθετοι οδικοί άξονες, συνολικού μήκους 225 χιλιομέτρων, αποτελούν συνδέσεις της Εγνατίας Οδού με τις γειτονικές χώρες (Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Βουλγαρία).

Στο τέλος του 2022 η παραχώρηση

Όσον αφορά το θέμα της παραχώρησης του οδικού άξονα, σύμφωνα με την τελευταία ενημέρωση του ΤΑΙΠΕΔ, η ολοκλήρωση της διαδικασίας πάει για το τέλος του 2022, καθώς υπάρχουν ακόμα εκκρεμότητες για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Οι σημαντικότερες έχουν να κάνουν με την ολοκλήρωση των σταθμών διοδίων, τις αδειοδοτήσεις των σηράγγων κ.ά. Να σημειωθεί ότι ανάδοχος της παραχώρησης για 35 χρόνια έχει αναδειχτεί η  κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-EGIS PROJECTS με το τίμημα να φτάνει το 1,5 δισ. ευρώ.

Για την ολοκλήρωση της παραχώρησης θα πρέπει η σύμβαση να σταλεί προς έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία να κατατεθεί στη Βουλή προς κύρωση. Στόχος για το ΤΑΙΠΕΔ παραμένει η σύμβαση να υπογραφεί εντός του β΄ εξαμήνου του 2022 και εν συνεχεία να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.

Διάκριση για την Ολυμπία Οδό

Από την άλλη, το κορυφαίο βραβείο στην κατηγορία «Καλύτερη χρήση Τεχνολογίας στην Εμπειρία του Πελάτη» απέσπασε η Ολυμπία Οδός στα Εθνικά Βραβεία Εξυπηρέτησης Πελατών 2021 για το καινοτόμο πρώτο σύστημα χιλιομετρικής χρέωσης στην Ελλάδα Hybrid, το οποίο προσφέρει σημαντικά οφέλη στους χρήστες και έχει μεγάλη επίδραση στις τοπικές κοινωνίες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ολυμπίας Οδού, το Hybrid αντιμετωπίζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα το θέμα της κοινωνικά δίκαιης χρέωσης και εξασφαλίζει ότι οι χρήστες πληρώνουν αποκλειστικά και μόνο για την απόσταση που έχουν διανύσει. Το Υβριδικό Σύστημα ήδη προσελκύει τοπικούς πελάτες/χρήστες στον αυτοκινητόδρομο, μειώνοντας παράλληλα τον αριθμό των ατυχημάτων και αποσυμφορίζοντας το παράπλευρο οδικό δίκτυο.

Η ανακοίνωση αναφέρει ότι φέτος, στα ειδικά βραβεία Real Life Heroes Awards, η Ολυμπία Οδός Λειτουργία Α.Ε. συμμετείχε με τους δικούς της ήρωες, πρωταγωνιστές μιας βαθιά ανθρώπινης ιστορίας. Ο Δημήτρης Χρόνης, ο Μιχάλης Δημητρουλάκος και ο Χρήστος Λιόγρης, ένα απόγευμα του Μαΐου, κατά τη διάρκεια των εργασιών τους στον ανισόπεδο κόμβο Πάχης/ Μεγάρων κατάφεραν με την ψύχραιμη παρέμβασή τους να σώσουν ένα δίχρονο κοριτσάκι από βέβαιο πνιγμό, από μια καραμέλα που είχε σταθεί στο λαιμό της. Οι τρεις συνάδελφοι προσέγγισαν γρήγορα το όχημα που σταμάτησε κοντά τους, βλέποντας τον πατέρα του παιδιού σε κατάσταση σοκ να καλεί σε βοήθεια, και αμέσως εφάρμοσαν αποτελεσματικά τεχνικές Πρώτων Βοηθειών.