ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – Πίσω στα θρανία με μάσκες, τεστ και μέτρα

Τι έδειξαν για την Ήπειρο τα στοιχεία των self test στους μαθητές

Με μάσκες στα πρόσωπα και τα self-tests ανά χείρας επέστρεψαν χθες το πρωί στα σχολεία, μετά από απουσία αρκετών μηνών, οι μαθητές νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων.

Ωστόσο, η επιστροφή των μαθητών στην δια ζώσης εκπαίδευση σε πολλές περιπτώσεις συνοδεύτηκε από ταλαιπωρία και προβλήματα καθώς μαθητές βρέθηκαν θετικοί στα self test, χωρίς στην πραγματικότητα να είναι, και χρειάστηκε τόσο την Κυριακή όσο και την Δευτέρα να πάνε για επανέλεγχο.

Ένα άλλο πρόβλημα που αντιμετώπισαν οικογένειες την Κυριακή ήταν η αδυναμία εισόδου στην ιστοσελίδα όπου έπρεπε να δηλωθεί το αρνητικό (ή το θετικό) αποτέλεσμα του τεστ. Στις συγκεκριμένες περιπτώσεις οι οικογένειες έπρεπε να συμπληρώσουν χειρόγραφη δήλωση στην οποία να αναφέρουν το αρνητικό αποτέλεσμα του τεστ ώστε να έχουν δικαίωμα τα παιδιά τους να μπουν στις τάξεις για μάθημα.

Χθες το πρωί, ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Ηπείρου, Κώστας Καμπουράκης, βρέθηκε στο 21ο Δημοτικό Ιωαννίνων, συνοδευόμενος από τον διευθυντή της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και τον διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Ο κ. Καμπουράκης ρωτήθηκε για την επανεκκίνηση της δια ζώσης εκπαίδευση. Όπως ανέφερε δεν υπήρξαν προβλήματα ούτε από την πλευρά των εκπαιδευτικών ούτε από την πλευρά των δασκάλων ενώ τόνισε ότι εξακολουθούν να ισχύουν τα υπόλοιπα μέτρα που έχουν να κάνουν με την υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών, τις σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες, τη χρήση αντισηπτικών, τον τακτικό αερισμό των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά, τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

Ερωτηθείς για το θέμα που ανέκυψε με τα self test ο κ. Καμπουράκης εξήγησε ότι δεν ανήκει στην δική του αρμοδιότητα και ότι είναι ζήτημα του υπουργείου Υγείας και του ΕΟΔΥ η διάθεση των τεστ και άρα η διερεύνηση του προβλήματος που πιθανόν να υπάρχει στην συγκεκριμένη παρτίδα.

«Κοιτάξτε, αν και δεν είναι θέμα της αρμοδιότητάς μου, αστοχίες μπορεί να υπάρχουν είτε στον τρόπο χρήσης, είτε κατασκευαστικές, ωστόσο δεν υπήρξε σε τόσο ανησυχητικό βαθμό ζήτημα. Η γενική εικόνα δεν αλλοιώνεται. Το self test είναι ένα φίλτρο που μας βοηθά ώστε θετικά άτομα να μην εισέλθουν στο σχολικό περιβάλλον», τόνισε, μεταξύ άλλων.

Στα θετικά σημεία στάθηκε ο διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Δημήτρης Ντούτσης που τόνισε την σημασία που έχει για τα παιδιά το σχολείο και η επικοινωνία με τους συμμαθητές τους. Το σχολείο άλλωστε εκτός από εκπαίδευση προσφέρει και κοινωνικοποίηση και αυτό είναι που έλειψε πολύ στα παιδιά.

Ο κ. Ντούτσης ανέφερε ότι καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας γινόταν μαθήματα με τηλεκπαίδευση ευχαριστώντας τους γονείς για την συνεργασία που υπήρχε και ευχόμενος να ολοκληρωθεί χωρίς άλλο κλείσιμο η σχολική χρονιά μέχρι το τέλος του Ιουνίου.

Τέλος, ο διευθυντής του 21ο δημοτικού σχολείου Νικόλαος Γεωργίτσης ανέφερε ότι τόσο τα παιδιά όσο και οι εκπαιδευτικοί τηρούν τα μέτρα αναδεικνύοντας την συνεργασία που υπάρχει.

Τα στοιχεία για την Ήπειρο

Εξάλλου, στους 24 ανέρχονται οι μαθητές από το σύνολο των σχολικών μονάδων της Ηπείρου που βρέθηκαν θετικοί στον Covid-19 και δεν προσήλθαν στα μαθήματα.

Η μεγάλη πλειοψηφία, 20 συνολικά ανήκουν στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση ενώ τέσσερις στην πρωτοβάθμια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε και επεξεργάστηκε η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ηπείρου οι θετικοί εκπαιδευτικοί είναι μόλις δύο και ανήκουν στην Πρωτοβάθμια.

Κατά την πρώτη μέρα το ποσοστό των μαθητών που απουσίαζε από τα σχολεία ανέρχεται στο 8% για τα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά και στο 12% για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια.

Στο 5% κυμαίνεται το ποσοστό των εκπαιδευτικών που απουσίαζε.

Από τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης προκύπτει ότι είναι απειροελάχιστο το ποσοστό των αρνητών του τεστ.

Μόλις επτά μαθητές και ένας εκπαιδευτικός για την Πρωτοβάθμια και τέσσερις μαθητές για την Δευτεροβάθμια.

Φροντιστήρια και Παιδικοί Σταθμοί

Από την άλλη, επεκτείνεται η υποχρεωτική διεξαγωγή self-tests σε φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών, βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, ενώ από χθες και μέχρι να μειωθεί το επιδημιολογικό φορτίο, οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα που απασχολούνται σε οκτώ κλάδους θα διενεργούν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο, υποχρεωτικά, δύο φορές την εβδομάδα.

Ειδικότερα, δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ η απόφαση με την οποία τροποποιείται η ΚΥΑ σχετικά με την «Εφαρμογή του υποχρεωτικού μέτρου του διαγνωστικού ελέγχου νόσησης από τον κορωνοϊό COVID-19 σε εργαζόμενους του ιδιωτικού τομέα που παρέχουν την εργασία τους με φυσική παρουσία».

Τέλος, σύμφωνα με το τελευταίο ΦΕΚ, χθες Δευτέρα άνοιξαν τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών μόνο για μαθητές τμημάτων προετοιμασίας για Εξετάσεις Γλωσσομάθειας, δηλαδή τα επίπεδα Β1, Β2, C1, C2.

«Για την προσέλευση απαιτείται αρνητικό Rapid ή Self Test, μάσκα καθώς και τήρηση των μέτρων. Για μικρότερα επίπεδα ισχύει η τηλεκπαίδευση μέχρι νεότερη ΚΥΑ εν όψει του γενικότερου ανοίγματος αγοράς/επιχειρήσεων. Διευκρινίσεις δίνονται από τα Κέντρα Ξ. Γ.», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Συλλόγου Palso Ιωαννίνων.