Τρίτη, 19 Οκτωβρίου, 2021

ΠΡΑΜΑΝΤΑ ΒΟΡ. ΤΖΟΥΜΕΡΚΩΝ – Παρεμβάσεις για την λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου

Την επανεξέταση της απόφασης για υποβάθμιση του Σχολείου Πραμάντων και τη συνέχιση της λειτουργίας του ως τριθέσιο ζητά ο Δήμαρχος Γιάννης Σεντελές, με επιστολή του προς την υπουργό Παιδείας

 

Την επανεξέταση της απόφασης για υποβάθμιση του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων και τη συνέχιση της λειτουργίας του ως τριθέσιο ζητά ο Δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων Γιάννης Σεντελές, με επιστολή του προς την Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως, την οποία απευθύνει και στους βουλευτές του νομού Ιωαννίνων.

Όπως αναφέρει, το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων διαθέτει την ίδια δύναμη μαθητών με πέρυσι και ο αριθμός των μαθητών οριακά δεν καλύπτει το όριο, ωστόσο επισημαίνει ότι θα πρέπει να συνυπολογιστούν και άλλες παράμετροι.

«Προκειμένου να ενισχυθεί και να λειτουργήσει ένα σχολείο περισσοτέρων θέσεων στην έδρα του Δήμου μας, προς όφελος των μαθητών, έκλεισαν ήδη τρία Δημοτικά Σχολεία μικρότερων χωριών. Των Χριστών παλαιότερα και της Πλατανούσας και του Ματσουκίου προσφάτως. Η υποβάθμιση του σχολείου έχει αντίκτυπο και στις ειδικότητες, οι οποίες στο εξής δε θα είναι διαθέσιμες.

Τα Πράμαντα είναι η πλέον απομακρυσμένη έδρα Δήμου (65 χλμ.) από την πρωτεύουσα του Νομού Ιωαννίνων, οι μαθητές δεν έχουν άλλη δυνατότητα να αναπληρώσουν ό,τι ένα υποβαθμισμένο σχολείο δεν μπορεί να τους προσφέρει, και για τον λόγο αυτό θεωρούμε ότι θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με ξεχωριστό και ιδιαίτερο τρόπο.

Γνωρίζουμε καλά ότι ήδη σε διάφορα χωριά του Νομού λειτουργούν κατ’ εξαίρεση, και ενδεχομένως δικαίως, σχολεία με περισσότερες θέσεις, από όσες δικαιολογεί ο αριθμός των μαθητών τους. Η περιοχή μας αναπτύσσεται ταχέως τουριστικά και ήδη φαίνεται η πρόθεση νέων ανθρώπων να δραστηριοποιηθούν στον τομέα αυτό. Η υποβάθμιση του σχολείου θα λειτουργήσει ασφαλώς ως ένα αντικίνητρο για τις νέες οικογένειες», σημειώνει ο κ. Σεντελές στην επιστολή του, μεταφέροντας, παράλληλα, τη μεγάλη αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί στους μαθητές και τους γονείς τους.

Η Μερόπη Τζούφη

Την ίδια στιγμή, να μην υποβαθμιστεί το Δημοτικό Σχολείο Πραμάντων από τριθέσιο σε διθέσιο ζητά και η Μερόπη Τζούφη από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.

Η βουλευτής Ιωαννίνων του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ κατέθεσε ως κοινοβουλευτική αναφορά την επιστολή του Δημάρχου Βορείων Τζουμέρκων Γιάννη Σεντελέ με τίτλο «Υποβάθμιση Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων», ζητώντας από την υπουργό Παιδείας να επανεξετάσει την απόφασή της και να ενημερώσει άμεσα τη δημοτική αρχή και την τοπική κοινωνία.

Όπως τονίζει η Μερόπη Τζούφη: «Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, αντί να προσλάβει αναπληρωτές, υποβαθμίζει και συγχωνεύει τμήματα και σχολεία κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς. Τα τεχνάσματα για την εξοικονόμηση πόρων είναι σε βάρος των μαθητών και πρέπει να σταματήσουν τώρα».

Τέλος, επισημαίνει ότι «το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τις ιδιαιτερότητες των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, υπονομεύει τις προσπάθειες της τοπικής κοινωνίας και των νέων οικογενειών που ζητούν ποιοτική εκπαίδευση για τα παιδιά τους».

Η Ν.Ε. Ιωαννίνων του Κινήματος Αλλαγής

Ανακοίνωση για το ίδιο θέμα εξέδωσε χθες και η Νομαρχιακή Επιτροπή Ιωαννίνων του Κινήματος Αλλαγής.

Σε ανακοίνωση αναφέρονται και τα εξής: «Ένα ακόμη θύμα αυτού του πρωτοφανούς αναπρογραμματισμού είναι το Τριθέσιο Δημοτικό Σχολείο  Πραμάντων  που υποβιβάζεται λειτουργικά σε Διθέσιο. Ένα σχολείο που λειτουργεί υπό ιδιαίτερες, προβληματικές,  καιρικές και συγκοινωνιακές συνθήκες και καλύπτει μια μεγάλη, ορεινή και δυσπρόσιτη Δημοτική περιοχή πλήττεται. Ένα δημόσιο σχολείο με μαθητές μεταφερόμενους από την Κηπίνα, το Ματσούκι, την Πλάκα και τους Κτιστάδες καλείται να αναπροσαρμόσει το εκπαιδευτικό του πρόγραμμα. Το άμεσο  αποτέλεσμα αυτής της αστοχίας είναι οι μαθητές της Α΄ και Β΄ τάξης να διαχωριστούν. Θα πρέπει να μάθουν να συνυπάρχουν στα διδακτικά τους ημίωρα σε μεγαλύτερα τμήματα με μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων – η  Α΄ τάξη με τη Γ΄ και τη Δ΄ και η Β΄ τάξη με την Ε΄ και τη ΣΤ΄. Είναι πρωτοφανής η αδιαφορία με την οποία το Υπουργείο Παιδείας αντιμετωπίζει τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών, οι οποίοι ήδη αντιμετωπίζουν αυξημένα προβλήματα λόγω της τηλεκπαίδευσης. Το λιγότερο αστοχία ενεργειών υποδηλώνει κάθε υποβιβασμός που αυξάνει τον μαθητικό πληθυσμό ανά τμήμα  ιδιαίτερα στην σημερινή συγκυρία με την απειλή του covid-19 του κορωνοϊού. Πρέπει άμεσα να κινητοποιηθούν, να ευαισθητοποιηθούν, οι αρμόδιοι φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και της Εκπαίδευσης, ώστε να μην διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία του Δημοτικού Σχολείου Πραμάντων και ο προγραμματισμός των οικογενειών των μικρών μαθητών».

 

Επιμέλεια: Βασίλης Λούπας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ