Δευτέρα, 27 Ιουνίου, 2022

Θεωρητικά, θα έχουμε τρένο στην Ήπειρο το 2030

Ενδιαφέρουσες προοπτικές για τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα, περιλαμβάνει έγγραφο του ΟΣΕ

Ορίζοντα δεκαετίας έχει η προοπτική ολοκλήρωσης του σιδηροδρομικού άξονα Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα, σε θεωρητικό τουλάχιστον επίπεδο, όπως προκύπτει από τις μελέτες που εκπονεί ο ΟΣΕ. Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή, ο ΟΣΕ, ενημερώνει, ότι η πρώτη φάση των μελετών έχει ήδη ολοκληρωθεί, ενώ γίνεται λόγος για ένα σημαντικό τμήμα που λείπει σήμερα, ώστε να επεκταθεί το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για να ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες για τη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου, ο ΟΣΕ υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021, αίτημα χρηματοδότησης ύψους 15 εκατ. ευρώ στο CEF 2014-2020 το οποίο εγκρίθηκε τον περασμένο Νοέμβριο.
Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής, η οποία θα ξεκινά από την Καλαμπάκα, θα φτάνει στα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η νέα γραμμή μήκους περίπου 120 χιλιομέτρων, θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου.
Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, τις οποίες επικαλείται το ypodomes.com το Αθήνα-Ιωάννινα με τρένο θα μπορεί να εκτελείται σε 4 ώρες και το Αθήνα-Ηγουμενίτσα σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά. Η γραμμή θα είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, EMTS, τηλεδιοίκηση.
Η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται για το τέλος του 2024 και στη συνέχεια θα αναζητηθούν κονδύλια για την κατασκευή της νέας γραμμής η οποία θα είναι ηλεκτροκινούμενη. Στόχος είναι η ολοκλήρωση των έργων να έχει επιτευχθεί μέχρι το 2030. Η δημοπράτηση των μελετών αναμένεται το επόμενο διάστημα και εκτιμάται πως θα τραβήξει το ενδιαφέρον πολλών συμβουλευτικών εταιρειών.
Κόστος σχεδόν 1,5 δις
Το κόστος των έργων εκτιμάται (καθώς θα πρέπει να ολοκληρωθούν οι μελέτες) μεταξύ 1-1,5 δισ. ευρώ. Παράλληλα θα γίνει εφικτό το όνειρο της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων Ηγουμενίτσας και Βόλου. Η νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο  Διευρωπαϊκών Μεταφορών.
Σημειώνεται πως ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο από τη δεκαετία του 2000 με ένα φιλόδοξο πλάνο το οποίο όμως δεν είχε συνέχεια.
Τον περασμένο Νοέμβριο υπεγράφη μεταξύ της CINEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης με ποσοστό χρηματοδότησης από το CEF 50% και τα υπόλοιπο 50% από το ΠΔΕ όπου και αναμένεται να ενταχθεί.
(Πηγή: ypodomes.com)

ΔΗΜΟΦΙΛΗ