ΓΑΛΑΚΤΟΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ «ΔΩΔΩΝΗ» – Με «όπλο» την ποιότητα συνεχίζει την ανοδική της πορεία

Στο  θετικό απολογισμό της εταιρείας για το 2020, αλλά και στις συνέπειες της πανδημίας, αναφέρθηκε ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Μιχάλης Παναγιωτάκης

 

 

 

Με κύριο γνώμονα την ποιότητα των προϊόντων της, η γαλακτοβιομηχανία ΔΩΔΩΝΗ, συνέχισε και το 2020 την ανοδική της πορεία, παρά τις εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες που διαμορφώθηκαν σε Ελλάδα και εξωτερικό, εξαιτίας της πανδημίας.

Χθες, ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, Μιχάλης Παναγιωτάκης, προχώρησε στον καθιερωμένο ετήσιο απολογισμό και την στοχοθεσία για το νέο έτος, μιλώντας στα τοπικά μέσα ενημέρωσης.

Σύμφωνα με τον ίδιο η εταιρεία «έτρεξε» με ένα ποσοστό 2-3% το ρυθμό ανάπτυξής της τόσο στην εγχώρια αγορά γαλακτοκομικών όσο και στις βασικές χώρες εξαγωγής της σε Ευρώπη και ΗΠΑ, με τον κ. Παναγιωτάκη να εκφράζει την ικανοποίηση του Δ.Σ για την πορεία του 2020, χωρίς ωστόσο να κρύβει τον προβληματισμό για τις επιπτώσεις της πανδημίας στην ελληνική οικονομία και στο εισόδημα των μεσαίων και χαμηλότερων κοινωνικών και οικονομικών στρωμάτων.

Όπως ανέφερε με μία εκτιμώμενη ύφεση στη χώρα μεταξύ 5% και 7% το 2021, αυτό σημαίνει μείωση του ΑΕΠ, επομένως μείωση της αγοραστικής δυνατότητας.

Σε πρακτικό επίπεδο η εταιρεία όπως και οι υπόλοιπες καλούνται να προσαρμοστούν στις δυνατότητες του καταναλωτικού κοινού το οποίο ωστόσο ανταποκρίθηκε στις συνθήκες της πανδημίας με την αγορά, επομένως και τη στήριξη των προϊόντων ΠΟΠ, με κορυφαία τη φέτα.

Η βασική αλλαγή είχε να κάνει με τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες λόγω του εγκλεισμού, κάτι που παρατηρήθηκε και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Αντίθετα από τα συνηθισμένα, δεν υπήρχαν οι περίοδοι στις οποίες καταγράφονταν παραδοσιακά μεγάλη αύξηση στην κατανάλωση (π.χ γιορτές) αλλά η αύξηση στην κατανάλωση σχετιζόταν κυρίως με τις περιόδους των προσφορών – προωθητικών ενεργειών.

Η λειτουργία λόγω πανδημίας

Παράλληλα, όπως ήταν αναμενόμενο η πανδημία, επηρέασε τη λειτουργία της επιχείρησης, όπως συνέβη με όλες, ωστόσο η ΔΩΔΩΝΗ άρχισε να εφαρμόζει επιπλέον μέτρα πρόληψης σε όλες τις γραμμές παραγωγής αρκετά νωρίτερα από την εφαρμογή του πρώτου lockdown, κάτι που βοήθησε σημαντικά στην μέχρι σήμερα ομαλή λειτουργία της.

Ωστόσο, η απαίτηση για την εφαρμογή επιπλέον μέτρων προστασίας επέφερε μία αναπόφευκτη αύξηση του κόστους λειτουργίας που επιβάρυνε την κερδοφορία.

Νέα προϊόντα και ενίσχυση της ποιότητας

Όπως έγινε γνωστό κατά τον χθεσινό απολογισμό, από τον κ. Παναγιωτάκη, το επόμενο διάστημα η εταιρεία έχει σχεδιάσει την προώθηση νέων προϊόντων στην αγορά όπως η σειρά των παραδοσιακών που κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του ’20 και το κατσικίσιο γιαούρτι.

Εξαιρετικά ενδιαφέρον όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης είναι ότι και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό η ζήτηση για προϊόντα ΠΟΠ είναι συνεχώς ανοδική.

Η ΔΩΔΩΝΗ εστιάζει τα τελευταία χρόνια στη βελτίωση της αποδοτικότητας που έχουν οι παραγωγοί στην εισκομιζόμενη ποσότητα γάλακτος. Με τον καθορισμό συγκεκριμένων προϋποθέσεων και στάνταρτς ποιότητας, σε συνάρτηση με την υψηλότερη τιμή παραγωγού η εταιρεία εκτιμά ότι μπορεί σε ετήσια βάση να αυξάνει και την ποσότητα αλλά και την ποιότητα του προϊόντος κατά 2%-4%. Συνεχίζει να ανταποκρίνεται σε αιτήματα προκαταβολών, ενισχύει τους παραγωγούς για την αγορά ζωοτροφών και στηρίζει νέα επιχειρηματικά μοντέλα ανθρώπων που θέλουν να επενδύσουν και να συνεργαστούν με την ΔΩΔΩΝΗ.

Εκείνο που δημιουργεί προβληματισμό όπως ανέφερε ο κ. Παναγιωτάκης είναι ότι καταγράφεται ένας σταθερός αριθμός παραγωγών που εγκαταλείπει το επάγγελμα, ακόμη και για λόγους συνταξιοδότησης, χωρίς να υπάρχει διάδοχη κατάσταση.

Ελληνοποιήσεις

Όπως σημειώθηκε από τον κ. Παναγιωτάκη, η εφαρμογή της αυστηρής νομοθεσίας για τις ελληνοποιήσεις στο γάλα σε συνδυασμό με τους περιορισμούς των μετακινήσεων λόγω της πανδημίας φαίνεται πως επηρέασαν σημαντικά το θέμα των ελληνοποιήσεων, τουλάχιστον στο επίπεδο των ποσοτήτων.

Ρόλο έχει παίξει και η σύσταση της Διεπαγγελματικής με πρόεδρο του προσωρινού Δ.Σ τον Γ. Βιτάλη, αντιπρόεδρο της ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε.

Τέλος, ο κ. Παναγιωτάκης αντιπαρήλθε τα πρόσφατα σενάρια περί αναζήτησης αγοραστή για τη ΔΩΔΩΝΗ τονίζοντας πως όλοι πλέον γνωρίζουν ποιοι είναι οι μέτοχοι της εταιρείας και αυτό που θέλουν για τη ΔΩΔΩΝΗ, σχεδιάζοντας την επόμενη φάση ανάπτυξης 2021-2025.

«Είμαστε ενθουσιασμένοι και αποφασισμένοι για να περάσουμε σε αυτήν την αναπτυξιακή φάση, κρίνοντας ότι υπάρχει ένα καταπληκτικό μομέντουμ αυτή τη στιγμή στη χώρα που συνδυάζει την υγιεινή, την ασφάλεια και την ποιότητα των τροφίμων όπως τα προϊόντα της ΔΩΔΩΝΗ», σημείωσε χαρακτηριστικά.