Με «όπλο» τη συνεργασία για τα περιστατικά εξαφανίσεων

Η αναγκαιότητα της συνεργασίας, με στόχο τον συντονισμό σε τυχόν εξαφανίσεις παιδιών ή και ενηλίκων, αλλά και σε άλλα έκτακτα περιστατικά, αναδείχθηκε μέσα από το σεμινάριο ενημέρωσης για τις καλές πρακτικές διαχείρισης περιστατικών εξαφάνισης παιδιών, που διοργάνωσε την Τετάρτη στα Γιάννενα, το «Χαμόγελο του Παιδιού» σε συνεργασία με τον Δήμο Ιωαννιτών.

Το εν  λόγω σεμινάριο αποτέλεσε τη συνέχεια των συντονισμένων ενεργειών και από κοινού δράσεων που υλοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού» και ο Δήμος Ιωαννιτών, όπως ορίζονται στο Σύμφωνο Συνεργασίας, με το οποίο επισφραγίστηκε η σύμπραξη των δυο πλευρών το Μάρτιο του 2023.

Στην έναρξη των εργασιών παραβρέθηκε ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Δημήτρης Παπαγεωργίου ο οποίος εξήρε τη συνεργασία μεταξύ του Χαμόγελου και του Δήμου.

Παραβρέθηκαν επίσης οι αντιδήμαρχοι Γιάννα Μαμακή που με το Μητρώο Εθελοντών του Δήμου είχε ανοίξει τη συνεργασία καθώς και οι αντιδήμαρχοι Χριστίνα Κωτσαντή και Γιάννης Αϊβατίδης.

Στη διάρκεια του σεμιναρίου το οποίο παρακολούθησαν πάνω από 40 στελέχη του Δήμου κι άλλων φορέων, παρουσιάστηκαν τα «εργαλεία» που χρησιμοποιεί «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όπως είναι η γραμμή 116000 (ευρωπαϊκή γραμμή) ο συναγερμός «Amber Alert», αλλά και το «Missing Alert» για το οποίο λειτουργεί την γραμμή 1017, που αφορά σε ενήλικες από 18 έως 60 ετών.

Στο έργο του «Χαμόγελου του Παιδιού», που δεν περιορίζεται μόνο σε θέματα παιδιών και εξαφανίσεων, αλλά περιλαμβάνει και δράσεις σε κρίσιμες περιόδους, όπως αυτές τις ημέρες των πυρκαγιών με το Κινητό Πολυϊατρείο «Ασκληπειός» να βρίσκεται στην Αλεξανδρούπολη, αναφέρθηκε η συντονίστρια στο Επιχειρησιακό Κέντρο Εκτάκτων Αναγκών του Οργανισμού Μάνια Αλεξοπούλου.

Όπως ανέφερε η κα Αλεξοπούλου, το «Χαμόγελο του Παιδιού» διαθέτει την εμπειρία, την τεχνογνωσία, το προσωπικό και τα μέσα για την αντιμετώπιση περιστατικών εξαφάνισης, αλλά και γενικότερα την αντιμετώπιση κρίσεων».

Τέλος, η ψυχολόγος του Οργανισμού Ευρυδίκη Παπαχρήστου, αναφέρθηκε στη σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων σε περιπτώσεις εξαφανίσεων αναφέρθηκε, και συμπλήρωσε πως το «Χαμόγελο» δέχεται πολλές κλήσεις, ωστόσο οι περισσότερες δεν καταλήγουν σε συναγερμό και δημοσιοποίηση στοιχείων. Τόνισε δε πως οι πρώτες ώρες σε κάθε εξαφάνιση είναι εξαιρετικά κρίσιμες και θα πρέπει άμεσα να υπάρχει ενεργοποίηση όλων των φορέων.

 

Βασίλης Λούπας