ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. – Πυρά Ανδρουλάκη, από τα Γιάννενα, σε Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ

Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, κατά τη διάρκεια της πολιτικής του ομιλίας, έβαλε τέλος στα σενάρια συγκυβέρνησης, ενώ παρουσίασε τις προτάσεις του κόμματος του για την Παιδεία και τον αγροδιατροφικό τομέα

 

Μιλώντας στα Ιωάννινα, το βράδυ της Τρίτης, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, Νίκος Ανδρουλάκης, απέδωσε στον πανικό της Νέας Δημοκρατίας τις θεωρίες συνωμοσίες που διακινεί ταυτίζοντας το Κίνημα με το κόμμα Βαρουφάκη, ενώ επιτέθηκε και στον ΣΥΡΙΖΑ, κατά τη διάρκεια της κεντρικής πολιτικής ομιλίας του.
Η ανοιχτή εκδήλωση στα Γιάννενα, είχε το χαρακτήρα της τοποθέτησης επί των ζητημάτων της πολιτικής επικαιρότητας περισσότερο και λιγότερο των προγραμματικών θέσεων και της παρουσίασης αυτών, η οποία όμως χαρακτηρίστηκε από τη μεγάλη προσέλευση πολιτών, σε μία από τις πλέον μαζικές εκδηλώσεις του ΠΑΣΟΚ των τελευταίων ετών στην Ήπειρο, σε κλειστό πάντα χώρο.
Ο κ. Ανδρουλάκης, λίγη μόλις ώρα μετά την συνέντευξη του Πρωθυπουργού στον Alpha, όπου κατηγόρησε το ΠΑΣΟΚ ότι ταυτίζεται με το Μέρα25 επιτέθηκε στον Κυρ. Μητσοτάκη, κάνοντας λόγο για σενάρια τρόμου, που καμία σχέση δεν έχουν με την πραγματικότητα.
«Έχουμε ξεκαθαρίσει ότι δεν υπάρχει κανένα σενάριο συγκυβέρνησης με το κόμμα του κ. Βαρουφάκη και όσους έπαιξαν τη χώρα στα ζάρια της δραχμής. Ο κ. Μητσοτάκης, όμως, συνεχίζει τρομοκρατημένος να ανασύρει αυτό το σενάριο. Του δίνουμε, λοιπόν, σήμερα από την καρδιά της Ηπείρου, τα Γιάννενα, όσκαρ μυθοπλασίας» επισήμανε ο κ. Ανδρουλάκης.
Συνεχίζοντας κάλεσε τον κ. Μητσοτάκη να παραδεχθεί ότι το πόρισμα για την τραγωδία στα Τέμπη, αναδεικνύει το μέγεθος του ψεύδους και των ευθυνών της Κυβέρνησης, ενώ επιμένει να συμπεριλάβει τον κ. Καραμανλή στα ψηφοδέλτια του κόμματος.
Απάντηση
στον Πρωθυπουργό
Παράλληλα, το βράδυ της Τρίτης, από τα Ιωάννινα, ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επιτέθηκε στην Κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό για την πορεία της οικονομίας, λέγοντας, ότι υπάρχουν αμείλικτα ερωτήματα που χρήζουν απάντησης.
«Το εμπορικό έλλειμμα αυξήθηκε κατά την περίοδο της Νέας Δημοκρατίας. Το δημόσιο χρέος έχει σπάσει το φράγμα των 400 δισ. ευρώ. Και μόνο το 14% των επενδύσεων είναι παραγωγικές και όχι real estate, που αφελληνίζουν την ελληνική οικονομία», ανέφερε, ενώ στάθηκε και στην επισήμανση του κ. Μητσοτάκη, ότι δε γνωρίζει τις θέσεις του κ. Ανδρουλάκη, γιατί έχει επιλέξει να κρύβεται.
«Καταλαβαίνω τον πανικό του κ. Μητσοτάκη. Καταλαβαίνω ότι δεν βλέπει τις πολύ μεγάλες συγκεντρώσεις του ΠΑΣΟΚ. Πριν από λίγο, είπε ότι κρύβομαι. Ξέρετε, στόχος μου είναι αυτή η παράταξη να γίνει, το σπίτι κάθε δημοκράτη και προοδευτικού Έλληνα. Για να σταματήσουμε να είμαστε όμηροι ενός ψευτοδιλήμματος μεταξύ Τσίπρα και Μητσοτάκη. Γι’ αυτό καλώ κάθε προοδευτικό πολίτη να σταθεί στο πλευρό μας σε αυτόν τον δύσκολο αγώνα, ο οποίος να είστε σίγουροι θα είναι νικηφόρος. Γιατί είναι αγώνας αξιοπρέπειας, προοπτικής» τόνισε.
Βολές και κατά του ΣΥΡΙΖΑ
Σκληρή κριτική όμως άσκησε στις πολιτικές επιλογές και του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ.
«Ο Αλέξης Τσίπρας έχει εμμονή να αυτοανακηρύσσεται εκπρόσωπος της προόδου. Είναι πρόοδος η αγαστή συνεργασία σας με τον κ. Καμμένο; Ή μήπως είναι πρόοδος ότι στα ψηφοδέλτιά σας έχετε εντάξει δεκάδες στελέχη του κ. Καμμένου αλλά και τον εκπρόσωπο της Κυβέρνησης της χρεοκοπίας του κ. Καραμανλή; Με όλα αυτά τα στελέχη, αυτό δεν είναι αριστερά αλλά ένα συνονθύλευμα για την εξουσία και την καρέκλα. Η πραγματική αριστερά είναι εδώ στη δημοκρατική παράταξη» υπογράμμισε ο κ. Ανδρουλάκης.
Προτάσεις για Παιδεία και αγροδιατροφικό τομέα
Στο τελευταίο σκέλος της ομιλίας του ο κ. Ανδρουλάκης παρουσίασε τις προτάσεις του ΠΑΣΟΚ για την Παιδεία και τον αγροδιατροφικό τομέα.
Ειδικότερα οι προτάσεις για την παιδεία είναι:
-Με αύξηση της δημόσιας δαπάνης για την Παιδεία ώστε να φτάσει σταδιακά στη μέση δαπάνη των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
-Με ενίσχυση της ποιότητας στην εκπαίδευση. Με εκσυγχρονισμό του περιεχομένου της και εφαρμογή των 16 δεικτών ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας για την κάλυψη των μαθησιακών κενών και την αντιμετώπιση των ανισοτήτων. Αξιοποίηση των σύγχρονων ψηφιακών δυνατοτήτων. Ένας υπολογιστής για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό και ένας διαδραστικός πίνακας με υπολογιστή σε κάθε τάξη. Στήριξη του ολοήμερου νηπιαγωγείου και δημοτικού με αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Πιστοποίηση ξένης γλώσσας και Ηλεκτρονικών Υπολογιστών ως την Γ’ Γυμνασίου.
– Ολόπλευρη στήριξη της Ειδικής Αγωγής και των δομών της ως πρώτο στάδιο για το σχολείο συμπεριληπτικής εκπαίδευσης για όλους τους μαθητές και μαθήτριες
– Προτεραιότητα στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και στη Δια βίου μάθηση, με σύνδεση με τις σύγχρονες ανάγκες της παραγωγής .Με κατοχύρωση επαγγελμάτων και καθορισμό επαγγελματικών δικαιωμάτων.
– Ασφαλές σχολικό περιβάλλον και υπηρεσίες ψυχολογικής και κοινωνικής στήριξης για την αντιμετώπιση των φαινομένων βίας στα σχολεία
– Καθιέρωση Εθνικού Απολυτηρίου κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα, ώστε και να απαλλαγεί σταδιακά η ελληνική οικογένεια από την επιβάρυνση των φροντιστηρίων
– Εξωστρεφή Πανεπιστήμια με σύνδεση με την παραγωγή και την τοπική ανάπτυξη, με χρηματοδότηση της έρευνας και της καινοτομίας.
– Με την εφαρμογή εθνικής μελέτης, που θα προτείνει -ως βάση διαλόγου- το πόσες σχολές και τμήματα χρειαζόμαστε ως χώρα για κάθε γνωστικό πεδίο. Με αξιοκρατία στην ακαδημαϊκή εξέλιξη, ώστε να δώσουμε τέλος στην οικογενειοκρατία.
– Οικονομική στήριξη των εκπαιδευτικών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, αλλά και αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και των συντελεστών, που το διαμορφώνουν.