ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ – Προβληματίζει το υψηλό κόστος του έργου στο Επισκοπικό

Σχεδόν 6,8 εκ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης για την κατασκευή δύο κόμβων και τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου άξονα – Για μια ακόμη φορά ο Αλ. Καχριμάνης επανέλαβε για τη λειτουργία των ΣΜΑ πως υπάρχει συμφωνία με δήμους και ΦοΔΣΑ, όχι όμως και με την ανάδοχο εταιρεία

 

 

 

Το υψηλό κόστος του έργου κατασκευής στο Επισκοπικό, ενταγμένο στο Ταμείο Ανάκαμψης με προϋπολογισμό 6,8 εκ. ευρώ, μία ημέρα μετά την ανάδειξη προσωρινού αναδόχου από την Οικονομική Επιτροπή της Περιφέρειας, βρέθηκε στο επίκεντρο συνέντευξης Τύπου, που παραχώρησε το πρωί της Τρίτης, ο Περιφερειάρχης Αλ. Καχριμάνης.

Ωστόσο, φαίνεται πως το υψηλό κόστος του συγκεκριμένου έργου προκαλεί προβληματισμό, αν και όπως ανέλυσε ο Περιφερειάρχης, σε μια προσπάθεια να εξηγήσει τον λόγο που κοστίζει τόσα χρήματα, πρόκειται για δυο έργα και συγκεκριμένα για δυο κυκλικούς κόμβους, αλλά και για τη διαπλάτυνση του υφιστάμενου οδικού άξονα σε μήκος 1,5 χιλιομέτρου με τη δημιουργία παράπλευρου δικτύου συνολικού μήκους 2,5 χλμ, χωρίς όμως να υπάρχουν εκτάσεις για απαλλοτρίωση.

Τα ερωτήματα που προκύπτουν έχουν να κάνουν με το γεγονός πως σε σύγκριση με τον προϋπολογισμό άλλων οδικών έργων, ένα τέτοιο έργο με αυτά τα χαρακτηριστικά, που δεν εκτείνεται και σε κάποιο μεγάλο μήκος πέραν της απόστασης του 1,5 χιλιομέτρου, φτάνει τα 6,8 εκ., ενώ η κατασκευή του ανισόπεδου κόμβου της Εγνατίας οδού με την εθνική Ιωαννίνων – Άρτας στην Πεδινή, προϋπολογίστηκε σε λιγότερο από 1,5 εκ. ευρώ.

Υπενθυμίζουμε μάλιστα πώς ναι μεν τίθεται το θέμα της οδικής ασφάλειας, ωστόσο κανείς δεν πρέπει να ξεχνά πως πρόκειται για έναν οδικό άξονα στον οποίο για 15 και πλέον έτη, δεν έγινε η παραμικρή παρέμβαση βελτίωσης της οδικής ασφάλειας, για να φτάσουμε στην ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού που βρίσκεται παράλληλα.

Επίσης, υπενθυμίζουμε πως μόλις όμως σε διάστημα σχεδόν ενός έτους, από τον κόμβο της Εγνατίας μέχρι τον κόμβο για το Μουσείο Βρέλλη, εγκρίθηκαν και χρηματοδοτήθηκαν έργα οδικής ασφάλειας με προϋπολογισμό σχεδόν 10 εκ. ευρώ. Πρόκειται για τον ανισόπεδο κόμβο της Εγνατίας που δεν έχει αρχίσει ακόμη να κατασκευάζεται, για τους δύο κυκλικούς κόμβους που κατασκευάστηκαν σε απόσταση 100 μέτρων ο ένας από τον άλλο και τώρα για το έργο που σχεδιάζεται από το σημείο αυτό μέχρι τον κόμβο για το Μουσείο Βρέλλη.

Τέλος, είναι υποχρέωση των αρμόδιων φορέων να δώσουν τις ανάλογες πειστικές απαντήσεις και για τις πολιτικές αποφάσεις να δεσμευτούν 24 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης από τις προσκλήσεις του υπουργείου Εσωτερικών μόνο για το συγκεκριμένο έργο στο Επισκοπικό, καθώς επίσης και για άλλους κόμβους σε Βαλανιδοράχη – Λούτσα (επί της Ε.Ο. Πρέβεζας- Ηγουμενίτσας), Λαψίστα (επί της Ε.Ο. Ιωαννίνων- Κόνιτσας) και του τμήματος Πηγάδια – Γέφυρα Πλάκας.

Οι δηλώσεις Καχριμάνη

Έτσι και σε ότι αφορά την χθεσινή συνέντευξη Καχριμάνη, ο ίδιος τόνισε πως κακώς δόθηκε ο τίτλος για τον ισόπεδο κυκλικό κόμβο στη θέση «Επισκοπικό» αφού πρόκειται για ένα δύσκολο και σύνθετο έργο, εξηγώντας ότι από τη διακλάδωση της Ε.Ο με Εγνατία μέχρι και τον κόμβο της Ιόνιας Οδού, έχουν οριστεί από το 2007 οι προδιαγραφές, στις οποίες προβλέπονται κόμβοι και πλάτος του οδοστρώματος.

Η παρέμβαση αναφέρεται σε έναν οδικό άξονα μήκους 1,5 χλμ, με παράπλευρο δίκτυο 2,5 χλμ, όπου θα κατασκευαστούν δύο κυκλικοί κόμβοι, υπόγειες διαβάσεις, τοιχία αντιστήριξης, νέος οδοφωτισμός και άλλα. «Όλα αυτά συνθέτουν ένα μεγάλο δρόμο, ο οποίος με τις διαστάσεις που έχει, βγάζει και το ποσό της μελέτης», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.

Για τους ΣΜΑ

Παράλληλα, στη συνέντευξη Τύπου της Τρίτης, ο περιφερειάρχης, επανέλαβε όσα ανέφερε σε πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, σχετικά με τη λειτουργία των ΣΜΑ, επισημαίνοντας πως υπάρχει συμφωνία με τους δήμους αλλά και τον ΦοΔΣΑ, όχι όμως και με την ανάδοχο εταιρεία, που έχει την υποχρέωση να εκπαιδεύσει το προσωπικό στο πλαίσιο της δοκιμαστικής λειτουργίας για διάστημα έξι μηνών.

Σύμφωνα με τη διακήρυξη, όπως ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, είναι ευθύνη της προμηθεύτριας εταιρείας ο σταθερός εξοπλισμός να είναι ασφαλισμένος και τακτοποιημένος για έξι μήνες μετά τη δοκιμαστική λειτουργία των ΣΜΑ.

«Δεν μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο η προμηθεύτρια εταιρεία, η οποία συμμετείχε σε έναν διαγωνισμό με δύσκολους όρους, αρχίζει και μας λέει ότι θα μας επιδείξει τον εξοπλισμό για ένα μήνα».

Ο περιφερειάρχης ανέφερε πως τη συντήρηση του κινητού εξοπλισμού (κοντέινερ και φορτηγά) ανέλαβε η Περιφέρεια Ηπείρου, ενώ έγινε δεκτό το αίτημα της εταιρείας να προχωρήσει η πληρωμή μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της εξάμηνης δοκιμαστικής λειτουργίας  του κάθε ΣΜΑ.

«Εμείς εδώ δεν θα κάνουμε εκπτώσεις σε αυτά. Στη διαδρομή που είχαμε στο θέμα των απορριμμάτων απεδείχθη στην πράξη, ότι ήμασταν πάντα στη σωστή κατεύθυνση, είτε στη λειτουργία των ΧΥΤΥ, είτε στα θέματα που αφορούσαν  το υπόλειμμα, είτε στα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των ΣΜΑ. Μέχρι στιγμής φέρνει προσκόμματα η εταιρεία. Εγώ κάνω υπομονή, αλλά αν οι ΣΜΑ δεν αρχίσουν να λειτουργούν άμεσα, θα πάει ο φάκελος στους αρμόδιους εισαγγελείς», κατέληξε.

Μετάθεση

της συνεδρίασης

Τέλος, την Παρασκευή 17 Μαρτίου και ώρα 12.00 το μεσημέρι στην αίθουσα του Περιφερειακού Συμβουλίου θα γίνει η συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος, Χωρικού Σχεδιασμού & Ανάπτυξης, που επρόκειτο να γίνει την Πέμπτη.