ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ – Ενημέρωση από πρώτο χέρι για τους οδικούς άξονες

Στα Γιάννενα αναμένεται να βρεθεί εντός των επόμενων ημερών ο υφυπουργός, Ν. Ταχιάος, για να συναντηθεί με τον Αλ. Καχριμάνη και για να ενημερώσει από την πλευρά του υπουργείου για το πού βρίσκεται η υπόθεση των οδικών υποδομών στην Ήπειρο

 

Αρκετά γρήγορες φαίνεται πως είναι οι εξελίξεις αναφορικά με την υπόθεση των οδικών αξόνων στην Ήπειρο, μετά την έντονη δυσαρέσκεια του Περιφερειάρχη Ηπείρου, Αλέξανδρου Καχριμάνη, ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα είχε απαντήσει χρησιμοποιώντας «σκληρή γλώσσα», απαντώντας στο υφυπουργό Υποδομών, Νίκο Ταχιάο.

Μετά από αυτή την αντιπαράθεση, χθες έγινε γνωστό πως τις προσεχείς ημέρες, πιθανότατα την Κυριακή ή τη Δευτέρα, θα βρίσκεται στα Γιάννενα ο υφυπουργός Υποδομών. Άλλωστε από την περασμένη Παρασκευή το Ioannina TV, μετέδωσε πως υπήρξε παρέμβαση στο ανώτερο κυβερνητικό επίπεδο ώστε να υπάρξει άμεση επαφή μεταξύ της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και της περιφέρειας Ηπείρου με επίσκεψη της πρώτης στα Γιάννενα.

Την Δευτέρα, πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν στο epirusonline.gr ανέφεραν ότι η επίσκεψη αυτή «κλείδωσε» και ο κ. Ταχιάος θα βρίσκεται στα Γιάννενα και για να συναντηθεί με τον Αλ. Καχριμάνη, κυρίως όμως, για να ενημερώσει από την πλευρά του υπουργείου για το πού βρίσκεται η υπόθεση των οδικών υποδομών στην Ήπειρο σε σχέση με τις χρηματοδοτήσεις.

Αυτό έγινε και περισσότερο επίσημο καθώς η προοπτική της επίσκεψης του κ. Ταχιάου επιβεβαιώθηκε και στην ανακοίνωση που εξέδωσε η περιφέρεια Ηπείρου αργά το μεσημέρι.

Το πρωί της Δευτέρας στην ημερίδα διαβούλευσης για τις ΟΧΕ ο κ. Καχριμάνης επανέλαβε την έντονη δυσαρέσκεια για την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, λέγοντας χαρακτηριστικά πως, «ακούμε από αυτό το υπουργείο κάποια ανάλατα πράγματα τις τελευταίες ημέρες και απορούμε γιατί διαχρονικά το Κράτος έχει συνέχεια κι εμείς έτσι πορευόμαστε» και συνέχισε: «Δεν δέχομαι ότι σε ένα κράτος δεν υπάρχει συνέχεια» και εξήγησε ότι για τους δύο οδικούς άξονες, οι οποίοι όπως και το Ιωάννινα – Κακαβιά είχαν μείνει για πάρα πολλά χρόνια στάσιμοι,  υπήρχαν συνεννοήσεις με την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου. Στο πλαίσιο αυτό – συνέχισε –  κατασκευάζονται οι οδικοί κόμβοι μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και «προκαλούν δυσφορία τα όσα ακούστηκαν τις τελευταίες ημέρες» από τον υφυπουργό Υποδομών. Ο περιφερειάρχης, απαντώντας σε ερώτηση για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, τόνισε ότι η χρηματοδότηση του έργου είναι διασφαλισμένη. «Κάθε έργο στην αρχή το βάζουμε σε εθνικούς πόρους και στη συνέχεια μόλις ανοίξει το ΕΣΠΑ μεταφέρεται εκεί», εξήγησε.

Το παράδειγμα

της γέφυρας στην Άρτα

Παράλληλα και στο ίδιο μήκος κύματος με διατύπωση αποριών και έκπληξης για τις παρεμβάσεις του υπουργείου Υποδομών κινήθηκε και η τοποθέτηση του κ. Καχριμάνη στη διάρκεια της εκδήλωσης παρουσίασης των ΟΧΕ στην Ήπειρο, όταν ρωτήθηκε από τον δήμαρχο Κεν. Τζουμέρκων για την προοπτική βελτίωσης των οδικών υποδομών στα ορεινά της Άρτας.

Έτσι, χρησιμοποίησε το παράδειγμα της γέφυρας της Άρτας, δίπλα στο ιστορικό γεφύρι, όπου ενώ η Περιφέρεια έχει κάνει τη μελέτη για τη βελτίωση της υποδομής με μία «δίδυμη» γέφυρα, το υπουργείο ανακοίνωσε την έγκριση και χρηματοδότηση μίας μελέτης για την κατασκευή νέας γέφυρας στην περιοχή του Τριγώνου.

«Ενώ έχουμε ολοκληρώσει τις μελέτες γιατί ξέρουμε την επικινδυνότητα που υπάρχει στην παλιά γέφυρα όπου δεν τηρείται καν το ανώτατο επιτρεπόμενο όριο των 20 τόνων, ξαφνικά, έρχεται το υπουργείο και μιλά για μία νέα γέφυρα τύπου Καλατράβα στην περιοχή του Τριγώνου. Μιλάμε για απίθανα πράγματα και καταστάσεις με ένα υπουργείο που αρνείται τα πάντα», σημείωσε.

Μελέτη για το Δασικό Χωριό

Τέλος, την Δευτέρα, ο κ. Καχριμάνης, αναφέρθηκε και στο Δασικό Χωριό Καταρράκτη Άρτας.

Όπως είπε, έχει ανατεθεί στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο η εκπόνηση  ολοκληρωμένης μελέτης για το τι πρέπει να γίνει. Όταν ολοκληρωθεί θα γίνει  η παρουσίασή της, ενώ το μοντέλο αξιοποίησης θα περιλαμβάνει και συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα.

Πρόσθεσε ακόμη ότι στο ΕΜΠ έχουν ανατεθεί μελέτες για την Κορωνησία, αλλά και άλλες περιοχές της Ηπείρου και μέσω των τεχνικών συμβούλων όταν ολοκληρωθούν θα γίνει η παρουσίασή τους.