ΖΩΣΙΜΑΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ – Οι σύλλογοι γονέων ζητούν μέτρα για την επικινδυνότητα της αυλής

Την άμεση λήψη μέτρων, θεωρώντας πως η αυλή έχει γίνει επικίνδυνη για τα παιδιά, ζητούν από τον Εισαγγελέα τα Δ.Σ. των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολείων που στεγάζονται στα κτίρια της Ζωσιμαίας Παιδαγωγικής Ακαδημίας (8ο Δημοτικό, 12ο Δημοτικό, 1ο και 2ο Πειραματικό και 5ο Νηπιαγωγείο καθώς επίσης και το Σχολικό Συμβούλιο.

Οι σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, σημειώνουν επίσης πως έχουν ήδη κάνει γνωστή την καταγγελία τους τόσο στην Περιφέρεια όσο και τον αντιδήμαρχο Παιδείας του δήμου Ιωαννιτών, Στέφανο Σίντο, με τον οποίο συναντήθηκαν προκειμένου να συζητήσουν μια σειρά θεμάτων που αφορούν από κοινού τα συστεγαζόμενα σχολεία.

Σο έγγραφο που κατατέθηκε σε Περιφέρεια και Εισαγγελία, μεταξύ άλλων αναφέρονται τα εξής: «Οι εργασίες ανάπλασης ξεκίνησαν περί τις αρχές του περσινού σχολικού έτους (2022-2023) και συνεχίστηκαν με την έναρξη και της φετινής σχολικής χρονιάς, δυσχεραίνοντας τη χρήση της αυλής από εκατοντάδες μικρούς μαθητές, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου. Με την ελπίδα της έγκαιρης αποπεράτωσης και παράδοσης ενός έργου, ασφαλούς προς χρήση, δείξαμε όλοι, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, τη μέγιστη υπομονή και ανοχή. Σταδιακά διαπιστώνουμε ότι τμήματα της αυλής ολοκληρώνονται και παραδίδονται προς χρήση – ίσως ανεπίσημα, αλλά σίγουρα πρακτικά – στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που στεγάζονται στο συγκρότημα.

Ανεξάρτητα από την ημερομηνία της επίσημης παράδοσης – παραλαβής του έργου από τις αρμόδιες προς τούτο υπηρεσίες και τα πορίσματα αυτών, η χρήση της αυλής εκ μέρους των μαθητών και των εκπαιδευτικών είναι καθημερινή, καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου.

Έτσι, μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς παρατηρούν καθημερινά, μετά την παράδοση σε χρήση του χαλαζιακού δαπέδου, ότι αυτό παρουσιάζει προβλήματα λόγω του υλικού του. Το χαλαζιακό δάπεδο, άλλωστε, καταλαμβάνει τη μεγαλύτερη έκταση του αύλειου χώρου, όπου κυρίως κινούνται στα διαλείμματα και γυμνάζονται στις ώρες της φυσικής αγωγής οι μαθητές. Αμέσως μετά την παράδοσή του – στα μέσα περίπου του Οκτώβρη -, είχε μεγάλη ολισθηρότητα, ειδικά στις κίτρινες λωρίδες του. Στη φάση εκείνη είχαν καταμετρηθεί πολλές πτώσεις μαθητών εξαιτίας της ολισθηρότητας αυτής και από τύχη δεν υπήρξε κάποιος σοβαρός τραυματισμός. Μια πρόχειρη λύση «καθαρίσματος» της επιφάνειας ήταν προσωρινή. Με τις βροχές και τη χρήση του, έκτοτε, παρουσιάζει συνεχή φθορά, σαν να αποσυντίθεται σε κόκκους άμμου, οι οποίοι κολλούν στα παπούτσια των μαθητών και μεταφέρονται και στο εσωτερικό του σχολικού κτιρίου και τις σκάλες,προκαλώντας κι εκεί αστα0ές και ολισ0ηρό δάπεδο.

Παράλληλα με την ολισθηρότητά του, παρατηρείται πως λιμνάζουν τα όμβρια  ύδατα σε διάφορα σημεία και γονείς έχουν δεχθεί τηλεφωνικές κλήσεις από εκπαιδευτικούς να παραλάβουν τα παιδιά τους πριν τη λήξη του ωραρίου, γιατί γλίστρησαν και έπεσαν σε λιμνάζοντα νερά στην αυλή.

Η επίσημη παράδοση της σχολικής αυλής προς χρήση στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές, που πρωτίστως δικαιούνται να την απολαμβάνουν πλήρως αποπερατωμένη και ασφαλή, δεν έχει ακόμη γίνει. Μεγάλο μέρος της αυλής προς τη Λεωφ. Δωδώνης, εκείνο που φαίνεται να προορίζεται για γήπεδο ποδοσφαίρου, δεν έχει ακόμη υποστεί διαμόρφωση, αλλά χρησιμοποιείται υπό τους μικρούς μαθητές, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Κατόπιν των ανωτέρω, εκφράζουμε την αγωνία μας για την καθημερινή ασφάλεια και ακεραιότητα των παιδιών μας/μαθητών, πρώτο και κύριο μέλημα κάθε γονέα και εκπαιδευτικού».

Ακόμη, οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων ζητούν να προχωρήσει άμεσα ενδελεχής έλεγχος και αυτοψία των άνω τμημάτων της αυλής, η λήψη και εφαρμογή όλων των μέτρων ασφαλείας που προβλέπονται βάσει της κείμενης νομοθεσίας σε αντίστοιχες περιπτώσεις και οι  απαιτούμενες ενέργειες, ώστε να διορθωθεί μόνιμα το πρόβλημα ολισθηρότητας/φθοράς στην επιφάνεια του χαλαζιακού δαπέδου, από όποια αιτία κι αν αυτή προέρχεται.

Τέλος ζητούν επίσημη ενημέρωση για τον χρόνο αποπεράτωσης του έργου, καθώς όπως σημειώνουν «η επαναλαμβανόμενη καθυστέρηση και αόριστη παράδοσή του, αποβαίνει πολλαπλά εις βάρος των εκπαιδευτικών και των παιδιών μας».