FUEL PASS 2 – Τρίμηνης διάρκειας και με αυξημένη ενίσχυση

Στα τέλη Ιουλίου θα ανοίξει η πλατφόρμα για το νέο γύρο επιδότησης καυσίμων – Ποια τα νέα εισοδηματικά κριτήρια και οι δικαιούχοι με οικογενειακό εισόδημα έως 45.000 ευρώ 

 

Τα πλαίσιο μέτρων για τον νέο κύκλο της επιδότησης στα καύσιμα (Fuel Pass 2) εξειδίκευσαν το μεσημέρι της Τρίτης οι Χρήστος Σταϊκούρας και Θεόδωρος Σκυλακάκης, μετά τις σχετικές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, νωρίτερα, στο υπουργικό συμβούλιο.

Πέρα από το γεγονός ότι το Fuel Pass θα είναι αυξημένο αυτή τη φορά, διευρύνονται και οι δικαιούχοι, καθώς μπορούν να το λάβουν όσοι έχουν δηλωθέν εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά προστατευόμενο μέλος και συνολικά έως 45.000 ευρώ.

Η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 θα είναι διαθέσιμη και πάλι στο vouchers.gov.gr από τα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του οικονομικού επιτελείου.

Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος – συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ – θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ.

Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το 2022. Το κόστος του μέτρου αυτού υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.

To ύψος της ενίσχυσης

Σε συνέχεια των προηγούμενων ανακοινώσεων του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι οι ωφελούμενοι θα λαμβάνουν την επιδότηση με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Για όσους δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν να λαμβάνουν την επιδότηση κατευθείαν στην τράπεζα.

Ωστόσο, όσοι λάβουν το Fuel Pass 2 με ψηφιακή κάρτα, η επιδότηση θα είναι προσαυξημένη κατά 15 ευρώ (έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση).

Αναλυτικά:

– Για αυτοκίνητα ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα θα είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα, 80 με κάρτα (από τα 45 που ίσχυε ως σήμερα).
– Στα νησιά (συμπεριλαμβάνεται και η Κρήτη), για τα αυτοκίνητα θα είναι 85 χωρίς κάρτα, 100 με κάρτα.
– Για δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα: 35 ευρώ χωρίς κάρτα, 60 με κάρτα
– Για δίκυκλα σε νησιά: 55 ευρώ χωρίς κάρτα, 70 με κάρτα.
Όπως υποστήριξε ο κ. Σταϊκούρας, με βάση πάντα τις σημερινές τιμές καυσίμων, η ενίσχυση αυτή απομειώνει το κόστος για 180 λίτρα καυσίμων στα 44 λεπτά το λίτρο για τις ηπειρωτικές περιοχές και τα 52 λεπτά το λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές, «ρίχνοντας την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ». Το συνολικό κόστος για το Fuel Pass 2 θα είναι 200 εκατ. ευρώ.

Οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του fuel pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, συνολικά οι δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα από τους 3,5 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη χώρα.

Όπως και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσικλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Οι ανακοινώσεις Μητσοτάκη

Νωρίτερα, το βασικό περίγραμμα των νέων παρεμβάσεων για τη στήριξη των νοικοκυριών έναντι των υψηλών τιμών στα καύσιμα ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο υπουργικό συμβούλιο.

Ακόμα, ο κ. Μητσοτάκης γνωστοποίησε επίσης πως μόλις πριν ξεκινήσει η συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου ενημερώθηκε πως έλαβε την τελική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πιο δραστική παρέμβαση στη Ρήτρα Αναπροσαρμογής.

Το μέτρο θα αρχίσει να ισχύει από 1ης Ιουλίου. Εξέφρασε δε την ικανοποίησή του για τη μεγάλη ανταπόκριση του power pass, ενώ αναφέρθηκε και στο πρόγραμμα  αντικατάστασης 400.000 παλιών, ενεργοβόρων ηλεκτρικών συσκευών.

«Αντιλαμβάνομαι κ. Υπουργέ ότι έχει μια πολύ θετική ανταπόκριση και είναι ένα πρόγραμμα το οποίο μας επιτρέπει να μπορέσουμε ταυτόχρονα να μειώσουμε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, να χαμηλώσουμε τους λογαριασμούς στα νοικοκυριά, καθώς οι ενεργοβόρες συσκευές αποτελούν σημαντικό συστατικό κομμάτι των λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος. Να στηρίξουμε και την τοπική οικονομία και τους εργαζόμενους που δραστηριοποιούνται σε όλη την αλυσίδα πώλησης αλλά και τοποθέτησης κλιματιστικών, ψυγείων. Είναι ένα πρόγραμμα το οποίο πιστεύω ότι θα πάει πολύ καλά» είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρωθυπουργός αναγνώρισε πως «τα νέα μέτρα δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν οριστικά, σε απόλυτο βαθμό, τις συνέπειες μιας παγκόσμιας αναταραχής». Εξέφρασε ωστόσο την εκτίμηση πως μπορούν να τις αμβλύνουν να βάλουν ένα σημαντικό ανάχωμα στην έντασή τους. «Για να το πω διαφορετικά, συνεχίζουμε τη μάχη για τον δίδυμο στόχο μας: μέσα στην αβέβαιη διεθνή συγκυρία, η κυβέρνηση να ανακουφίζει την κοινωνία, να απελευθερώνει την οικονομία, αλλά να κινείται πάντα -και σας το τονίζω αυτό- μέσα στα όρια των δημοσιονομικών μας αντοχών» τόνισε.