Μισή δαπάνη, μισές δουλειές…

Από ίδιους πόρους θα καλύψει ο δήμος Ιωαννιτών τις μισές και πλέον ανάγκες για την πρόσληψη και μισθοδοσία στην καθαριότητα των σχολείων – «Να επανεξετάσει το ζήτημα το υπουργείο», λέει ο δήμαρχος Μ. Ελισάφ

 

 

 

Λίγες περισσότερες θέσεις από τις μισές από εκείνες που απαιτούνται για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων και την διασφάλιση του επιπέδου υγιεινής και καθαριότητας στις σχολικές μονάδες, καλύπτει το υπ. Εσωτερικών για τη νέα σχολική χρόνια.

Οι διαμαρτυρίες είναι έντονες από τους δήμους ολόκληρης της χώρας, καθώς οι απαιτήσεις δεν καλύπτονται από την κατανομή των εργατοωρών και των πιστώσεων για αυτές που ανακοίνωσε το υπ. Εσωτερικών. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του δήμου Ιωαννιτών, όπου ζητήθηκε η κάλυψη της δαπάνης για την πρόσληψη 162 σχολικών καθαριστών και καθαριστριών με σύμβαση ορισμένου χρόνου, πλήρους απασχόλησης, με το υπουργείο να καλύπτει όμως μόνον τις 92 από αυτές.

Έτσι, ο δήμος Ιωαννιτών θα καλύψει με ίδιους πόρους το υπόλοιπο κόστος για την πρόσληψη των 70 επιπλέον εργαζόμενων, όπως έκανε γνωστό με ανακοίνωσή της η δημοτική αρχή και με δηλώσεις του στα τοπικά μέσα, ο αρμόδιος αντιδήμαρχο Γ. Αϊβατίδης. Η απόφαση αυτή της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου Ιωαννιτών διασφαλίζει το υψηλότερο δυνατό επίπεδο καθαριότητας και ασφαλούς υγειονομικής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, από την άλλη όμως επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του δήμου με ένα ποσό της τάξης των 896.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής του δήμου, για την κάλυψη των αναγκών καθαριότητας των σχολικών μονάδων και λόγω των επιπλέον αναγκών λόγω εφαρμογής των υγειονομικών πρωτοκόλλων απαιτούνται ημερησίως συνολικά (κατ’ ελάχιστο) 162 σχολικές καθαρίστριες με σύμβαση ορισμένου χρόνου πλήρους απασχολήσεως (6,5 εργατοώρες ημερησίως).

«Συνολικά δηλαδή απαιτούνται 1053 εργατοώρες ημερησίως.

Σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείου Εσωτερικών για το Δήμο Ιωαννιτών χρηματοδοτούνται το μέγιστο, 599 εργατοώρες. Αυτό σημαίνει ότι το υπουργείο καλύπτει την πρόσληψη μόνο 92 σχολικών καθαριστριών.

Μία τέτοια εξέλιξη θα δημιουργούσε τεράστια προβλήματα στις σχολικές μονάδες της περιοχής και μάλιστα σε περίοδο όπου απαιτούνται αυξημένες εργασίες καθαριότητας λόγω της πανδημίας», τόνισε ο κ. Αϊβατίδης.

Έτσι, η Οικονομική Επιτροπή ομόφωνα αποφάσισε να καλυφθεί από πόρους του δήμου η δαπάνη για την πρόσληψη άλλων 70 σχολικών καθαριστριών πλήρους απασχόλησης προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή λειτουργία όλων των εκπαιδευτικών μονάδων.

Μ. Ελισάφ – Να επανεξεταστεί η απόφαση

Ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ σε δήλωσή του τόνισε ότι για τον δήμο πρώτη και ύψιστη προτεραιότητα είναι να διασφαλίσει τις καλύτερες συνθήκες για όλους τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς. «Κληθήκαμε να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα καθώς αν μέναμε στην απόφαση του υπουργείου θα είχαμε ελλιπή καθαρισμό σε δεκάδες σχολεία. Αυτό σημαίνει ένα μεγάλο κόστος για τον δήμο και μάλιστα σε μία περίοδο όπου η αυτοδιοίκηση στο σύνολό της υποχρηματοδοτείται. Πιστεύουμε ότι ο προβληματισμός που έχει αναπτυχθεί και από την ΚΕΔΕ καθώς στην ίδια θέση βρίσκονται όλοι οι δήμοι της χώρας θα πρέπει να εισακουστεί και να επανεξεταστεί τουλάχιστον η απόφαση για τις σχολικές καθαρίστριες από το υπουργείο και την κυβέρνηση» υπογράμμισε ο δήμαρχος.

Οι αιτήσεις για την πρόσληψη σχολικών καθαριστριών πρέπει να γίνουν ηλεκτρονικά μέχρι τις 11 Αυγούστου. Όλα τα απαραίτητα έντυπα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του δήμου.

Η μεταφορά των μαθητών από τις δομές

Στο μεταξύ, από κοινού από τις κατά τόπους περιφέρειες της χώρας και το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής θα καλυφθεί το κόστος για την μεταφορά των μαθητών από τις δομές των προσφύγων στις σχολικές αίθουσες από τον Σεπτέμβριο. Κοινωνοί των προβλημάτων και της ανησυχίας που υπάρχει, έγιναν και στο δήμο Ιωαννιτών, με τον κ. Αϊβατίδη να τονίζει πως υπάρχει στενή συνεργασία με τις δομές της εκπαίδευσης και την περιφέρεια ώστε να βρεθεί η καλύτερη δυνατή λύση και η μεταφορά των μαθητών από και προς τα σχολεία να γίνει από την πρώτη ημέρα της νέας σχολικής χρονιάς.