ΔΗΜΟΣ ΙΩΑΝΝΙΤΩΝ – Τα συν και τα πλην της κίνησης πεζών και ποδηλάτων

Αποτυπώθηκαν από τους μελετητές που συνεργάζεται ο Δήμος, οι αιτίες στη δυσκολία της κίνησης πεζών και ποδηλάτων στον αστικό ιστό – Παρά τα εμπόδια η πόλη διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στα οποία μπορεί να βασιστεί μία ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής για την επόμενη ημέρα

 

Σημαντικά και ιδιαίτερα πολύτιμα για το μέλλον της βιώσιμης μετακίνησης σε μια πόλη σαν τα Γιάννενα, είναι τα συμπεράσματα των μελετητών, με τους οποίους συνεργάζεται ο Δήμος Ιωαννίνων, με στόχο να γίνει πιο εύκολη αλλά και να αυξηθεί σημαντικά η μετακίνηση των πολιτών, με άλλα μέσα, εκτός από τα Ι.Χ., όπως για παράδειγμα το ποδήλατο.

Ειδικότερα και σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ioannina TV, το 2ο συμμετοχικό εργαστήριο του Δήμου Ιωαννιτών, που πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα στο πλαίσιο της Εβδομάδας Κινητικότητας, επικεντρώθηκε στην  κωδικοποίηση των προβλημάτων που υπάρχουν στο οδικό δίκτυο εντός του αστικού ιστού της πόλης, σε σχέση με την ταυτόχρονη κίνηση Ι.Χ, πεζών και ποδηλάτων.

Οι μελετητές με επικεφαλής τον κ. Βλαστό, με τους οποίους συνεργάζεται ο Δ. Ιωαννιτών είχαν την ευκαιρία όλο το προηγούμενο διάστημα να αποτυπώσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την υφιστάμενη κατάσταση στον αστικό ιστό, τις αιτίες στη δυσκολία της κίνησης πεζών και ποδηλάτων, που καθίσταται από επικίνδυνη έως απαγορευτική σε πολλές περιπτώσεις και να επισημάνουν βασικές ελλείψεις, οι οποίες εφόσον αντιμετωπιστούν, θα μπορέσουν να δώσουν περισσότερες ευκαιρίες και δυνατότητες στις οικολογικού τύπου μετακινήσεις των πολιτών, μειώνοντας την κυκλοφοριακή επιβάρυνση.

Όπως επισημάνθηκε, από το 2009 κιόλας, οι μελετητές του Ρυθμιστικού Σχεδίου είχαν αποτυπώσει την κατάσταση και τα προβλήματα, προτείνοντας συγκεκριμένες λύσεις, οι οποίες όμως ουδέποτε εφαρμόστηκαν.

Η πόλη όμως παρόλα αυτά εξακολουθεί να διαθέτει σημαντικά συγκριτικά πλεονεκτήματα, στα οποία μπορεί να βασιστεί μία ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής για την επόμενη ημέρα.

Το μεγάλο πλεονέκτημα είναι οι ανοιχτοί, ελεύθεροι, κοινόχρηστοι χώροι κατά μήκος του παραλίμνιου άξονα, σε μία περιοχή με εξαιρετικό και ανόθευτο φυσικό περιβάλλον.

«Ωστόσο, ενόψει της δημιουργίας νέων οδικών αξόνων και παρεμβάσεων (σ.σ Γεννηματά, Νιάρχου, κυκλικοί κόμβοι), αν δεν λάβουμε μέτρα άμυνας, το σημερινό κυκλοφοριακό πρόβλημα στην πόλη, θα γίνει πολύ μεγαλύτερο. Η παρόδια στάθμευση σε κεντρικές οδικές αρτηρίες είναι ένα τεράστιο ζήτημα που αντιμετωπίζει η πόλη, όπως και άλλες πόλεις του μεγέθους των Ιωαννίνων. Ο οδηγός επιλέγει να κινείται με το Ι.Χ γιατί ξέρει, ότι κάποια στιγμή θα βρει μία θέση στάθμευσης, χωρίς κόστος και χωρίς περιορισμό χρόνου», ανέφερε η εκπρόσωπος της μελετητικής ομάδας.

Το δίκτυο ποδηλατόδρομων

Στην ίδια εκδήλωση τονίστηκε ακόμη, ότι το δίκτυο των ποδηλατόδρομων στον αστικό ιστό της πόλης παρουσιάζει το στοιχείο της ασυνέχειας, καθώς πρόκειται για ένα δίκτυο συνολικού μήκους 7 χλμ. που όμως είναι ασύνδετο.

Επίσης, εφόσον υλοποιηθεί μία νέα πρόταση κατασκευής ποδηλατόδρομων, τότε θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και το πρόβλημα με τα υλικά επίστρωσης των πεζοδρομίων ή των δρόμων ήπιας κυκλοφορίας, στους οποίους είναι πολύ δύσκολο να κυκλοφορήσουν πεζοί, ΑμεΑ, παιδιά με καροτσάκια και ούτω καθεξής.

Ο δήμαρχος Ιωαννίνων, Μωυσής Ελισάφ στις δηλώσεις του χαρακτήρισε ζωτικής σημασίας για την πόλη το ρόλο της βιώσιμης κινητικότητας, ενόψει μάλιστα της ένταξης του Δήμου Ιωαννιτών στη λίστα των 100 κλιματικά ουδέτερων ευρωπαϊκών πόλεων.